استارتاپی برای سورپرایزهای عاشقانه!

1

سورپرایز‌کردن و ساختن لحظات به‌یادماندنی برای عزیزان هر شخص، از جمله عادت‌های جالبی است كه در کنار ابراز علاقه، هیجان را برای اطرافیان نیز به همراه دارد. در این بین استارتاپ بهترین‌دیدار به نشانی bestmeet.ir  دست به ابتکار عمل جالبی زده ‌و امکانی را فراهم آورده ‌که افراد بتوانند به صورت آنلاین شرایط سورپرایز‌کردن عزیزانشان را فراهم کنند. امیر بری ۳۰ ساله به همراه هم‌بنیانگذارانش مهدی توسلیان، نیلوفر یوسفی و مهسا اسبویی این استارتاپ را بنیانگذاری کرده است. امیر فوق‌لیسانس عمران از دانشگاه علم و صنعت دارد و متولد گنبد‌کاووس است. او مدتی در حوزه عمران مشغول به کار می‌شود و از ۳ سال پیش با شرکت در استارتاپ ویکندهای مختلف و مطالعه‌های پیرامونی با حوزه استارتاپ آشنا می‌شود. ایده اولیه بهترین دیدار در زمستان سال گذشته به ذهنش می‌رسد؛ «‌ایده بهترین‌دیدار در واقع از دغدغه‌ای که داشتم، در ذهنم شکل گرفت؛ اینکه می‌خواستم همسرم را سورپرایز کنم و ممکن بود در فرآیند آن همسرم متوجه شود و در نهایت سورپرایز نشود. »

  •  شما چه فرآیندی در بهترین‌دیدار ترتیب داده‌اید تا افراد بتوانند همدیگر را سورپرایز کنند؟

ما در بهترین‌دیدار در وهله اول به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ سایت می‌پردازیم تا از طریق تولید محتوای عاشقانه و سبک زندگی، افراد را جذب سایت کنیم تا بیشتر با نوع خدماتی که ارائه می‌دهیم، آشنا شوند. در صفحه تلگرام ما نزدیک به ۷۰۰۰ نفر عضو هستند و در اینستاگرام هم توانسته‌ایم حدود ۴۰۰۰ کاربر جذب کنیم. بعد از اینکه افراد وارد سایت می‌شوند بخشی را به عنوان «قرار‌ساز» در نظر گرفته‌ایم که فرد با ورود به این بخش می‌تواند مراحل سورپرایز خود را تکمیل کند. در مرحله اول فرد می‌تواند از میان ۵ رستوران پیشنهادی، رستوران مورد‌نظر خود را انتخاب کند. بعد از انتخاب رستوران، او می‌تواند از منوی رستوران غذایی که می‌خواهد را انتخاب کند. در مرحله دوم فرد می‌تواند قنادی و نوع کیک خود را از میان کیک‌هایی که در هر قنادی وجود دارد، سفارش دهد. ما با قنادی‌های ناتلی و لادن طرف قرارداد هستیم. در مرحله سوم نوبت به انتخاب گل می‌رسد که ما با گلفروشی‌های معروف زعیم و هوشنگ در خیابان جردن طرف قرارداد هستیم که فرد می‌تواند گل مورد‌نظر خود را از هر کدام از گلفروشی‌ها سفارش دهد. بخشی را قصد داریم اخیرا به سایت اضافه کنیم که امکان خرید هدیه نیز فراهم شود. در این مرحله فرد با انتخاب جنسیت و رده سنی کسی که می‌خواهد سورپرایز کند، می‌تواند پیشنهادهايی را برای هدیه دریافت کند. برای این بخش با سایت پارس‌گیفت قرارداد بسته‌ایم. مرحله بعد مربوط به انتخاب عکاس می‌شود که با کادرو در این بخش طرف قرارداد هستیم. در نهایت نیز فرد می‌تواند زمانی را مشخص کند تا خودرو درب منزل آنها را سوار کند و به محل سورپرایز منتقل کند که در این بخش نیز پاکروخودرو با ما همکاری می‌کند. به طور کلی هدف ما در بهترین‌دیدار این است که افراد  قرار خود را ماندنی و خاص بسازند. 

