۲۰۱۷ سال ویدئو است، پس دست‌به‌کار شوید!

0

بازاریابان و متخصصان ارتباطات، به‌خوبی می‌دانند که ۲۰۱۷ سال ویدئو است. با این حال هنوز بسیاری از صاحبان کسب‌وکار از اینکه خودشان دست به تولید محتوای ویدئویی بزنند، می‌ترسند. اما ما به شما خواهیم گفت که ساخت یک ویدئو آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. هر کسب‌وکاری با هر ابعاد می‌تواند داستان‌های حقیقی و تاثیرگذار خود را با صرف هزینه کم و اثربخشی زیاد تولید کند.

  • گام اول: تمرکز خود را جهت دهید!

با ویدئوی خود چه کار می‌خواهید بکنید؟ تعیین هدف شما را در راستای تمرکز و شکل‌دهی به خواسته‌تان کمک خواهد کرد. به مثال زیر توجه کنید:

هدف: به جویندگان کار، مفهومی از فرهنگ کسب‌وکار خود را ارائه دهید.  موضوع: «چگونه برنامه آموزشی ما، به پرورش رهبران می‌انجامد؟» نوع ویدئو: مصاحبه با کارکنان

  • گام دوم: روایت محتوا را پیش‌نویس کنید!

پیام‌های کلیدی را به همراه چند نکته مهم یادداشت کنید، سپس داده‌هایی که در دست دارید را در جهت نوشتن یک متن سازماندهی کنید. گاهی یک متن آسان یا یک طرح کلی بهتر است. نتایج تحقیقی نشان داده است که ۸۳ درصد از مصرف‌کنندگان، حرف‌هایشان ساختاری دیالوگ‌گونه و محاوره‌ای دارد و این به مراتب طبیعی‌تر و تاثیرگذارتر از صحبت‌های رسمی از پیش تعیین شده است.

  • گام سوم: استودیو راه‌اندازی کنید!

نور طبیعی پنجره می‌تواند بسیار کارآمد باشد، اما می‌توانید از هر منبع نوری دیگری که در دسترس دارید نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید سوژه و صحنه به‌خوبی روشن است. منبع‌های نوری را مقابل سوژه قرار دهید (نه پشت سر) چراکه در این صورت سوژه تاریک به‌نظر خواهد رسید.

دوربین: بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی تصاویری با کیفیت HD ضبط می‌کنند. پس لازم نیست خجالت‌زده شوید که چرا یک «گوشی» تنها دارایی شماست. گوشی خود را در موقعیتی کمی بالاتر از سطح چشم سوژه تنظیم کنید و حتما آن را در حالت افقی نگه‌دارید تا از ایجاد لبه‌های سیاه (که در هنگام نگه داشتن گوشی به‌صورت عمودی به‌وجود می‌آیند) جلوگیری کنید.

سه‌پایه: در صورت امکان، دوربین یا گوشی خود را توسط یک سه‌پایه روی سطحی محکم و ثابت نگه‌دارید. اگر بودجه‌ای برای این کار اختصاص داده‌اید، می‌توانید آن را صرف خرید یک سه‌پایه حرفه‌ای یا لوازم جانبی گوشی هوشمند خود کنید.

صوت: اکثر دوربین‌ها و آی‌فون‌های اپل مجهز به میکروفون توکار هستند اما مسلماً این میکروفون بهترین نخواهد بود. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن طریق صوت ویدئوی خود را بهبود بخشید، استفاده از یک میکروفون تفنگی  است. در ابتدای کار حتما وضعیت ضبط صدا را مورد آزمایش قرار دهید. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که فیلمبرداری کنید و سپس متوجه شوید صدا درست ضبط نشده است.

  • گام چهارم: ضبط!

متن و طرح خود را به چند تکه کوچک تقسیم کنید (در نهایت قرار است این تکه‌ها به هم متصل شوند) سعی کنید از خطاهای خود درس بگیرید چرا که اکثر مواقع بهترین اتفاقات زمانی می‌افتد که شما در حال تمرین هستید. ایده‌ خوبی است که تکه‌هایی ۳ ثانیه‌ای از اول و آخر کلیپ را ضبط کنید چرا که حین ویرایش ویدئو تعدادی نمونه در دست خواهید داشت.

  • گام پنجم: تصویرسازی کنید! 

افزودن جلوه‌های بصری می‌تواند ویدئوی شما را جذاب‌تر و تاثیرگذارتر سازد. تصاویر افزودنی به ویدئو معمولا b-roll نامیده می‌شوند. چند برش ۵ تا ۱۰ ثانیه‌ای که معرف و مطابق متن و طرح کلی فیلم شماست را جدا کنید و از آنها استفاده کنید.

تولید شده در فرامحتوا

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.