کاری کنید ایمیل هایتان اسپم نشود

0

آیا می‌دانید برای هر ایمیلی که ارسال می‌کنید، چه نتایجی تا به حال کسب کرده‌اید؟ آسیب‌شناسی بازاریابی ایمیلی نشان می‌دهد که حجم بالایی از ایمیل‌های سازمانی توسط مخاطبان اسپم می‌شود. تحقیقات نشان داده است که ۸۲‌درصد شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند و بدین ترتیب حجم بالایی از اطلاعات به دست مخاطبان می‌رسد. اگر شما می‌خواهید بازاریابی ایمیلی خود را متحول کنید و ایمیل‌های ارزشمندی را برای مخاطبان خود ارسال کنید که توسط آنها اسپم‌‌ نشود، باید بدانید انواع پیام‌های تأثیرگذاری که می‌توانید از طریق ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید، چیست. ۷ نوع ایمیلی که شما باید ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه 

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، خبرنامه معروف‌ترین نوع محتوای ایمیلی است و ۸۳درصد شرکت‌ها آن را برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند. خبرنامه‌ها معمولا در یک برنامه زمان‌بندی شده ارسال می‌شوند و اطلاعاتی را از وب‌سایت، وبلاگ و سایر منابع به مخاطبان انتقال می‌دهد. گاهی خبرنامه‌ها به معرفی رویدادها، وبینارها و سایر به‌روزرسانی‌ها و اخبار جدید مربوط به آن کسب‌وکار می‌پردازند. اگر شما به دنبال ایجاد خبرنامه ارزشمندی برای مخاطبان خود هستید، سعی کنید علاقه‌مندی‌های آنها را پیش از ارسال خبرنامه در نظر بگیرید و از سوال کلیشه‌ای «آیا تمایل به دریافت خبرنامه دارید؟» بپرهیزید. به جای آن از مخاطبان خود بپرسید به چه موضوعاتی علاقه دارند. همچنین در نظر داشته باشید خبرنامه شما نباید به طور کامل حاوی اطلاعاتی باشد که از طریق کانال‌های دیگر در دسترس افراد است. شما باید از خودتان بگویید و آنچه در سازمان شما جاری است تنها خبری است که منحصراً مربوط به شماست و شاید برای مخاطبان شما جالب باشد!

  • ایمیل‌های یکتا 

ایمیل‌های یکتا به اندازه خبرنامه مورد استقبال کسب‌وکارها قرار دارد. تصور کنید ایمیلی با چندین لینک یا توضیحات کوتاه همراه باشد، این کار نه‌تنها مخاطب شما را گمراه می‌کند، بلکه اعلان فراخوان اصلی ایمیل را نیز تضعیف می‌کند. احتمال کلیک‌کردن مخاطبان روی اولین یا دومین لینک بیشتر است، اما یادتان باشد آنها هرگز به ایمیل شما باز‌نمی‌گردند تا سایر لینک‌ها و دکمه‌های فراخوان را مشاهده کنند و نهایتا به طور سطحی آن را نگاه و از کنار آن عبور می‌کنند. اگر هدف اصلی شما این است که مخاطب عکس‌العمل خاصی را انجام دهد؛ برای مثال در یک وبینار ثبت کند، محصولی را مشاهده و خریداری کند و یا پست مورد علاقه‌اش را در وبلاگ مطالعه کند، بهتر است از ایمیل‌های یکتا استفاده کنید. این ایمیل‌ها کوتاه هستند و منحصرا به یک موضوع می‌پردازند و یک دکمه اعلان فراخوان در وسط آن وجود دارد. توجه مخاطبان شما به این ایمیل‌ها بسیار متمرکزتر است و احتمال بیشتری وجود دارد که آنها همان اقدامی را انجام دهند که شما می‌خواستید.

  • ایمیل‌های جذب مخاطب 

ایمیل‌های جذب مخاطب به طور معمول مجموعه‌ای از ایمیل‌های مرتبطی هستند که در یک بازه زمانی چندین روز و یا چندین هفته ارسال می‌شوند. ایده اصلی آن جذب مخاطبان بالقوه و تبدیل آنها به خریدار است. تمامی این ایمیل‌ها در کنار هم مجموعه‌ای از محتوای مفید هستند که به شکل یک فرآیند ارائه شده‌اند. این دسته ایمیل‌ها نه‌تنها می‌توانند مخاطبان را به مشتری تبدیل کنند، بلکه نرخ تعامل کسب‌وکار را با مشتریان افزایش می‌دهند.‌ طبق تحقیقات هاب اسپات، ایمیل‌هایی که با هدف جذب مخاطب ارسال می‌شوند ۸درصد نرخ کلیک دارند درحالی‌که این نرخ در مورد ایمیل‌های عمومی به ۳درصد می‌رسد. استفاده از این ایمیل‌های زنجیره‌ای برای جذب مخاطب از اتلاف زمان برای تیم شما جلوگیری می‌کند. یک سری از آن را بسازید و اگر برای کسب‌وکار شما نیز موفقیت‌آمیز بود، مشتریان جذب شده را حفظ کنید.

