حسابدارقلب استارتاپ است اما نه هر حسابداری!

0

موفقیت کسب‌و‌کارهای کوچک در مراحل اولیه تقریباً به صاحب کسب‌و‌کار بستگی دارد. ایده‌های بزرگ و توانایی شما در اجرای آن ایده‌ها در اولویت اول هستند. با رشد کسب‌و‌کار، همه امور مربوطه اهمیت پیدا می‌کنند. یکی از مواردی که باید در لیست بایدها‌ی شما قرار گیرد، سیستم حسابداری مناسب و درست است. شما باید با کمک یک حسابدار که می‌تواند به مسائل مالی شرکت رسیدگی کند، به رشد کسب‌و‌کار خود کمک کنید.

وقتی آمادگی استخدام یک حسابدار را پیدا کردید، بهتر است اصول زیر را در نظر داشته باشید تا یک حسابدار مناسب را پیدا کنید.

  •  باید بدانید که نیازها و انتظارات شما دقیقاً چه هستند

برخی‌ ساختارهای کسب‌و‌کارها از نظر حسابداری بسیار پیچیده‌تر هستند. باید شما مشخص کنید ‌‌که در کدام امور باید یک حسابدار به کسب‌و‌کار جدیدتان رسیدگی کند. آیا فقط موضوع مالیات‌ها هستند؟ آیا موارد قانونی یا تطابق نیز باید رسیدگی شوند؟ کارهای مختلف اعم از رسیدگی به صورتحساب‌ها، ثبت هزینه‌ها، نظارت بر مخارج و حقوق کارمندان می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. شما می‌توانید این امور را به یک حسابدار بسپارید.

  •  تکالیف خود را انجام دهید

حسابدار شما باید فردی باشد که به او اعتماد کامل داشته باشید. اینکه فقط به گوگل مراجعه کنید و یک حسابدار انتخاب کنید کار خطرناکی است. با دوستان و همکاران معتمد خود صحبت کنید و از توصیه‌های آنها استفاده نمایید. 

  •  شخصیت نیز مهم است

شما قرار است از نزدیک با حسابدار خود کار کنید، به ویژه در خصوص مسائل مالیاتی. باید بتوانید حضور همیشگی آن فرد را تحمل کنید. لازم نیست حسابدار شما بهترین دوست‌تان باشد، اما باید فردی را انتخاب کنید که می‌توانید با او کنار بیایید.

  •  یک حسابدار خوب باید کاری بیش از برقراری تعادل در امور مالی انجام دهد

حسابداری که استخدام می‌کنید نباید فقط به دنبال تطابق حساب‌های سالانه و مالیات باشد. او باید بتواند از طریق جست‌وجوی کمک‌هزینه، وجوه دولتی‌ و برنامه‌های معافیت از مالیات که به رشد کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند، سرمایه شما را افزایش دهد. برخی‌ حسابداران می‌توانند حتی به فروش سهام در کسب‌و‌کار شما کمک کنند، کرادفاندینگ انجام دهند یا سرمایه‌گذار پیدا کنند. از حسابدار خود سوال کنید که به جز ایجاد تعادل در حساب‌های شما، چه کارهای دیگری می‌تواند انجام دهد. با رشد کسب‌و‌کار شما، باید کنترل و نظارت کامل روی کسب‌و‌کارتان داشته باشید تا مطمئن شوید که ساختار کسب‌و‌کار شما درست است و بر اساس ارقام دقیق و به‌موقع تصمیمات مدیریتی خود را معقولانه انجام دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.