گفت و گو با نوین شاهرودی یکی از مدیران ایندوریا

0
  •  برای شروع از اینجا شروع کنیم که ایندوریا چیست و چه می‌کند؟ 

مدت‌ها است که نیاز به مکان‌یابی و مسیریابی در مکان‌های مختلف وجود دارد اما کار ما توسعه مکان‌یابی و مسیریابی مسیرهای داخل ساختمان است. ایده ایندوریا هم از اینجا شکل گرفته که تعداد مجموعه‌های سرپوشیده روز به روز در حال افزایش است و با توجه به اینکه این مجموعه‌ها روز به روز از تعداد و تنوع بیشتری در معماری خود برخوردار می‌شوند و گاهی با سردرگمی مراجعه‌کنندگان مواجه شده‌ایم، برای همین به این فکر افتادیم که اپلیکیشنی را درست کنیم که کاربران درست همانند گوگل‌مپ اما برای محیط‌های سرپوشیده از آن استفاده کنند. کارایی آن شباهت‌های زیادی با گوگل‌مپ دارد اما یک تفاوت عمده آن، این است که از جی‌پی‌اس استفاده نمی‌کند و نیاز به اتصال مداوم به اینترنت هم ندارد. در واقع کارکردش این است که به‌صورت قدم‌به‌قدم مشکلات کاربر را برای مسیریابی بررسی و برای رفع آن به او کمک کند.

  •  ایندوریا از کی متولد شد؟

پیش‌ساخت‌های اولیه پروژه ما از تابستان ۹۳ شروع شد اما استارت اولیه کار تابستان ۹۴ خورد. ما این کار را با حمایت دانشگاه آزاد قزوین شروع کردیم و آشنایی تیم مدیریتی سه‌نفره ما هم به مرکز تحقیقات مگاترونیک همین دانشگاه برمی‌گردد. با توجه به پیشینه‌ای که از کار تحقیقاتی و پژوهشی به‌دست آورده بودیم، می‌خواستیم یک کسب‌وکار را آغاز کنیم. بنابراین به این رسیدیم که یک استارتاپ راه بیندازیم و بالاخره امروز هم به به مرحله  محصول اولیه رسیده‌ایم.

  •  چرا ایندوریا را تنها برای محیط‌های سرپوشیده طراحی کردید؟

در حال حاضر اگر بخواهید به هرجایی بروید و مخصوصا در این خیابان‌های پرپیچ‌و‌خم تهران رفت‌و‌آمد کنید استفاده از گوگل‌مپ به‌عنوان ابزاری مفید، کاربردی شده است و خیلی هم خوب می‌تواند پاسخگوی راهیابی و مسیریابی مخاطب باشد. اما گاهی پیش آمده که ما در مراکز و مجتمع‌های بزرگ تجاری و اداری هم نتوانیم مقصدمان را درست پیدا کنیم و نیاز به مسیریابی و راهیابی داشته باشیم. این مورد را در حال حاضر در پاساژ‌ها و مراکز تجاری خودمان هم شاهد هستیم؛ مراکزی مانند مجتمع پردیس کورش، مگا‌مال‌ها، مجتمع پالادیوم و… که به‌علت وسعتی که در معماری خود دارند، دسترسی به مقصد مورد نظری که نمی‌شناسیم، سخت می‌شود و چیزی شبیه گوگل‌مپ می‌تواند از دو جهت در اینجا راهگشا باشد: هم از آن جهت که برای آن مجموعه‌ها مناسب است و به‌نفع آن‌ها عمل می‌کند و هم از این جهت که برای مشتریانی که به آن مکان‌ها مراجعه می‌کنند، می‌تواند خیلی مفید باشد.

  •  درباره خدمات دیگری که ایندوریا ارائه می‌کند، بیشتر توضیح دهید.

ما علاوه بر نقشه موقعیت، موقعیت لحظه‌ای کاربر، سامانه اطلاعاتی و خدمات موقعیت‌محور را هم به مخاطب‌مان ارائه می‌دهیم. نکته مهم در اینجا این است که شما وقتی نقشه و موقعیت را داشته باشید، می‌توانید خدماتی را به آن اضافه کنید؛ مثل سیستم‌های موقعیت‌محور که سیستم‌ها یا خدمات موقعیت‌محور زیادی هم می‌شود به آن اضافه کرد. برای مثال تبلیغات هوشمندی که می‌توانید در این زمینه داشته باشید و وقتی نزدیک به مکان مورد نظر می‌شوید نوتیفیکیشن‌ها یا اطلاعاتی را در تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید و خیلی کاربردهای گسترده دیگر. شما می‌توانید خیلی استفاده‌های دیگر را در مکان‌های خاص از ایندوریا بکنید؛ مثلا در گیت‌های فرودگاه‌ها و هنگامی که می‌خواهید بدانید از کجا می‌توانید چمدان خود را تحویل بگیرید و…

از این رو ما سعی کرده‌ایم که در ایندوریا به تجربه مراجعه‌کنندگان در محیط‌های مختلف کمک کنیم؛ چه مراجعه‌کنندگان به یک فرودگاه باشند و چه یک مجتمع تجاری و یا حتی یک مرکز تحقیقاتی. یکی دیگر از مزایایی که برای مراکز داریم این است که اپلیکیشن نشان می‌دهد در کجاها بیشتر بازدیدکننده داشتیم یا مثلا در فلان مرکز تجاری بازدیدکنندگان بیشتر از کدام در ورودی وارد شده‌اند و کدام یک در دسترس‌تر هستند. کمک به اینکه چطور مشتریان‌شان را به جایی که کم بازدیدتر است، هدایت کنند یا مکان‌های کم‌رفت‌و‌آمد را شلوغ‌تر و پررفت‌وآمدترش کنند.

  •  از تیم ایندوریا برای ما بگویید. این تیم شامل چه تعداد افراد و با چه تخصص‌ها و سمت‌هایی است؟

 تیم اصلی ما شامل سه نفر است که ما در اینجا سه نفر کوفاندر داریم. فرشید عبداللهی که مدیرعامل ایندوریا است و فارغ‌التحصیل آی‌تی، علیرضا حسینی که CTO ایندوریا است و منکه CHO و مدیریت استراتژیک این پروژه را برعهده و کارشناسی مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) دارم. علاوه بر این ما یک تیم توسعه‌دهنده هم داریم که آن هم سه‌نفره است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.