۲۰۱۸ هم سال ویدئوست!

0

وقتی تکنولوژی و موتورهای جست‌وجو تغییر کند، استراتژی‌هایی که بازاریابان برای تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند نیز تغییر پیدا می‌کند. بنابراین، اگر از جدیدترین روندهای بازاریابی محتوا آگاه نباشید، برند شما از رقبا عقب می‌ماند.

چشم‌انداز بازاریابی محتوا در حال تغییر است و امروز‌ این چشم‌انداز بیشتر ‌روی ویدئو و کمتر ‌روی محتوای برنددار (محتوایی که برند را تبلیغ می‌کند) متمرکز است. همگام‌شدن بازاریابان با این تغییرات می‌تواند برای شرکت‌ها یک مزیت رقابتی در یک بازار اشباع‌شده را به همراه داشته باشد.

 ویدئو هنوز هم یک محتوای عالی است

اگر شما تولید محتوای ویدئویی را به تعویق انداخته‌اید، اکنون وقت آن فرا‌رسیده که این کار را انجام دهید. به گزارش وب‌سایت هاب‌اسپات (HubSpot) ویدئو در بازاریابی محتوا در اولویت قرار دارد. چرا‌که روند این نوع بازاریابی در حال رشد است و ۴۸ درصد بازاریابان برای افزودن یوتیوب به طرح بازاریابی خود در سال ۲۰۱۸ و ۴۶درصد آنها  نیز برای استفاده از ویدئوی فیس‌بوک برنامه‌ریزی کرده‌اند.

پنج استراتژی که هنگام بازاریابی ویدئویی در سال ۲۰۱۸  باید به کار ببرید در زیر ذکر شده است.

ارزش قائل‌شدن برای بازدیدکنندگان

امروز‌ کاربران دوست دارند هنگام تصمیم‌گیری احساس قدرت کنند. ویدئو یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است.‌۹۰ درصد کاربران اظهار داشته‌اند که ‌ویدئو نقش مهمی در تصمیمات خرید آنها بازی می‌کند. هنگامی که شما ویدئوهایی برند‌دار می‌سازید، فقط به محصول و یا خدمات تمرکز نکنید بلکه روی ارزشی که شما به مشتری یا مخاطب ارائه می‌دهید نیز تمرکز کنید.

 برندسازی مستمر

استفاده از ویدئو در استراتژی برندسازی شاید مؤثرترین راه برای جدا‌کردن خود از رقباست. عناصر قوی مثل صدای ویدئو، نفوذ گرافیک، استفاده از رنگ، موسیقی و غیره باید در سراسر استراتژی برندسازی وجود داشته باشد. بسیاری از شرکت‌های B2B  با استفاده از محتوای ویدئویی برای اطلاع‌دادن درباره‌ چیزی که به مشتریان ارائه می‌دهند، استفاده می‌کنند. وبینار و کنفرانس‌های ویدئویی نیز یکی از مفیدترین راه‌های آگاهی‌بخشی و تلاش‌های برندسازی است‌.

 آپلود ویدئو در یوتیوب و فیس‌بوک

 یوتیوب پادشاه بلامنازع ویدئوی آنلاین است. باید نسخه‌ای از ویدئوهای خود را در یوتیوب قرار دهید. چون یوتیوب متعلق به گوگل است، نتایج ویدئو بر رتبه شما در گوگل اثر می‌گذارند. ویدئوی فیس‌بوک نیز به عنوان یکی از پلتفرم‌های ویدئویی برتر در وب شناخته شده است. بیش از ۸ میلیارد ویدئو در این کانال هر روز تماشا می‌شود. بنابراین، نسخه‌هایی از ویدئوهای خود را در این دو پلتفرم آپلود کنید.

 استفاده از محتوای طنز‌آمیز و محاوره‌ای

اکثر مردم دوست ندارند ویدئویی را تماشا کنند که توسط یک ربات ساخته شده است. صرف نظر از صنعت شما، سطح تعامل شما با مخاطب می‌تواند از صدای مکالمه به همراه کمی طنز در محتوا استفاده کند. صدای خنده و محتوای طنز باعث ایجاد یک واکنش احساسی می‌شود و بینندگان بلافاصله احساسات مثبتی نسبت به تلاش‌های برندسازی شما خواهند داشت.

 شبکه‌های اجتماعی راکد نیست اما باید به آن تنوع بخشید

اگرچه مفید بودن شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توان نادیده گرفت اما هرگز نباید برای توزیع مطالب خود بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی تکیه کنید. در عوض،  باید روی ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان خود از طریق ایمیل، عضویت در سایت و یا در رویدادهای شخصی تمرکز کرد.

رویدادهای شخصی و عضویت در سایت فقط برای صنایع و در موقعیت‌های خاصی موفقیت‌آمیز خواهد بود، اما کمپین‌های ایمیلی تقریبا برای هر برندی کارساز است. یکی از بهترین ابزارهایی که کمک می‌کند کمپین بازاریابی ایمیلی را خودکار کنید، Drip است که این امکان را فراهم می‌کند تا مراحل بصری ایجاد کنید.

باید بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه موقع و کجا می‌توان روی این مصرف‌کنندگان احتمالی هدف‌گذاری کرد و آنها را به عمل واداشت. اگر شما متوجه شدید تعداد مشترکان شما در حال کاهش است، باید دوباره یک ارزیابی انجام دهید و روی کمپین هدف‌گذاری کنید.

 محتوای اصیل و ناب که هدف آن فروش محصول نیست

در سال ۲۰۱۸، بازاریابی محتوا درباره تولید محتوای جذابی است که مردم می‌خواهند با آن تعامل ایجاد کنند. از صحبت‌کردن درباره برند خود بپرهیزید و محتوایی تولید کنید که  مردم  دوست داشته باشند بخوانند، تماشا کنند یا گوش دهند. سال ۲۰۱۸ بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی بازاریابی محتواست. به عنوان یک صنعت، از تولید محتوا با هدف فروش و تبلیغ برند بپرهیزید و از محتوا به عنوان یک ابزار برای جذب مخاطب استفاده کنید.

فرصت‌های گسترده‌ای پیش روی برندهای جدید وجود دارد تا وارد بازار شود و توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند. اکنون دیگر باید از پرسیدن این سؤال بپرهیزید که چگونه بازاریابی محتوا می‌تواند به افزایش فروش منجر شود؟ بلکه باید از خود بپرسید محتوای شما چه کاری برای مخاطبان انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.