یک تیم استارتاپی‌ کارکشته تربیت کنید

چطور می‌توانید انرژی کارمندانتان را برای کار‌کردن چند برابر کنید؟

0

مهم نیست چقدر برای راه‌انداختن این کسب‌و‌کار هزینه کرده‌اید. مهم نیست که کارمندان شما، از کدام دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا اینکه برای تحویل‌دادن پروژه‌هایتان، چند ساعت در روز کار می‌کنند. اگر راه و رسم مدیریت نیروهای کار را ندانید و نتوانید امید آنها به ساختن آینده‌ای روشن را بیشتر کنید، هیچ وقت به رویاهایتان نخواهید رسید. 

مهم نیست چقدر برای راه‌انداختن این کسب‌و‌کار هزینه کرده‌اید. مهم نیست که کارمندان شما، از کدام دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا اینکه برای تحویل‌دادن پروژه‌هایتان، چند ساعت در روز کار می‌کنند. اگر راه و رسم مدیریت نیروهای کار را ندانید و نتوانید امید آنها به ساختن آینده‌ای روشن را بیشتر کنید، هیچ وقت به رویاهایتان نخواهید رسید. برای محقق‌کردن رویاهای استارتاپی‌تان، راه‌های زیادی پیش‌رویتان است و ما در این مطلب، تنها برخی از نکته‌هایی که اغلب کارفرماها آنها را فراموش کرده‌اند، به شما یادآوری می‌کنیم.

 خلاقیت را ستایش کنید

شما رئیس هستید! دستورات‌تان لازم الاجراست. اما ثابت‌کردن این موضوع به کارمندانتان، کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند. کارمندانی که جز اجرای دستورات شما کاری نمی‌کنند، با خلاقیت بیگانه می‌شوند.

آنها از بیان هر ایده تازه‌ای ابا می‌کنند و به جای اینکه برای بهبود شرایط کاری، به اطرافشان خوب نگاه کنند، منتظر رسیدن دستورات تازه می‌مانند. این کارمندان، وقتی هیچ دستور تازه‌ای را از طرف رئیسشان دریافت نکنند، از کار‌کردن دست می‌کشند و میلی به پیدا‌کردن راه‌های تازه برای انجام دادن کارهای قبلی یا مطرح‌کردن ایده‌های متفاوت نشان نخواهند داد.

 به آینده فکر کنید

رویای همکاری کارمندان سختکوشی که جز انجام کارها به چیزی فکر نمی‌کنند را در سر دارید؟ فکر می‌کنید تنها هزینه‌ای که برای توسعه کسب‌و‌کارتان باید بکنید، دادن حقوق اضافه برای ساعاتی است که بعد از تمام‌شدن وقت کاری، در اداره می‌مانند؟ اشتباه می‌کنید!

برای توسعه کسب‌و‌کارتان، چاره‌ای جز دیدن افق‌های وسیع‌تر ‌ندارید. شما از همین امروز باید به آموزش مهارت‌های تازه فکر کنید. باور کنید هزینه‌ای که برای حضور کارکنانتان در دوره‌های آموزشی می‌کنید، پس‌انداز ارزشمندی است که در سال‌های آینده، زمینه‌ساز رشد کسب‌و‌کارتان می‌شود.

با همکارانتان دور هم جمع شوید و به جای آنکه به سودآوری یک کار فکر کنید، به پاسخ دادن به یکی از دغدغه‌های تازه در اجتماع بیندیشید

 کارمندان را به جان هم نیندازید

فکر می‌کنید اگر کارکنانتان همدیگر را به چشم رقیب ببینند، تلاش بیشتری برای انجام وظایفشان به خرج می‌دهند؟ اینطور نیست! برای آنکه کارمندانتان همه توانایی خود را به خرج دهند، نباید محیط کار را به میدان مسابقه تبدیل کنید.

محققان ثابت کرده‌اند که ایجاد احساس همدلی در میان کارکنان، بیشتر از قوی‌کردن انگیزه آنها برای رقابت به بهبود شرایط سازمان کمک می‌کند. کارمندانی که در روزهای سخت کاری، با هم همراه می‌شوند و به جای فکر‌کردن به منافع خود، مثل یک تیم در کنار هم می‌مانند و به منافع سازمان فکر می‌کنند، ناجی کسب‌و‌کار شما هستند.

پس به جای آنکه انگیزه جلو زدن از همدیگر را در آنها تقویت کنید، احساس همدلی را در میان کارمندانتان تقویت کنید.

 ایده‌های استارتاپی را کپی نکنید

به جای آنکه به فکر اجرای دوباره ایده‌های موفق باشید، کارگروه‌هایی را برای برگزیدن ایده‌های تازه تشکیل دهید. با همکارانتان دور هم جمع شوید و به جای آنکه به سودآوری یک کار فکر کنید، به پاسخ دادن به یکی از دغدغه‌های تازه در اجتماع بیندیشید.

شما می‌توانید گره تازه‌ای از مشکلات آدم‌ها را باز کنید و تردیدی نداشته باشید که این تلاش شما، موفقیت مالی را هم برای کسب و کارتان به همراه خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.