گر نتوانی بیابی آن نیروی کار جستجو‌کن، جستجو‌کن، جستجو

0

اگر به یاد داشته باشید زمانی یافتن و استخدام نیروهای متخصص تنها از طریق درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و چسباندن آگهی شغلی ‌روی دیوار محلات و تیرهای چراغ برق ممکن بود، اما امروز با گسترش استفاده از اینترنت و افزایش ضریب نفوذ آن در بین مردم، جذب نیرو به شیوه‌های نوینی نظیر استفاده از سایت‌های استخدامی به یک ضرورت تبدیل شده است و استخدام به شیوه سنتی تقریبا به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

دلیل تبدیل‌شدن این سایت‌ها به مهم‌ترین ابزار استخدام نیرو در دنیای امروز، رفع تمام محدودیت‌های موجود در فرایند استخدام به شکل سنتی و امکانات فوق‌العاده‌ای است که سایت‌های فوق برای یافتن نیروهای حرفه‌ای در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند.

برای مثال، در گذشته اگر یک شرکت قصد استخدام نیروی متخصص را داشت، باید در بخش نیازمندی‌های یک روزنامه آگهی می‌داد. در چنین شرایطی، چند روز طول می‌کشید تا آگهی مورد نظر در روزنامه چاپ شود. همچنین، به دلیل کمبود جا امکان نوشتن شرح وظایف موقعیت شغلی مورد نظر به صورت کامل و دقیق وجود نداشت که همین موضوع باعث می‌شد افرادی که شرایط لازم برای آن موقعیت شغلی را نداشتند نیز جهت مصاحبه به صاحب آگهی مراجعه کنند. علاوه بر این، مشاهده آگهی شغلی توسط متخصصان نیز کاملا بر پایه بخت و اقبال بود و اگر شرکتی قصد داشت موقعیت شغلی مورد نظرش توسط عده زیادی دیده شود، باید هزینه هنگفتی را بابت چند نوبت چاپ آگهی به آن روزنامه پرداخت می‌کرد.

با ظهور سایت‌های استخدامی، نه‌تنها تمامی این موانع از پیش روی کارفرمایان برداشته شده است، بلکه امکانات جدیدی نیز در اختیار آنها قرار داده می‌شود. ثبت آگهی شغلی در هر لحظه از شبانه‌روز، نمایش آگهی برای مدت زمانی مشخص، امکان نوشتن شرح وظایف شغلی به همراه مهارت‌های مورد نیاز و دسترسی به ده‌هزار رزومه تنها بخشی از امکاناتی هستند که سایت‌های استخدامی در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند.

  •  نیروی متخصص کجا بود؟!

علی‌رغم امکانات بسیار خوب سایت‌های استخدامی، هنوز هم بسیاری از کارفرمایان از نبود نیروی متخصص شکایت دارند. احتمالا شما هم جملاتی مانند «آقا تو این مملکت نیروی متخصص نداریم!» یا «فردی که می‌خواستیم را پیدا نکردیم. همه کاندیداها آماتور بودند» را بارها از مدیران و مسئولان استخدامی شرکت‌ها شنیده‌اید.

در اینجا سوالی که به وجود می‌آید، این است که چرا هنوز تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها، از کمبود نیروهای متخصص و حرفه‌ای گلایه‌مند هستند؟ آیا واقعا در کشور با مشکل نیروی متخصص مواجه هستیم؟ واقعیت این است که تعداد نیروهای متخصص با توجه به تعداد شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در ایران و تعداد فارغ‌التحصیلان چندان کم نیست. پس دلیل ابراز این شکایت‌ها چیست؟

شاید بتوان بخشی از این شکایت‌ها را به عدم آشنایی شرکت‌ها با شیوه‌های جست‌وجوی نیروی متخصص، عدم بهره‌بردن آنها از تمام امکانات سایت‌های استخدامی و عدم آشنایی کافی با شیوه استخدام آنلاین دانست. نکته‌ای که بیشتر کارفرمایان فراموش می‌کنند این است که عملکرد سایت‌های استخدامی مانند روزنامه‌ تنها به ثبت آگهی و انتظار کشیدن برای دریافت رزومه محدود نمی‌شود. در سایت‌های استخدامی کارفرمایان به ده‌ها یا صدها هزار رزومه دسترسی دارند و می‌توانند با استفاده از قابلیت جست‌وجو و اعمال فیلترهای مختلف، نیروی متخصص مورد نیاز خود را پیدا کنند.