  • ایمیل‌های تعاملی

اگر شما در حال حاضر به تجارت الکترونیک می‌پردازید، تا‌کنون ایمیل‌هایی مانند «رسید» یا «تأیید» ارسال کرده‌اید. این نوع ایمیل‌ها ۸ برابر بیشتر از سایر انواع ایمیل‌ها باز و خوانده می‌شوند. اگر محتوای شما مورد علاقه مخاطبان است، این بهترین زمان برای ایجاد ایمیل‌های شخصی‌شده و یا پیشنهادهای محصولات خاص به مشتریانتان است. ایمیل‌هایی که بر اساس رفتارهای منحصربه‌فرد یک مشتری و علایق و گذشته ارتباطی او با کسب‌وکار شما به شکل ویژه برای اول ارسال می‌شود به احتمال زیاد خوانده می‌شود و موجب برقراری تعامل و ارتباط متقابل مشتری با شما خواهد شد. شخصی‌سازی بهترین روش برای نگهداری مخاطبان وفادار و وفادارسازی بیشتر آنها به شماست.

  • ایمیل‌های رویدادهای مهم

تحقیقات نشان داده است که ایمیل‌هایی مانند ایمیل تبریک تولد ۴۸۱درصد اثربخش‌تر از ایمیل‌های پیشبرد فروش هستند. سایر رویدادهای مهم از قبیل سالگرد عضویت در وب‌سایت شما، جشن تولد کسب‌وکار شما، سالگرد ازدواج مخاطبان و… رویدادهایی هستند که شما می‌توانید برای مشتریان خود جشن بگیرید و به آنها تبریک بگویید. این ایمیل‌ها اعتماد و وفاداری مخاطبان را نسبت به شما افزایش می‌دهند. آنها احساس می‌کنند برای شما اهمیت دارند و به همین دلیل به شما اهمیت بیشتری می‌دهند.

  • ایمیل‌های متنی

همیشه ایمیل‌های دیزاین‌شده گرافیکی و تجملی ارسال نکنید! با وجود اینکه تحقیقات هاب اسپات نشان داد که اکثر افراد ایمیل‌های دیزاین‌شده همراه با عکس‌های فراوان را ترجیح می‌دهند، اما نرخ باز‌شدن ایمیل‌های Html نسبت به ایمیل‌های متنی ساده ۲۵درصد کمتر است. از طرف دیگر ایمیل‌های دیزاین‌شده Html نرخ کلیک فراخوان ۲۱درصد کمتر از ایمیل‌های متنی دارند. این نرخ برای ایمیل‌هایی که از تعداد بیشتری ابزار Html و یا عکس استفاده کنند بیش از این کاهش خواهد یافت. همچنین پلت‌فرم‌های مختلف مانند جیمیل این ایمیل‌ها را تجاری تشخیص می‌دهد و در اینباکس اصلی مخاطب شما نمایش نمی‌دهد. معمولا ایمیل‌های دیزاین‌شده برای دعوت به یک رویداد، معرفی محتوای بلاگ، انجام پژوهش و یا ارسال بازخورد مناسب است. اگر همچنان علاقه‌ای به ارسال ایمیل‌های متنی ندارید، تا جایی که می‌توانید ایمیل‌های خود را ساده و با تعداد کمتری عکس ارسال کنید؛ تا بتوانید نرخ باز شدن و کلیک شدن فراخوان خود را افزایش دهید.

  • ایمیل‌های بهینه شده برای موبایل

با وجود اینکه بیش از ۹۰درصد بازاریابان از اهمیت بهینه‌سازی ایمیل‌ها برای موبایل آگاه هستند، اما فقط ۵۹درصد شرکت‌ها در سال ۲۰۱۶ بهینه‌سازی بازاریابی ایمیلی برای موبایل را در دستور کار خود داشتند. جالب این است که آمارها نشان می‌دهند به طور کلی بیش از ۵۰درصد ایمیل‌ها توسط موبایل باز می‌شوند. اگر این ایمیل‌ها خوانا نباشند و یا ظاهر مناسبی در موبایل کاربران نداشته باشند، ۷۱درصد افراد آن را به سرعت پاک می‌کنند و ۱۶درصد آنها‌ روی دکمه لغو اشتراک نیز کلیک می‌کنند. 

بهینه‌سازی ایمیل‌ها برای موبایل می‌تواند به همان اندازه شخصی‌سازی ایمیل، اثربخشی استراتژی بازاریابی ایمیلی را افزایش دهد. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.