بازاریابی

آینده‌ات را با آدیداس بساز!

کمپین تبلیغاتی «آینده تو از آن من نیست» از جمله کمپین‌های بازاریابی برند آدیداس به‌شمار‌می‌رود که با تأکید بر مفهوم آینده، طرفداران خود را به‌ساختن‌آینده دعوت و این مفهوم را به‌مخاطبان خود القا‌می‌کند که هرکس در جاده زندگی با کفش‌خودش به سوی آینده پیش می‌رود و بنابراین هر کس آینده خاص خود را خواهد داشت. این کلیپ‌های کوتاه که توانایی نمایش در گوشی‌های هوشمند را دارند، به صورت پی‌در‌پی با چند کمپین دیگر، که به دنبال پیگیری همین محتوا ایجاد شده‌‌اند ، به معرفی کفش با برند آدیداس می‌پردازند.

ساختن کلیپ‌های تصویری برای تلفن‌های همراه یکی از روش‌های‌نوین و در‌عین‌حال تأثیرگذار تبلیغاتی‌در دنیای امروز به‌شمار‌می‌رود، بسیاری از مردم جهان از گوشی‌های همراه هوشمندی استفاده می‌کنند که قابلیت اتصال به‌فضای دیجیتال را دارند و بنابراین بسیاری از برندها می‌توانند با ارسال کلیپ‌های تبلیغاتی خود به این دستگاه‌های هوشمند و یا نمایش آنها در شبکه‌های اجتماعی، طیف‌وسیعی از مخاطبان را در جریان روند تولیدات خود قرار‌دهند. در‌همین‌راستا، برند معروف آدیداس نیز در سال‌های‌اخیر با ساختن‌چند کلیپ کوتاه برای نمایش در تلفن‌های همراه هوشمند، کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌است که به دنبال یکدیگر، محصولات این کمپانی را معرفی می‌کنند.

کمپین‌های تبلیغاتی آدیداس که اخیرا راه‌اندازی شده، حول مفهوم آینده متمرکز گشته‌اند، به‌عنوان‌مثال عنوان یکی از این کمپین‌ها (آینده تو از آن من نیست) بوده و دیگری «آینده را به یاد بیاور» نام دارد، در کلیپ «آینده تو از آن من نیست»، اشخاص مختلفی را در‌حال راه‌رفتن می‌بینیم و آهنگی که روی این ویدئو قرار‌گرفته‌، با این اشعار همراه است: (من هرگز به جاده شما نخواهم آمد، من راه خود را پیدا می‌کنم، من هرگز زمین نمی‌خورم، آینده تو از آن من نیست). در این کلیپ افراد مختلف در موقعیت‌های متفاوتی در‌حال راه‌رفتن هستند و این صدای‌خوانندة کلیپ است که با تکرار اشعار فوق، قدرت هر یک از این افراد را در ساختن آینده‌شان گوشزد می‌کند، افرادی که پوشش پای همه آنها کفشی با برند آدیداس است. هر یک از این افراد با کفش خود، در جاده زندگی خود قدم می‌گذارند و آینده هر یک نیز تنها برای خود وی است. مفهوم اشعار فوق وقتی در کنار پیاده‌روی افراد مختلف قرار داده می‌شود، می‌تواند اهمیت کفش‌هایی را که افراد مذکور به پا دارند، برجسته‌تر کند.

ویدئوی مذکور که یک کلیپ سی ثانیه‌ای است، با تأکید بر این نکته که همه افراد برای رسیدن به آینده باید راهی را طی کنند، به طور ناخودآگاه کفش‌های برند آدیداس را برای بینندگان خود برجسته‌کرده و مفهوم‌جاده، رسیدن و آینده را در کنار نمایش کفش‌های مذکور قرارمی‌دهد. این کمپین تبلیغاتی، که به‌دنبال خود کمپین‌ها دیگری با همین مفهوم روانه فضای دیجیتالی کرده‌است، مخاطبان بسیاری را با انواع کفش‌های جدید این برند آشنا کرده و به صورت خلاقانه‌ای بین یک مفهوم انتزاعی، مانند زمان و محصولی مانند کفش رابطه برقرار کرده‌اند. در واقع آدیداس از مخاطبان خود دعوت می‌کند تا آینده خود را بسازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.

در حال تست نسخه ی آزمایشی سایت شنبه مگ هستیم!

اگر با ایراداتی در رابط کاربری سایت مواجه شدید، آن را به ما اطلاع دهید. از همراهی تون سپاس‌ گذاریم.