در واقع قابلیت بررسی، فیلترگذاری و حذف گزینه‌های نامناسب یکی از امکانات مهم در سایت‌های استخدامی است. 

طبیعتا زمانی که شما به عنوان یک کارفرما به بانک رزومه چند‌ده‌هزار نفری دسترسی پیدا می‌کنید، با دیدن این تعداد از رزومه‌ کمی سردرگم خواهید شد. در چنین شرایطی است که کارفرما می‌تواند با استفاده از چند فیلتر و بر اساس نیازهای خود و شرح موقعیت شغلی، رزومه‌های نامرتبط را حذف کرده و نتایج دقیق‌تری را به دست آورد. وقتی کارفرما بداند که برای موقعیت شغلی مورد نظر به چه شخصی، با چه نوع مهارت‌هایی و چه میزان تجربه‌ای احتیاج دارد، با چند فیلتر تا حد زیادی به هدف خود نزدیک خواهد شد. 

  •  دریغ! همه عمر یک نظر به امکانات سایت‌های استخدامی نینداختم

اگر هنوز اهمیت این قابلیت برایتان قابل‌درک نیست، از دید یک استارتاپ به موضوع نگاه کنید. یک کسب‌و‌کار نوپا مطمئنا بودجه هنگفتی در اختیار ندارد و باید با مدیریت صحیح سرمایه، بهترین افراد را به عرشه استارتاپ خود دعوت کند. به همین دلیل، کسب‌و‌کارهای کوچک به دنبال جوانان متخصصی هستند که توانایی انجام و مدیریت چند وظیفه را به طور همزمان داشته باشند و تحت شرایط شغلی سخت با قدرت به کار خود ادامه دهند. در چنین شرایطی، درج آگهی در یک وب‌سایت استخدامی کافی نیست. این شرکت کوچک نیاز دارد که در کوتاه‌ترین زمان، رزومه متخصصان زیادی را بررسی کرده و افراد واجد شرایطی که با نیازها و امکاناتشان تطابق دارند را به مصاحبه شغلی دعوت کند. خب، چه امکانی بهتر از بررسی و جست‌وجوی ده‌ها هزار رزومه تخصصی؟! 

شرکت‌های متوسط و بزرگ نیز شرایطی مشابه دارند با این تفاوت که این شرکت‌ها به نیروهای متخصص و مسئول نیاز مبرم دارند. نبود چنین فردی در شرکت‌های بزرگ یا در حال توسعه به‌منزله افت کیفی محصول و نارضایتی مشتری خواهد بود. امکان جست‌وجو و انتخاب از بین ده‌هزار رزومه مطمئنا روند استخدام را به شکل قابل توجهی تسهیل می‌کند.

  •  جشنواره‌ای برای حرفه‌ای‌ها!

همه اینها را گفتیم که به اصل ماجرا برسیم؛ جشنواره زمستانه ایران تلنت! مطمئنا هر شرکتی با توجه به اندازه و نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کند، نیازهای استخدامی متفاوتی دارد. 

IranTalent.com نیز با در نظر گرفتن تمام شرایط مذکور تصمیم گرفته بسته‌های متنوعی را برای جشنواره زمستانه خود طراحی کند تا هر کسب‌و‌کاری بر اساس نیازهای خود از امکانات ایران‌تلنت بهره‌مند شود. در حال حاضر نزدیک به یک میلیون رزومه از کارجویان و متخصصان گروه‌های شغلی مختلف کشور در سامانه ایران‌تلنت وجود دارد. جشنواره زمستانه ایران‌تلنت این امکان را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد که با انتخاب بسته مورد نظر خود علاوه بر درج آگهی در این سامانه، به‌راحتی به بانک رزومه ایران‌تلنت دسترسی داشته باشند و با استفاده از جست‌وجوی پیشرفته نیروی متخصص مورد نیاز خود را به‌آسانی پیدا کنند. به این ترتیب معضل جست‌وجوی نیروی حرفه‌ای که یکی از موانع بزرگ شرکت‌ها در فرایند استخدام است، از طریق امکاناتی که ایران‌تلنت در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

برای شرکت در جشنواره زمستانه ایران‌تلنت و استفاده از بسته‌های ویژه استخدامی، کافی است به وب‌سایت IranTalent.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۲۲۷۷۷۷۰۴-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان ایران‌تلنت شما را یاری کنند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.