کارمندان آمازون در معرض ابتلا به مشکلات روانی

0

کارشناسان پس از بررسی مدارک بر‌ملا‌شده‌ای که  نمایانگر شرایط نامناسب کارمندان در شرکت آمازون بود، اعلام کردند: «کارمندان آمازون با افزایش خطر مواجه‌شدن با بیماری‌های روحی و جسمی دست و پنجه نرم می‌کنند.» پروفسور مایکل مارموت، یکی از کارشناسان شناخته‌شده ‌بریتانیایی در حوزه کاهش استرس هنگام کار در یکی از مستندات شبکه ‌بی‌بی‌سی حضور پیدا کرد و مطالبی در این زمینه بیان کرد. پروفسور مارموت بر این عقیده است که‌ «ویژگی اصلی این نوع شغل، بر اساس شواهد، افزایش میزان خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، از جمله بیماری‌های  جسمی و روحی است. ما همواره شاهد رفتارهای  نامناسب در جامعه بوده‌ایم که با تجدید‌نظر توانسته‌ایم آنها را رفع کنیم. به عقیده من، میزان تقاضای کارفرمایان برای افزایش بازده و در مقابل، سلامت کارمندان، بایستی در یک تعادل  قرار بگیرد.»

آمازون بر این باور است که امنیت و سلامت کارمندانش را در نخستین اولویت خود قرار داده است.  آدام لیتر، یک گزارشگر جسور است که پس از کسب ‌یک شغل در پایگاه آمازون در سوانسی، یک دوربین مخفی کوچک را همراه با خود به درون محیط کار برد.  وظیفه او جمع‌آوری شرایط کار افراد مختلفی بود که در فضای ۲۴۰هزار‌متری این شرکت مشغول به کار بودند. یک تلفن همراه در این کار به او کمک می‌کرد. پس از مدتی کار، عملکرد وی و میزان بازده کار او توسط مدیران ارزیابی‌ و به او گزارش شد که از نتیجه قابل قبولی برخوردار نبوده است. به وی گفته شد که ممکن است با عواقب نامطلوبی مواجه شود.

آقای لیتر، کسی که میزان ارزش ساعات کاری شبانه‌ او از ساعتی ۶.۵۰ پوند به ۸.۲۵ پوند افزایش یافته بود، می‌گوید: «ده ساعت و نیم اضافه‌کاری من را فرسوده کرده و باعث احساس درد در ناحیه پایم شده بود.» او که یک دوربین مخفی به خود متصل کرده بود و از فعالیت‌های روزانه خود فیلمبرداری می‌کرد، خطاب به دوربین خود  گفت: «من تا به امروز اینچنین فشار کاری زیادی را تحمل نکرده بودم. این وضعیت غیر‌قابل‌تحمل است!» اما بخش بازرسی شرکت آمازون عقیده متفاوتی دارد: «وضعیت کار در آمازون همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر است و در این فضا خطر ابتلا به هیچ‌گونه بیماری وجود ندارد.»

آن‌دسته از کارمندان که مشغول به کار در شیفت شب هستند، می‌بایست در طول هفته ۴ روز را به این شیفت کاری اختصاص دهند و در هر شیفت ده ساعت و نیم کار و یک ساعت استراحت کار کنند. یک سخنگوی آمازون می‌گوید: «در پاسخ به این انتقادات بایستی بگویم که مستند بی‌بی‌سی جزئیات شرایط شرکت ما را  نمایش نداده‌ و از صحت کافی برخوردار نیست!»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.