گام‌رود، بازارچه‌ای برای تولیدکنندگان کوچک

سایتی برای نویسندگان، کمدین‌ها، طراحان، فیلمسازان، موسیقیدانان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

0

گام‌رود به عنوان یک محصول ساده و در دسترس که ابزارهای پردازش پرداخت، میزبانی و تحویل فایل، بازاریابی و ارتباطات را ارائه می‌دهد، ساخته شده است.

استارتاپ‌های زیادی راه‌اندازی شده‌اند که یک پلتفرم به خریداران و فروشندگان ارائه می‌دهد تا به‌آسانی و از طریق اینترنت داد‌و‌ستد کنند. گام‌رود (Gumroad) یک پلتفرم است که به سازندگان و تولیدکنندگان امکان می‌دهد محصولات خود را به طور مستقیم به مصرف‌کننده بفروشند.

ساهیل لاوینگیا، طراح، این شرکت را در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد. او قصد داشت از طریق این شرکت خدمات فروش به اندازه اشتراک‌گذاری اجتماعی ساده شود. گام‌رود بیش از ۸میلیون دلار سرمایه دریافت کرده است.

تولیدکنندگان مختلف، اعم از نویسندگان، کمدین‌ها، طراحان، فیلمسازان، موسیقیدانان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، از خدمات این استارتاپ برای فروش مستقیم محصولات خود به مصرف‌کننده استفاده می‌کنند و اکثر محصولات آنها محتوای دیجیتالی مانند آلبوم‌ها، کمیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، فیلم، موسیقی یا ویدئوها و تصاویر آموزشی است.

گام‌رود به عنوان یک محصول ساده و در دسترس که ابزارهای پردازش پرداخت، میزبانی و تحویل فایل، بازاریابی و ارتباطات را ارائه می‌دهد، ساخته شده است.

لاوینگیا اعلام کرده ‌که فلسفه این استارتاپ آن است که سوال کند که کدام‌یک از سازندگان زمان خود را صرف ساخت چیزهای مختلف می‌کنند و سپس قابلیت‌هایی را برای گام‌رود ایجاد می‌کند که آن قابلیت‌های تدارکاتی فوق را برای این سازندگان ارائه دهد.

مدل گام‌رود از نظر ماهیت بازارکاری که دارد، بسیار منحصر‌به‌فرد است و تمرکز محصول را روی رابطه بین سازنده و مصرف‌کننده می‌گذارد تا روی جست‌وجو و کشف. به علاوه این استارتاپ یک هزینه پایین‌تر نسبت به سایر پلتفرم‌های تجاری (۵ درصد) مطالبه می‌کند. این خدمات پس از مدتی ساختار هزینه‌ای خود را تغییر داد به این صورت که کاربران باید یک هزینه میزبانی ماهانه (۱۰ دلار) و یک هزینه تراکنش اضافی (۳٫۵ درصد) پرداخت می‌کردند.

ساهیل لاوینگیا اولین نسخه از گام‌رود را در یک آخر هفته در سال ۲۰۱۱ ساخت. او که در گذشته اولین طراح استخدام شده در پینرست و طراح اپلیکیشن ترن‌تیبل.اف‌ام بود، در زمان راه‌اندازی این استارتاپ فقط ۱۹ سال ‌داشت.

وقتی لاوینگیا می‌خواست یک آیکون عکس-واقعیت را بفروشد، متوجه شد که حتی یک مهندس و طراح ماهر و باتجربه برای فروش مستقیم یک کالا به مصرف‌کننده باید خیلی تلاش کند. در نتیجه تصمیم گرفت تا محصولی بسازد که فروش محتوای دیجیتالی را به اندازه اشتراک‌گذاری آسان کند.

در فوریه ۲۰۱۲، وقتی هنوز تنها عضو شرکت بود، ۱٫۱ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی مانند اکسل پارتنرز، کریس ساکا، مکس لوچین، جاش کوپل‌من، ست گلداشتاین، نوال راویکانت‌ و دنی ریمر دریافت کرد.

چند ماه بعد در مه ۲۰۱۲، کلینر پرکینز کافیلد اند بایرز با برگزاری یک دور تامین بودجه برای گام‌رود ۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. این سرمایه‌گذاری اولین سرمایه‌گذاری رئیس سابق مهندسی توییتر، مایکل ابوت، بود.

در ۸ سپتامبر ۲۰۱۴، توییتر اعلام کرد که اولین محصول تجاری خود را با مشارکت گام‌رود عرضه می‌کند و این محصول دکمه «خرید» بود.

در ۳۰ سپتامبر، گام‌رود اولین محصول همراه خود، یک اپلیکیشن آیفون، را منتشر کرد که به عنوان یک مجموعه همراه برای محتوای دیجیتالی عمل می‌کرد.

گام‌رود به عنوان یک محصول ساده و در دسترس که ابزارهای پردازش پرداخت، میزبانی و تحویل فایل، بازاریابی و ارتباطات بازاریابی را ارائه می‌دهد، ساخته شده است

مشتریان گام‌رود

بسیاری از موسیقیدانان برجسته و مستقل محصولات خود را از طریق گام‌رود به فروش رسانده‌اند اعم از سارا بارلیس، گارت بروکس، رایان لزسلی، ویز خلیفه، دیوید بنر و غیره. مگنولیا پیکچرز یک مجموعه از فیلم‌های خود را از طریق گام‌رود توزیع کرده است.

لندمارک تئاتر نیز مجموعه‌ای از فیلم‌های خود را از طریق گام‌رود به مخاطبان خود عرضه کرده است اعم از مرد روی آتش، گونزو، صفحه اول: در نیویورک تایمز، جیسس کمپ و رویای سوشی جیرو.

نشر یکی از بزرگ‌ترین صنایع مورد هدف این شرکت است و نویسندگان برجسته و پرفروش مانند تیم فریس، کریس گیولبی‌ و جان گرین جزو طرفداران یا فروشندگان در گام‌رود هستند. بسیاری از نویسندگان کتاب‌های طنز و کمیک نیز گام‌رود را پلتفرم مورد علاقه خود برای توزیع مستقیم آثارشان می‌دانند.

در سال ۲۰۱۴، وایرد یک پروفایل درباره کایل وبستر عرضه کرد. کایل از طریق گام‌رود توانسته بود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قلم فتوشاپ سفارشی به فروش برساند. به علاوه در همان سال، کیوی جوس توسط جمعی از هنرمندان بنیانگذاری شد تا مطالب آموزشی هنرهای تخصصی را که از طریق گام‌رود به فروش رسیده بودند، در یکجا جمع‌آوری کنند.

از زمان راه‌اندازی این استارتاپ، گام‌رود بیش از ۸٫۱میلیون دلار در ۲ دور از تامین بودجه سرمایه جذب کرد. در فوریه ۲۰۱۲، مبلغی معادل با ۱٫۱ میلیون دلار و در ماه مه سال ۲۰۱۲ سرمایه‌ ۷ میلیون دلاری را به استارتاپ تزریق کرد که یکی از دلایل موفقیت این شرکت بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.