کدهای تخفیف را در موپن بیابید

محمد پاکدامن 22 ساله این استارتاپ را راه انداخته است

0

استارتاپ موپن بستری را فراهم کرده که از یک طرف کاربران بتوانند کدهای تخفیف اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت دلخواه خود را پیدا کنند و هم صاحبان کسب‌وکار بتوانند راحت‌تر مخاطبان را نسبت به ارائه کدهای تخفیف خود آگاه کنند

یکی از راهکارهای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید، ارائه کدهای تخفیف است که اخیرا در کسب‌وکارهای آنلاین باب شده‌است. استارتاپ موپن به نشانی mopon.ir بستری را فراهم کرده که از یک طرف کاربران بتوانند کدهای تخفیف اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت دلخواه خود را پیدا کنند و هم صاحبان کسب‌وکار بتوانند راحت‌تر مخاطبان را نسبت به ارائه کدهای تخفیف خود آگاه کنند.

محمد پاکدامن ۲۲ساله که دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع در دانشگاه شریف و متولد مشهد است، این استارتاپ را بنیانگذاری کرده است. محمد می‌گوید:

من مدتی با یک شرکت استارتاپی همکاری داشتم و بعد از آن تصمیم گرفتم یکی از ایده‌های استارتاپی خود را اجرا کنم. ایده موپن از اینجا شکل گرفت که حدود ۲ سال پیش در دانشگاه یک گروه تلگرامی تشکیل شده بود که هدف آن معرفی و اطلاع‌رسانی همایش‌ها و خدمات رایگان یا با تخفیف به دانشجویان بود.

در آن زمان هم به‌تازگی کدهای تخفیف تاکسی‌های اینترنتی و سایت‌های سفارش غذا در حال همه‌گیر‌شدن بود. از این جهت گروه تلگرامی علاوه بر اطلاع‌رسانی‌هایی که مربوط به اتفاقات داخل دانشگاه می‌شد، کم و بیش کدهای تخفیف‌های اینترنتی را هم به اشتراک می‌گذاشت.

کاربران استقبال خوبی از این خدمات می‌کردند و این ایده به ذهن من رسید که این کار را به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنم و به نوعی موپن جزو اولین سایت‌هایی است که در مهر ماه ۹۶ کار خود را در ارائه کدهای تخفیف شروع کرده است.

موپن چیست

موپن پلتفرم به اشتراک‌گذاری و ارائه کد تخفیف سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. کاربران می‌توانند از تخفیف‌های کالا‌ها و خدماتی که قصد استفاده از آن را دارند، استفاده کنند و از این خدمات و کالاها با صرف هزینه کمتری بهره‌مند شوند. از طرف دیگر فروشگاه‌های اینترنتی و مراکز خدمات آنلاین می‌توانند از طریق به اشتراک‌گذاری این کد‌های تخفیف به افزایش فروش و جذب کاربر برای فروشگاه خود کمک کنند.

کدهای تخفیف می‌توانند قابلیت این را داشته باشند که در کمپین‌های مختلفی به کاربران ارائه شوند. به عنوان مثال، در صورت نصب یک اپلیکیشن کد تخفیف برای استفاده بیشتر به کاربر تعلق گیرد و یا اینکه در برخی موارد که صاحبان کسب‌وکار قصد فروش محصول یا خدمت خاصی را دارند، می‌توانند کد تخفیف را به آن محصولات و خدمات اختصاص دهند.

در موپن کسب‌وکارها می‌توانند برای هر نوع برنامه بازاریابی یا فروشی که مد نظر دارند کد تخفیف‌های خود را به اشتراک بگذارند. همچنین تمام وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به فروش کالا یا خدمات به صورت آنلاین می‌پردازند، می‌توانند از خدمات موپن استفاده کنند.

«در ابتدای کار ۳۵۰ شرکت و اپلیکیشن را رصد می‌کردیم و تبلیغ‌های آنها را روی موپن قرار می‌دادیم و در حال حاضر با ۸۰ تا از این کسب‌وکارها وارد همکاری شدیم و به طور منظم تخفیف‌های آنها را در موپن قرار می‌دهیم.»

