هوآوی فرودگاه ‌دوبی را دیجیتالی می‌کند

0

در نمایشگاه فرودگاه دوبی در امارات متحده عربی، شرکت هوآوی و فرودگاه بین‌المللی «اچ‌آی‌ای»  (HIA) یک تفاهمنامه امضا کردند تا شراکت راهبردی خود را آغاز کنند و فرودگاه «اچ‌آی‌ای»  را دیجیتالی‌سازی کنند.

در این تفاهمنامه چارچوب کاملی برای همکاری بین «اچ‌آی‌ای» و هوآوی به منظور ایجاد مفاهیم نوآورانه، نمونه‌های اولیه و راهکارهای جدید با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، به ویژه در حوزه‌های اینترنت اشیاء و ماشین‌آلات خودکار، ارائه می‌شود تا به چالش‌ها و فرصت‌های واقعی کسب‌و‌کار پرداخته شود.

هدف تسریع در تحول دیجیتالی در فرودگاه بین‌المللی «اچ‌آی‌ای» و اشتراک‌گذاری راهکارها با جامعه است تا به مزیت وسیع‌تری در صنعت حمل‌و‌نقل هوایی دست پیدا شود. از طریق این همکاری، «اچ‌آی‌ای» قصد دارد تجربه مسافر را بهبود بخشد، امنیت و ارتباطات را تقویت کند‌ و کارآیی عملی را افزایش دهد.

فرودگاه «اچ‌آی‌ای» که دوحه، قطر، واقع شده است اخیراً جزء یکی از فرودگاه‌های جهانی است که از سوی «اسکای ترکس»، موسسه هوا و فضای واقع در لندن و استاندارد جهانی انتقال صدای مسافران در فروشگاه و رتبه‌بندی خطوط هوایی به عنوان فرودگاه پنج ستاره معرفی شده است.

این امر موجب شد که «اچ‌آی‌ای» اولین فرودگاه در خاورمیانه باشد که چنین عنوانی را کسب کرده ‌و ششمین فرودگاه در سطح دنیاست که چنین اعتباری دریافت کرده است. به علاوه، فرودگاه «اچ‌آی‌ای» جایزه «بهترین فرودگاه غرب آسیا» را برای دو سال متوالی، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، دریافت کرده است.

«اچ‌آی‌ای» قصد دارد با تحول فناوری دیجیتالی در فرودگاه، راهکارهای پیشرفته فناوری ارتباطات و اطلاعات را اعمال کند تا به ارائه یک محیط مدرن و کارآمد برای تعداد رو به افزایش مسافران کمک کند.

مهندس بدر محمد المیر، مسئول اجرایی ارشد در «اچ‌آی‌ای» درباره همکاری با هوآوی نظرات خود را بیان کرده است و می‌گوید: «فناوری نوآورانه به اعمال تحول دیجیتالی در فرودگاه بین‌‌المللی «اچ‌آی‌ای» ادامه خواهد داد.

از طریق این اتحاد راهبردی با هوآوی‌، که دسترسی به اکوسیستم شرکایش را نیز امکان‌پذیر می‌کند، ما قصد داریم سفرمان را تسریع بخشیم و با اشتراک‌گذاری مفاهیم و راهکارهایی که ممکن است از طریق این شراکت ایجاد شوند، تعهد خود به این صنعت را نشان دهیم.»

زیلین یوان، رئیس بخش حمل‌و‌نقل گروه کسب‌و‌کار شرکتی هوآوی، می‌گوید: «این افتخار بزرگی برای هوآوی است که با فرودگاه بین‌المللی «اچ‌آی‌ای» همکاری کند تا یک فرودگاه هوشمند ارائه دهد که می‌تواند نیازهای آتی مسافران و نیازهای دیجیتالی مشتریان را تامین کند. با تحول دیجیتالی در قلب راهبرد تجاری، «اچ‌آی‌ای» یک تجربه متصل و کاربر‌محور را ارائه خواهد داد تا مشتریان خود را راضی نگاه دارد.»

هوآوی طیف وسیعی از راهکارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات را به فرودگاه‌ها، خطوط هوایی‌ و مقامات کنترل ترافیک هوایی در سراسر دنیا ارائه داده ‌تا آنها بتوانند به تحول دیجیتال دست یابند و قابلیت‌های خدماتی، کارآمدی عملی‌ و رشد درآمد خود را تقویت کنند.

این راهکارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل مراکز داده ماژولار فضای بسته/ باز، سرورها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی، پلت‌فرم‌های فضای ابری همگرا، پلت‌فرم‌های تجزیه و تحلیل بیگ دیتا‌ و راهکارهای ارتباطات یکپارچه با سیم/بی‌سیم می‌شوند.

تا پایان سال ۲۰۱۶، هوآوی محصولات، راهکارها و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات را به بیش از ۴۰فرودگاه، خط هوایی و مقام کنترل ترافیک هوایی در سراسر دنیا ارائه داد.  این شامل بیش از ۱۵ فرودگاه جهانی با بیش از ۳۰ میلیون مسافر سالانه و ۱۰ مورد از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در چین می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.