متن‌باز و چالش‌های ایجاد و توسعه محصول

کنفرانس تکنولوژی دیجی‌کالا برگزار شد

0

کنفرانس تکنولوژی دیجی‌کالا پنجشنبه ۱۵شهریور در محل تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد. در این برنامه ۱۴ نفر از اعضای تیم فنی دیجی‌کالا به بیان تجربیات خود پرداختند.  

کنفرانس تکنولوژی دیجی‌کالا پنجشنبه ۱۵شهریور در محل تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد. در این برنامه ۱۴ نفر از اعضای تیم فنی دیجی‌کالا به بیان تجربیات خود پرداختند.

این کنفرانس نخستین برنامه اختصاصی دیجی‌کالا در زمینه تکنولوژی، مباحث فنی و زیرساخت‌های متن باز (Open Source) است. در این کنفرانس چالش‌های ایجاد و تحول محصول در گروه دیجی‌کالا به‌وسیله زیر‌ساخت‌های متن باز توسط نمایندگان تیم فنی دیجی‌کالا شرح داده شد.

در این کنفرانس، پیشرفت‌های دیجی‌‌کالا در زمینه خدمت‌رسانی به میلیون‌ها مشتری و ساخت فضای کاری دلپذیر به منظور افزایش خلاقیت توسعه‌دهندگان و سایر مباحث مرتبط پوشش داده شد.

امیر حسنی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار در دیجی‌کالا و پلتفرم متن‌باز سوپرنوا، از استاندارد بالای دیجی‌کالا برای جذب نیروهای فنی گفت و تاکید کرد حتی توسعه‌دهنده‌های خود دیجی‌کالا هم که می‌خواستند در این پروسه مشارکت کنند، باید ۳ مرحله پذیرش را پشت سر می‌گذاشتند.

فرامرز معینی، مدیر ارشد DevOps ‌دیجی‌کالا هم با بیان اینکه همه شرکت‌ها دوست دارند بروند روی کلاود، اما این‌کار نیاز به آدم‌های این‌کاره دارد، اضافه کرد:‌« این قدم بعدی است که تیم DevOps دیجی‌کالا روی آن کار خواهد کرد. اتوماسیون، بزرگ‌ترین اولویت و متمایز‌کننده تیم دیجی‌کالاست.» 

کراسی ایوانف، مدیر تکنولوژی مارکت‌پلیس دیجی‌کالا در حالی که در یک اسلاید، تمام محصولات دیجی‌کالا را به تصویر می‌کشید، گفت: «سال ۲۰۱۷ که به ایران آمدم، فکر می‌کردم دیجی‌کالا یک وب‌سایت است. خیلی سریع فهمیدم اشتباه بزرگی کردم و این یک محصول گسترده و فوق‌العاده است.» 

معصومه کردیان، یکی از توسعه‌دهنده‌های حاضر در این کنفرانس سوال پرسید که چرا ‌دیجی‌کالا تصمیم گرفت ORM خودش را درست کند؟ پاسخ تیم دیجی‌کالا به او این بود که در ORM سوپرنوا همه چیز با هم ادغام شده. بسیاری از ORMها سنگین هستند و کار کردن با آنها سخت است؛ ویژگی‌هایی دارند که نیازی به آنها پیدا نمی‌کنید.

علیرضا حسین‌زاده، یکی دیگر از توسعه‌دهنده‌های شرکت‌کننده در کنفرانس  تکنولوژی دیجی‌کالا  هم این پرسش را مطرح کرد که اساسا چرا دیجی‌کالا سراغ متن باز رفته است؟ پاسخ تیم دیجی کالا این بود: «در متن باز نیازی نیست چیزی را از نو بسازید؛ می‌توانید وقت و سرمایه‌تان را روی کسب‌وکارتان بگذارید. در نرم‌افزار متن باز، توسعه‌دهنده محدود به استک خاص نیست. متن باز، آینده تکنولوژی نرم‌افزار است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.