کیوا، یک استارتاپ فین تکی برای دنیایی بهتر

0

کیوا، یک سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد. مأموریت کیوا، متصل‌کردن افراد از طریق اعطای وام به منظور کاهش فقر بوده و از افرادی که در پی ایجاد آینده‌ای بهتر برای خود، خانواده و اجتماعشان هستند، حمایت می‌کند.

با قرض‌دادن مبلغی به کوچکی ۲۵دلار‌ روی کیوا، هر‌کسی می‌تواند به یک نفر کمک کند تا کسب‌وکاری را آغاز کرده یا توسعه دهد، به مدرسه برود، به انرژی‌های پاک دسترسی داشته باشد یا توانمندی‌هایش را شکوفا کند. هر یک دلاری که به‌صورت وام در کیوا می‌گذارید، برای اعطای وام استفاده می‌شود. کیوا هزینه‌ها را  از طریق کمک‌های مالی اختیاری و حمایت‌های حامیان مالی و اسپانسرهاپوشش می‌دهد.

اعطای وام در کیوا

ابتدا درخواست وام را ‌روی سایت کیوا ثبت می‌کنیم. سپس وام وارد فرآیند تأیید و تصویب شده و وارد دوره پرداخت وام می‌شود که در این دوره، مبلغ وام برای جذب حمایت وام‌دهندگان ‌روی سایت قرار می‌گیرد. دوره تأمین مالی: هر یک از وام‌دهندگان که مایل بود، مبلغی به میزان ۲۵ دلار یا بیشتر برای اعطای وام، واگذار می‌کند. زمانی که تأمین مالی پایان یافت و به درخواست‌دهنده تقدیم شد، ایشان اقساط وام را پرداخت می‌کند. وام‌دهندگان می‌توانند از مبالغ بازگشت داده شده، برای اعطای وام‌های جدید، کمک مالی و یا برداشت و تسویه پول اعطایی از حساب کیوا اقدام می‌کنند.

کیوا دائما در تلاش است تا به کشورها و جوامع جدید دست یافته و بتواند وام‌هایی اعطا کند که نیازهای درخواست‌کنندگان وام و خانواده‌هایشان را بهتر پوشش دهد. وام‌دهندگان کیوا، به‌طور میانگین در هر هفته ۵/۲میلیون‌دلار برای وام‌های مختلف، تأمین مالی کرده و یک منبع منحصربه‌فرد و تجدیدپذیر از منابع مالی ایجاد می‌کنند که باعث تغییرشکل امکان دسترسی به خدمت مالی در سراسر جهان شده است. یکی از راه‌هایی که کیوا برای افزایش «خوبی» در جهان انجام می‌دهد، شراکت با سازمان‌هایی است که به هر دری می‌زنند تا نتایج مثبتی برای جامعه‌ای که در آن حضور دارند، ایجاد کنند. به این عمل، عملکرد اجتماعی می‌گویند. سازمان‌های مختلف، نقاط قوت متفاوتی در زمینه «عملکرد اجتماعی» دارند. نشانه‌های عملکرد اجتماعی که در ادامه شرح می‌دهیم، در کیوا ایجاد شده‌اند تا سازمان‌هایی که متعهد به یک یا بیش از یکی از این حوزه‌ها هستند، شناسایی شوند. این نشانه‌ها از طریق تحقیقاتی دقیق حول روش‌های ایده‌آل در صنعت سرمایه‌گذاری خرد و همچنین آنچه که کیوا در این راه یاد گرفته است تا به‌دست‌آوردن نتایج مثبت از کار خود را برای وام‌گیرندگان تسهیل کند، گردآوری شده‌اند. نشانه‌هایی که در زیر عنوان شده‌اند، طی یک فرآیند ارزیابی بایسته‌ (فرآیندی که به موجب آن، دارایی‌های و دیگر ویژگی‌های شرکت هدف، ارزیابی می‌شود) به شرکای کیوا تخصیص داده می‌شوند و هر‌ساله به‌روزرسانی می‌گردند.

کیوا می‌داند که اعضای اجتماع کیوا می‌خواهند از طریق اعطای وام، اثرگذاری خود را در جامعه افزایش دهند. هنگامی که یک وام‌گیرنده را ‌روی کیوا انتخاب می‌کنید، آنها شما را به درنظرگرفتن نقاط قوت عملکرد اجتماعی شرکای خود، دعوت می‌کنند.

نشانه‌های  عملکرد اجتماعی در کیوا

  • تمرکز ضد‌فقر: کاری که اکثر موسسات سرمایه‌گذاری خرد‌ انجام می‌دهند، به مبارزه با فقر کمک می‌کند.
  • تمرکز بر گروه‌های آسیب‌پذیر: این شرکا‌، خدمات مالی مختلفی را برای افراد و گروه‌های حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر از نظر اجتماعی، فراهم می‌کنند.
  • صدای مشتری: این دسته از سازمان‌ها، از بازخورد افرادی که به آنها محصول یا خدمتی ارائه داده‌اند، استفاده کرده و فعالیت‌های کسب‌وکاری و محصولاتشان را به گونه‌ای تطبیق می‌دهند که پاسخگوی نیازهای ایشان باشد.
  • توانمندسازی خانواده و اجتماع: در این سازمان‌ها، برای پرداختن به نیازهای خانواده‌های مشتریان، خدماتی ارائه می‌شود: سلامت، آموزش،  یا رفاه.
  • کارآفرینی: این سازمان‌ها، آموزش‌هایی را برای کمک به افراد مختلف به منظور آغاز، مدیریت و رشد کسب‌وکارشان ارائه می‌دهند.
  • تسهیل در پس‌انداز و صرفه‌جویی: این دسته از شرکا‌، به طور خاص، مسئله صرفه‌جویی در افرادی که با آنها در ارتباط هستند را بهبود می‌دهند.
  • نوآوری: این دسته از سازمان‌ها، فناوری و نوآوری را به آغوش می‌گیرند تا به نیازهای افرادی که با سازمانشان در ارتباط هستند، بهتر بپردازند.
  • آمارهای مربوط به بازپرداخت وام
  • نرخ بازپرداخت برای تمامی وام‌های اعطایی: ۱/۹۷درصد
  • نرخ بازپرداخت وام‌های اتمام‌یافته:
  • ۹/۹۷ درصد
  • نرخ بازپرداخت وام‌هایی که شرکا‌ نیز در آن نقش داشته‌اند: ۳/۹۷درصد
  • نرخ بازپرداخت وام‌های مستقیم ایالات متحده: ۱/۸۱ درصد
  • نرخ بازپرداخت وام‌گیرندگان برای تمامی وام‌ها: ۵/۹۷ درصد
  • نرخ تنزیل تبادلات ارزی: ۵/۰درصد
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.