موپن پلتفرم به اشتراک‌گذاری و ارائه کد تخفیف سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. کاربران می‌توانند از تخفیف‌های کالا‌ها و خدماتی که قصد استفاده از آن را دارند، استفاده کنند و از این خدمات و کالاها با صرف هزینه کمتری بهره‌مند شوند

شیوه درآمدزایی موپن

هزینه استفاده از خدمات برای کاربران رایگان است:

ما زمانی که کار را شروع کردیم، خدمات را به کسب‌وکارها رایگان ارائه می‌دادیم. در حال حاضر نیز برخی از تخفیف‌هایی که برای کاربران جذابیت بیشتری دارند و رقابتی است، به صورت رایگان در موپن قرار می‌گیرد. البته پلن‌هایی نیز برای درآمدزایی داریم که شامل خرید اکانت توسط کسب‌وکارها، دریافت کارمزد و یا دریافت هزینه براساس تعداد کلیک و مشاهده تخفیف توسط کاربران می‌تواند باشد.

کسب‌وکارها می‌توانند با هر کدام از پلن‌ها همکاری خود را با موپن آغاز کنند. در پلن خرید اکانت با توجه به تعداد خبرنامه‌ای که برای کاربران ارسال می‌شود، تعداد محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد کد‌های تخفیف کسب‌وکار به اشتراک گذاشته می‌شود و مدت زمانی که کد تخفیف منتشر می‌شود مبلغ خرید اکانت متفاوت است. در پلن کلیکی، مشابه سایر سایت‌های تبلیغات کلیکی عمل می‌کنیم.

به این صورت که کاربر کد تخفیف را مشاهده می‌کند و به صورت مستقیم وارد سایت مقصد می‌شود و این امکان برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود که تعداد ورودی مستقیم را از طریق موپن رصد کنند.

محمد می‌گوید مزیتی که موپن نسبت به سایت‌های دیگر دارد، این است که کاربرانی که به موپن مراجعه می‌کنند، دقیقا همان‌هایی هستند که به دنبال کدهای تخفیف می‌گردند و به نوعی کاربر واقعی محسوب می‌شوند و در حال حاضر به طور میانگین حدود ۲۰ هزار بازدید روزانه در موپن ثبت می‌شود.

بازار موپن

استارتاپ موپن در حال حاضر نقطه سر به سر را رد کرده؛ استارتاپی که کار خود را با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان شروع کرده است. محمد می‌گوید زمانی که کار را شروع کردند، رقیبی نداشتند و پس از آن چند وب‌سایت مشابه کار خود را شروع کردند و به این حوزه وارد شدند. در حال حاضر حدود ۱۰ سایت در این حوزه کار می‌کنند.

علاوه بر این، سایت‌های تخفیف گروهی مانند تخفیفان نیز از اسفند ماه پارسال به این حوزه وارد شده‌اند و رقابت شدیدی هم با ما دارند. تفاوتی که ما با این سایت‌ها داریم این است که آنها کدهای تخفیف را به فروش می‌رسانند این در حالی است که ما کدهای تخفیف را به صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذاریم و هزینه را از کسب‌وکارها دریافت می‌کنیم.

حضور رقبایی همچون تخفیفان به این حوزه به کار ما کمک کرده چون منجر شده که فرهنگ استفاده از کدهای تخفیف راحت‌تر جا بیفتد و کسب‌وکارهای آنلاین تمایل بیشتری برای همکاری با ما داشته باشند. البته هنوز نیاز به فرهنگ‌سازی وجود دارد و این موضوع در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما به حساب می‌آید.

موپن تاکنون بوت اسپرت رشد کرده و محمد می‌گوید بازار تاکنون کشش خوبی داشته است. طبق آمار ارائه شده توسط خبرگزاری مهر، بیش از ۲۵ هزار فروشگاه اقدام به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت کرده‌اند. درآمد این تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فقط از طریق پرداخت درگاه بانکی و بدون احتساب گزینه پرداخت در محل که برای بسیاری از آنها فعال است، تا پایان سال ۹۵ بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

طبق برآورد ما، پتانسیل فروش از طریق کد تخفیف، ۱۰درصد از فروش کل است؛ یعنی ۷ هزار میلیارد تومان درآمد فروشگاه‌های اینترنتی از کد تخفیف و ما می‌خواهیم  ۵ درصد از این حجم از طریق همکاری با موپن باشد؛ یعنی ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد فروشگاه‌های همکار. علاوه بر این نرخ خرید اینترنتی در بین مردم ایران در حال جا افتادن است  و در سال‌های آینده نیز چندین برابر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.