  •  هزینه خلق یک شب سورپرایزی برای کاربر در بهترین دیدار چقدر تمام می‌شود؟

ما هدفمان در بهترین‌دیدار این است که خدمات لوکس به مشتریان ارائه دهیم به همین دلیل بازار هدف اولیه خود را نیز زوج‌های ساکن در مناطق یک تا ۶ تهران انتخاب کرده‌ایم. البته تمام خدماتی که ما ارائه می‌دهیم از حالتی که فرد بخواهد خودش تمام هماهنگی‌ها را انجام دهد، ارزان‌تر تمام می‌شود و تامین‌کنندگان با تخفیف خدمات خود را در بهترین‌دیدار ارائه می‌دهند. اگر هدیه را در این هزینه‌ها لحاظ نکنیم، به صورت متوسط یک قرار خاطره‌انگیز سورپرایزی ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

  •  شما این فرآیند را چطور مدیریت می‌کنید؟

هر کدام از تامین‌کننده‌ها اپلیکیشن ما را دارند. زمانی که فردی سفارش خود را ثبت می‌کند، برای هر یک از تامین‌کنندگانی که انتخاب شده‌اند، نوتیفیکیشن فرستاده می‌شود. علاوه بر این، ما نیز خودمان با تامین‌کنندگان مورد‌نظر تماس می‌گیریم و گلفروشی و قنادی خودشان وظیفه ارسال گل و کیک را در ساعت مقرر به محل قراری که کاربر انتخاب کرده است، دارند. کاربر باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از روزی که قصد دارد سورپرایز را انجام دهد، در سایت سفارش خود را ثبت کرده باشد.

  •  از زمانی که کار را شروع کرده‌اید، چند درخواست سورپرایز داشته‌اید؟

ما تقریبا یک هفته است که کار را شروع کرده‌ایم و در این یک هفته ۵ درخواست سورپرایز داشتیم که آنها را انجام داده‌ایم که هزینه آن به صورت آنلاین در سایت پرداخت شده است.

  •  فکر می‌کنید مردم به‌راحتی به این نوع خدمات اعتماد کنند؟

 ما قبل از اینکه کار را شروع کنیم، بین ۱۰۰ زوج تهرانی نظرسنجی انجام دادیم و از آنها پرسیدیم که ترجیح می‌دهند کیک و گل را از کجا تامین کنند و چه رستورانی را انتخاب می‌کنند. براساس نتایج نظر‌سنجی که انجام دادیم، این تامین‌کنندگان را انتخاب کردیم.

  •  آیا در این زمینه رقیبی دارید؟

استارتاپی که بخواهد تمام این خدمات را یکجا ارائه دهد، در ایران وجود ندارد ولی برای هر‌کدام از موارد به صورت تکی استارتاپ‌هایی هستند که فعالیت می‌کنند و من فکر می‌کنم تجمیع این خدمات مزیت رقابتی ما نسبت به دیگران است. علاوه بر این، ما برنامه‌ای برای سورپرایز در محل داریم که فرد سفارش‌دهنده نیز از آن بی‌اطلاع است و این مزیت دیگری برای ما محسوب می‌شود.

  •  حجم بازار را چقدر ارزیابی می‌کنید و قصد دارید چند درصد از سهم بازار به خود اختصاص دهید؟

با بررسی‌اي که انجام داده‌ایم و با خروجی‌هایی که از ثبت احوال گرفته‌ایم، حدود ۶۰ هزار زوج در مناطق جامعه هدف داریم که سن آنها زیر ۳۵ سال است. ما اگر بتوانیم بعد از ۲ سال ۴‌درصد از این بازار را پوشش دهیم، می‌توانم بگویم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم که حدود ۲۰۰ قرار در ماه را پوشش می‌دهد. ما پیش‌بینی می‌کنیم بعد از ۱۵ ماه به نقطه سر‌به‌سر برسیم ولی برای اینکه به مرحله مطلوب برسیم، باید تبلیغات بیشتری انجام دهیم و خودمان را بهتر معرفی کنیم.

  •  با چه سرمایه‌ای کار را شروع کردید؟ آیا توانسته‌اید سرمایه‌گذار جذب کنید؟

ما با ۱۰‌میلیون تومان کار را شروع کردیم و بعد توانستیم سرمایه‌گذار جذب کنیم. شرکت طرفه‌نگار در کار ما سرمایگذاری کرده است. در حال حاضر علاوه بر خدمات منتورینگ، یک دفتر ۵۰ متری نیز در اختیار ما گذاشته‌اند.

  •  در این راه با‌ چالشی هم روبه‌رو بودید؟

در استارتاپ‌داری باید نظرات مختلف را شنید و در نهایت خود فرد تصمیم بگیرد که کدام راه برای او بهتر است و نباید فقط براساس حرف یک منتور حرکت کرد. این اتفاق در بهترین‌دیدار افتاد و اگر من زود متوجه نمی‌شدم به خاطر یک مشاوره اشتباه ۶ماه عقب می‌افتادم.

۱ دیدگاه
  1. سحر صادقی می‌گوید

    واقعاً ایده جالب و باحالیه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.