چرا اینترنت مفتی همیشه هم خوب نیست!

0
  • آیا وای‌فای عمومی ایمن است؟

خیر. اما اگر باید از اینترنت بی‌سیم رایگان در هتل یا دفتر ماهواره‌ای(برای مثال استارباکس) استفاده کنید، بهتر است موارد احتیاطی زیر را در نظر داشته باشید.

کارهای غیرشخصی انجام دهید: هرگز از طریق وای‌فای عمومی وارد بانکداری اینترنتی بانک خود نشوید. حتی ایمیل خود را باز نکنید زیرا هکرها می‌توانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند. این در مورد وب‌سایت‌های امن، به عبارت دیگر وب‌سایت‌هایی که با https شروع می‌شوند، صدق می‌کند. هات‌اسپات‌های عمومی نسبت به حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند.

مراقب شبکه‌های جعلی باشید: نام شبکه را با کارمندان جایی که کار می‌کنید، چک کنید. «ممکن است برای مثال Free-Starbucks-wifi را مشاهده کنید»، اما این احتمال وجود دارد که تقلبی باشد. اگر از طریق آن وارد اینترنت شوید، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد اما جاسوس‌های پشت صحنه می‌توانند تمام ترافیک شما را ببینند.

اشترا‌ک‌گذاری را خاموش کنید: قابلیت اشتراک‌گذاری دستگاه شما برای استفاده در یک محیط کار تعاملی طراحی شده است‌ تا به آسانی سایر کامپیوترها در همان شبکه بتوانند به فایل‌های شما دسترسی داشته باشند. اما به طور قطع شما نمی‌خواهید این فایل‌ها با یک وای‌فای عمومی در دسترس افراد ناشناس قرار بگیرند. وقتی اشتراک‌گذاری را خاموش می‌کنید، تلفن یا لپ‌تاپ شما برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود و دستگاه در امنیت بیشتری قرار خواهد داشت.

شبکه خود را داشته باشید: نرم‌افزار شبکه شخصی مجازی (VPN) را نصب کنید. این نرم‌افزار یک تونل رمزگذاری شده برای ترافیک اینترنت شما ایجاد می‌کند. اما VPNها نیز ممکن است آسیب‌پذیر باشند، بنابراین شما باید از وب‌سایت‌های https استفاده کنید. اما باز هم تضمینی برای امنیت اینگونه وب‌سایت‌ها وجود ندارد. به علاوه، به دنبال یک VPN باشید که اسکنر ضد‌بدافزار و یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.