استارتاپی که برای دوادرمان پول جمع‌ می‌کند

0
  • GiveForward

گیوفوروارد  یک سایت کرادفاندینگ برای هزینه‌های پزشکی است که در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد.

از زمان راه‌اندازی این استارتاپ توانسته ‌به هزاران خانواده کمک کند تا مبلغی معادل با حدود ۵۶ میلیون دلار را برای مخارج پزشکی تامین کنند. در سال ۲۰۱۲، این شرکت به عنوان بهترین نوآوری اجتماعی جدید در آمریکا برنده جایزه ادیسون گلد شد و در فهرست ۳۰ استارتاپ برتر Inc قرار گرفت.

دزیره وارگاس-ریگلی، هم‌بنیانگذار این شرکت پس از فارغ‌التحصیل‌شدن در بنیاد کافمن مشغول به کار شد و به پشتیبانی از سایر کارآفرینان کمک می‌کرد. پس از مدتی طولان کاترینا اتفاق افتاد و در این حین که مردم به کمک نیاز داشتند، ریگلی به فکر تاسیس یک پلت‌فرم قابل اعتماد برای اهدای کمک‌ها به طور مستقیم به نیازمندان افتاد.

در گذشته نیز استارتاپ‌هایی در این حوزه تاسیس شده بودند مانند ‌Change.org ،‌Kickstarter  و ‌The Point‌.‌ اما هیچ‌یک از این سایت‌ها چیزی را که ریگلی در ذهن داشت، ارائه نمی‌کردند.

علاوه بر اینکه گیوفوروارد زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد و به خانواده‌های آمریکایی کمک می‌کند تا ورشکسته نشوند، این استارتاپ در حوزه کرادفاندینگ نیز بسیار موفق است. زمان تاسیس این استارتاپ نیز نقش مهمی در موفقیت آن دارد. وقتی گیوفوروارد راه‌اندازی شد، تعداد سایت‌های کرادفاندینگ بسیار محدود بود.

سایت گیوفوروارد در ۱۴ آگوست ۲۰۰۸ در شیکاگو راه‌اندازی شد. این یک ابزار جمع‌آوری کمک‌های مردمی آنلاین است که برای کمک به افرادی طراحی شده ‌که برای سازمان‌های مورد نظر خود پول جمع‌آوری می‌کنند.

گیوفوروارد  در بین تعداد زیادی از افرادی که برای کمک در پرداخت صورتحساب پزشکی عزیزانشان پول جمع‌آوری می‌کردند، بسیار محبوب بود.

 Chicago Tribune این استارتاپ را «آینده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در عصر اینترنت» می‌نامد.

کاربران در گیوفوروارد صفحات مخصوصی دارند تا برای مخارج پزشکی یک دوست، عضو خانواده یا حتی یک حیوان خانگی پول جمع‌آوری کنند. در مارس ۲۰۰۹، دو خواهر از این سایت استفاده کردند و توانستند ۳۲هزار دلار برای پرداخت پیوند کلیه یکی از خواهران جمع‌آوری کنند.

این پلت‌فرم از افرادی که کمپین راه‌اندازی می‌کنند یک هزینه ۵درصدی و نیز یک هزینه پردازش ۲.۹درصدی به ازای هر تراکنش دریافت می‌کند. این سایت برای کاربران خود بیش از ۱۹۰ میلیون و ۵۳۷هزار دلار پول جمع‌آوری کرده است.

گیوفوروارد  یک سازمان آمریکایی است که در صنعت تامین بودجه آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده ‌و جزء معدود سایت‌هایی است که امکان تامین بودجه برای پروژه‌های مختلف و قانونی را برای افراد فراهم می‌کند.

گیوفوروارد  به عنوان یک شرکت سودآور فعالیت می‌کند که ماموریت اجتماعی مهمی دارد.

پلت‌فرم گیوفوروارد روی کل تراکنش‌ها یک کارمزد ۷.۹ درصدی دریافت می‌کند که شامل کارمزد هر تراکنش از شرکت‌های کارت‌های اعتباری می‌شود. این کارمزد مانند کارمزد سایر پلت‌فرم‌های کرادفاندینگ آنلاین است.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.