محاسبه ارزش طول عمر مشتری با داده ناچیز

محاسبه ارزش طول عمر مشتری با داده ناچیز
۲۱ تیر ۱۳۹۷ بدون دیدگاه بدون دسته بندی https://goo.gl/4B3FA4
ارزش عمر مشتری CLV ا(‌Customer Lifetime Value‌)‌،‌ سود‌آوری مشتری یا به زبان ساده‌ بدانید «فهمیدن» اینکه چه کسی بیشترین درآمد را برای شما ایجاد می‌کند‌، از فاکتورهای ضروری در کسب‌و‌کارها به‌خصوص استارت‌آپ‌ها‌ست که کمک می‌کند کسب‌و‌کار خود را بهینه‌سازی کنید ....
محاسبه ارزش طول عمر مشتری با داده ناچیز

ارزش عمر مشتری CLV ا(‌Customer Lifetime Value‌)‌،‌ سود‌آوری مشتری یا به زبان ساده‌ بدانید «فهمیدن» اینکه چه کسی بیشترین درآمد را برای شما ایجاد می‌کند‌، از فاکتورهای ضروری در کسب‌و‌کارها به‌خصوص استارت‌آپ‌ها‌ست که کمک می‌کند کسب‌و‌کار خود را بهینه‌سازی کنید، در نتیجه باعث می‌شود شما تا جای ممکن بیشترین میزان درآمد  را از مشتریان فعلی داشته باشید و کمترین میزان زمان و منابع را مصرف کنید‌. CLV  در واقع میزان سودآوری هر مشتری را مشخص می‌کند که به دلیل ذخیره منابع باید در استارت‌آپ‌ها خیلی مورد توجه قرار بگیرد ولی متاسفانه در شرکت‌های کوچک فراموش می‌شود‌.  یک مثال ساده در ارتباط با ارزش طول عمر مشتری، بررسی حول مشتری در شرکت‌های اینترنتی است‌. زمان جذب یا به‌دست آوردن مشتری از کانال‌های دیجیتالی مثل گوگل ادوردز، یا تبلیغات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، اساسی‌ترین نکته، رویکرد بهینه‌کردن هزینه در جاهای مشترک برای سرمایه‌گذاری بیشتر در کانال‌هایی است که کمترین هزینه جذب مشتری جدید را داشته ‌باشد‌. برای مثال‌:


جدول یک: کاملا مشخص است که ارزان‌ترین کانال در این مثال، ادوردز است، ولی اگر فاکتور ارزش طول عمر مشتری را نیز در نظر بگیریم، معادلاتمان تغییر می‌کند‌. 
جدول ۲: با داده‌های اضافه‌شده، بسیار واضح است که فقط با درنظرگرفتن هزینه جذب مشتری جدید نمی‌توان تصمیم درستی اتخاذ کرد‌. برای مبلغ مشابه ۱۰۰هزار تومان در نهایت شبکه‌های اجتماعی درآمد بیشتری به نسبت ادوردز کسب کردید ولی در ظاهر هزینه بیشتری هم برای جذب آن داشتید‌. سود بیشتر وقتی مشخص شد که فاکتور CLV نیز به داده‌ها اضافه شد‌. این تنها یک مثال ساده شده برای درک راحت مفهوم ارزش طول عمر مشتری بود‌. برای تمامی کسب‌و‌کارهایی که فروش محصول یا خدمات به مشتری را دارند، فهمیدن و درک هزینه‌ها و منافع بلند‌مدت و کوتاه‌مدت در جذب و نگهداری روابط با مشتریان بسیار مهم است‌. مولفه‌های هزینه‌های جذب مشتری (CAC) و ارزش طول عمر مشتری تنها تکه اطلاعاتی مرتبط با گذشته نیستند، بلکه قدم‌هایی هستند که می‌توانند دید آینده‌نگرانه بهتری برای تصمیمات ایجاد کنند و به مشخص‌شدن بهترین مشتری‌های فعلی و آینده کمک می‌کنند.

  • محاسبه ارزش طول عمر مشتری‌ (CLV‌): 

خیلی از فرمول‌های محاسبه CLV برمبنای گرفتن میانگین ارزش طول عمرمشتری (CLV‌) همه ‌مشتریان است‌.  این نحوه‌ محاسبه می‌تواند مفید باشد ولی چیزی راجع به انواع مشتریانی که بهتر است شما مورد هدف قرار دهید و جذب کنید، نمی‌گوید‌. همچنین بیشتر فرمول‌ها نیاز به داده‌های بیش از ۴,۵ سال دارد و همچنین نیاز به دانش درباره‌ دوره عمر مشتری دارد تا بتواند با دقت بالایی‌CLV را پیش‌بینی کند‌. اگرچه این متدها برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک برای دستیابی به اهداف مشابه می‌تواند استفاده شود‌. برای این‌کار نیاز است تا به پرسش‌های زیر برای هرکدام از مشتری‌های فعلی‌تان پاسخ دهید‌: 
ادامه در صفحه ۱۲

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.‎