۷ اشتباه ویدئوکُش!

0

پخش ویدئوی زنده، مسیر تولید محتوا و بازاریابی از طریق آن را تغییر داده ‌و هر روز تعداد برند‌هایی که در مقابل دوربین حاضر می‌شوند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند، در حال افزایش است. طبق آخرین تحقیقات صورت‌گرفته، بازاریابی ویدئویی به عنوان یکی از با‌ارزش‌ترین استراتژی‌ها در بازاریابی محتوا تلقی شده است. کاربران تلفن همراه که از اینترنت استفاده می‌کنند، محتوای ویدئویی را ۹۲ درصد بیشتر از محتوای متنی به اشتراک می‌گذارند. برخی برندها در تلاش برای تغییر رویه در انتشار ویدئوی‌های از قبل ضبط شده، به پخش مستقیم ویدئو روی آوردند که در این مسیر، بسیاری از آنها اشتباهات ساده اما تاثیرگذاری را مرتکب می‌شوند که می‌تواند کل استراتژی بازاریابی محتوای آنها را تحت تأثیر قرار دهد. اگر به دنبال راهی برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی ویدئویی موجود خود هستید، اجتناب از این ۷ اشتباه مهم و ضروری است.

عدم برندسازی مناسب ویدئوها

در حال حاضر بیش از ۸۰‌درصد بازدیدکنندگان، ویدئویی که در ماه گذشته تماشا کرده‌اند را به یاد دارند اما آیا به خاطر دارند که چه کسی ویدئو را ساخته است؟ اگر در بازاریابی ویدئویی به نحوی مناسب در تولید محتوا به برند ویدئو اشاره نکنید، این امکان وجود دارد که مشتریان محتوای ویدئو را به خاطر بسپارند نه شرکتی که این ویدئو را ساخته است که می‌تواند به زیان شما باشد.

انتظار کسب نتایج فوری

بازاریابی ویدئویی نیز نظیر سایر استراتژی‌های بازاریابی محتوا یک رویکرد بلند‌مدت است و انتظار بازدهی کوتاه‌مدت از آن غیر‌منطقی است و اگر شما انتظار نتایج فوری از تولید محتوای ویدئویی‌ را داشته باشید، بنابراین خیلی زود ناامید خواهید شد. در مورد آنچه که از ویدئو‌هایتان برای برندینگ انتظار دارید، واقع‌بین باشید و به جای انتظار کسب موفقیت اینترنتی فوری از آنها بر تولید محتوای با‌کیفیت تمرکز کنید که مخاطبانتان از دیدن آنها لذت ببرند.

تولید محتوای نامتوازن

 تولید محتوای ویدئویی فقط در مورد تصاویر بصری نیست. ویدئوهای موثر، تصاویری در کنار بهترین استفاده از صدا و متن را دارند. برای بازاریابی ویدئویی بهتر، باید به همه این اجزا ‌هنگام ساخت ویدئو توجه کرد. استفاده از کلمات، لحن صدا و استفاده مقطعی از لوکیشن‌های متفاوت، همگی به جذابیت ویدئو می‌افزایند.

تمرکز ‌روی محصولات نه مردم

 در بازاریابی ویدئویی، نباید ویدئویی بسازید که فقط یک لیست از حقایق در مورد محصولات‌تان را بگوید. روایت داستان افرادی که از محصولات آنها استفاده می‌کنند و مزایایی که در نتیجه استفاده از آنها کسب کرده‌اند نیز می‌تواند ویدئوی شما را جذاب‌تر کند. اگر داستان خود را به خوبی روایت کنید، در آن صورت  مردم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر می‌‍‌‌روند.

مدت زمان زیاد یا کم ویدئوها

مدت زمان ویدئو‌های شما می‌تواند تاثیر فراوانی بر عملکرد ضعیف یا قوی آن داشته باشد. اگر ویدئوها بسیار کوتاه باشد، نکته‌‌ای که می‌خواهید به خوبی به کاربران منتقل نمی‌شود. اگر بسیار طولانی باشد، توجه مخاطبان را از دست می‌دهید. به این دلیل، مدت زمان ویدئوها در بازاریابی ویدئویی بسیار مهم است. بر اساس تحقیقات اخیر در مورد این موضوع، یک ویدئو‌ی ۶۰ تا۹۰ ثانیه‌ای در اکثر سیستم عامل‌ها بهترین عملکرد را خواهد داشت. باید در بازاریابی ویدئویی به تولید محتوا و ساخت ویدئویی جذاب بپردازید چراکه ۲۰درصد بینندگان اگر ویدئو توجهشان را در ۱۰ ثانیه اول جلب نکند، بقیه ویدئو را تماشا نخواهند کرد.

فراموش‌کردن سئو

آیا درست است که بگوییم بهینه‌سازی موتور جست‌وجو به تولید محتوا به صورت ویدئویی مربوط نیست؟ خیر. هر‌کس می‌داند که یک استراتژی سئو قدرتمند در بازاریابی محتوای شما چقدر مهم است. درباره ویدئو مارکتینگ نیز همین قضیه صادق است. اما بسیاری از کسب‌وکارها هنگام ساخت تولید محتوا به صورت ویدئویی آن را فراموش می‌کنند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که زمانی که مخاطبان موضوع مورد نظر شما را جست‌وجو می‌کنند، محتوای ویدئویی شما به عنوان یک راه‌حل به آنها پیشنهاد شود، بنابراین بهینه‌سازی محتوای ویدئویی بسیار مهم است.

عدم بهینه‌سازی عنوان

شما احتمالا می‌دانید که عنوان پست‌های وبلاگتان  مهم‌ترین اجزای بسیاری از محتواها هستند، اما در مورد عنوان ویدئوهایتان چطور؟ عنوان ویدئوها از عناوین محتوای مبتنی بر متن اهمیت کمتری ندارند بنابراین برای کسب بهترین نتایج، عناوین محتوای ویدئویی خود را بهینه‌سازی کنید. در تولید محتوا به صورت ویدئویی با گنجاندن کلیدواژه‌ها و عبارات جست‌وجوی مناسب و اطمینان از اینکه ویدئوهایتان جذاب، گیرا و هیجان‌انگیز هستند، می‌توانید به طور چشمگیری تعداد بازدیدهای خود را افزایش دهید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.