۰ – ۳ به نفع شهر

0

اگر دقیق‌تر به اطرافمان نگاه کنیم، هنوز هم صدای طبیعت را در هیاهوی شهر می‌شنویم. زمین به ما نیاز دارد یا ما به زمین؟ مسئله این است که جریان زندگی ما به هم وابسته است. «از خودمان شروع کنیم» پیامی است که در گوشه و کنار شهر با شهرتکانی دوباره می‌شنویم. شهرتکان‌ها زباله‌های سطح شهر و طبیعت را با دقت بیشتری دیدند و خانه‌تکانی نوروز را با شهرمان شروع کردند. کمپین شهرتکانی، فرهنگ پاکیزگی ماست که شاید فراموش شده بود و در پایان این زمستان از خواب بیدار شده است. اسپاردی‌ها از ورزشگاه آزادی شروع کردند و در تلاش هستند آن را به تمام شهر بسط دهند. به امید اینکه نوروز امسال، شهری پاکیزه‌تر داشته باشیم.

اواسط بهمن ماه بود و شور و هیجان ورزشگاه آزادی. طرفداران تیم شهرتکانی وارد ورزشگاه آزادی شدند! بیش از ۵۰ نفر با کاورهای سفید و کیسه زباله به دست، با حمایت اسپارد، از سکوهای خودشان شروع کردند و ۲ جایگاه را پس از بازی پاکسازی کردند. هر چند بیش از ۱۰۰ کیسه زباله جمع‌آوری شد اما حجم زباله بسیار فراتر از حد انتظار بود. اسپاردی‌ها در دومین حضور خود در ورزشگاه آزادی شهرآورد را به پاک‌ترین دربی تبدیل کردند. این بار تعداد زیادی داوطلب متقاضی شرکت در شهرتکانی بودند اما به دلیل محدودیت بلیت تنها ۸۰نفر موفق به حضور شدند. اتفاق خوشحال‌کننده این بود که در دربی، ده‌ها تماشاچی نیز با گرفتن کیسه زباله از شهرتکان‌ها، به این حرکت جمعی پیوستند. در این رویداد با جمع‌آوری ۳۰۰ کیسه زباله، ۴ جایگاه پاکسازی شد. با پوشش‌های خبری که از این کمپین صورت گرفت، بیش از یک میلیون نفر از طریق فضای مجازی، خبر شهرتکانی را خواندند. این دو رویداد ورزشگاهی، صدای دلنشین آغاز به کار شهرتکان‌ها در جای جای شهر زیبای تهران است. شهرتکانی پس از این دو بازی، مورد توجه گروه‌های حامی محیط زیست نیز قرار گرفته است و برنامه‌های مختلفی با همکاری این گروه‌ها در دست اجراست. نوروز امسال برای اسپارد تفاوتی ویژه دارد. این استارتاپ که در آستانه آغاز به کار است، مسئولیت اجتماعی خود را همزمان با رونمایی آغاز کرده و عید امسال، برنامه‌های متعددی از جمله توزیع هزاران کیسه زباله خودرو در شهر تهران و توزیع کیسه‌های زباله زیست تخریب‌پذیر را برای حرکت در مسیر داشتن شهری پاکیزه‌تر از همیشه دنبال می‌کنند. این کمپین در حقیقت نسخه به‌روز‌شده‌ای از جمله معروف «شهر ما، خانه ما» است که رابطه نزدیکی با مفهوم «پاکیزگی» به عنوان خدمت اصلی اسپارد دارد، برندی که در تدوین استراتژی ارتباطی خود سعی داشته است که یک خط ارتباطی از جنس مسئولیت اجتماعی در نظر داشته باشد؛ خطی که همراستا با فعالیت و جوهره برند باشد. این اپلیکیشن اولین سرویس هوشمند ارائه خدمات حرفه‌ای نظافت منزل، مجتمع و محل کار است و دسترسی همگان را به متخصصان آموزش‌دیده و تایید‌شده خدمات نظافتی در کمترین زمان تسهیل می‌کند. اسپاردی‌ها با برگزاری بدون توقف شهرتکانی، پاکیزگی را بسط دادند و از سطح خانه و محل کار به شهر آورده‌اند و از همه ما دعوت می‌کنند همراه با آنها شهرتکان‌ شهرمان باشیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.