کاپ‌کیک‌های دراپ‌باکس چه مزه‌ای می‌دهد؟

0

دفتر مرکزی شرکت دراپ‌باکس در سانفرانسیسکو، فرهنگ‌سازمانی  خود را بر مبنای همکاری و سرزندگی توسعه می‌دهد. شرکت دراپ‌باکس در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و حالا، سرویس ذخیره‌سازی ابری خود را به میلیون‌ها کسب‌وکار در سراسر جهان ارائه می‌کند، ولی این موفقیت بازتاب کار تیمی ۱۵۰۰ نفر و فرهنگی است که بین آنها رواج یافته است. دفتر دراپ باکس توسط رپت استودیو طراحی‌شده و یک کتابخانه‌‌ شیک، چندین اتاق فکر، یک اتاق ضبط پر از آلات موسیقی مختلف و یک کافه‌‌ بسیار مجهز که غذاها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای را سرو می‌کند، شامل می‌شود. درواقع کاپ‌کیک‌های این کافه ارزش خاصی دارند، چراکه نماد سرزندگی و انرژی کارمندان هستند. دراپ‌باکس، یک فضای کاری فوق‌العاده مشارکتی خلق کرده که حتی گشت‌وگذار در آن هم لذت‌بخش است. فکر می‌کنید کارمندان چه احساسی در مورد این فضا دارند؟ بهتر است این موضوع را از زبان خودشان بشنویم.

 مارک اسمیت، مهندس اعتبار‌سنجی سایت

وقتی کارم را در دراپ باکس شروع کردم، این شرکت ۳۵۰ کارمند داشت. حالا ما بیش از ۱۵۰۰ نفر هستیم. ما توانستیم ارتباطاتمان را به نحوی گسترش دهیم که همان همکاری نزدیک همیشگی را بین همه همکاران جدید و قدیم شاهد باشیم. خوب به این موضوع فکر کنید. مشخصا‌ راهکارهایی که برای روابط ۳۰۰ نفر وجود دارد، به ۱۵۰۰ نفر جواب نمی‌دهد. این فرهنگ ما بود که باوجود همه‌‌ هیجانات و دشواری‌ها، ما را کنار هم نگه داشت. من که بی‌صبرانه منتظر اتفاقات بعدی هستم.

 تانر گودرزی، توسعه‌دهنده‌‌ وب

حتما‌ شما هم شنیده‌اید که اغلب شرکت‌های تکنولوژی، با مشکلات فرهنگی شدیدی مواجه هستند، ولی صادقانه می‌گویم که اینجا خبری از این کلیشه‌ها نیست. من از دنیای آژانس‌های تبلیغاتی آمده بودم، درست مثل سریال Mad Men؛ جایی که یک اشتباه به قیمت مرگ حرفه‌ای شما تمام می‌شود. برای همین با اطمینان به شما می‌گویم که دراپ باکس فرهنگ‌سازمانی را دوباره بازتعریف کرده است.

 کلی مارن، مدیر تولید

من سابقا‌ یک ورزشکار حرفه‌ای بودم، به همین دلیل عاشق سالن‌های ورزشی داخل ساختمان هستم. خیلی عالی است که می‌توانم هرلحظه‌ای که بخواهم به اتاق ورزش بروم. شما ۴۵ دقیقه برای ورزش وقت دارید و می‌توانید هر کاری که دوست داشته باشید انجام دهید. اینجا همه می‌دانند که ورزش روح و ذهن آدم را تازه می‌کند. برای همین هیچ‌کس نمی‌گوید :«اوه، کلی ۴۵ دقیقه پشت میزش نبود، حتما‌ همه‌‌ تمرکزش را ازدست‌داده است.»

 راشل هنسن، تحلیلگر ارتباطات

میزهای کاری بزرگ از دفاتر ما حذف‌شده‌اند، بنابراین فضای گسترده‌ای در اختیارداریم که درعین‌حال حریم خصوصی ما را حفظ می‌کند. یک دپارتمان هدفمند جداگانه هم به اسم «فوکوس عمیق» داریم که می‌توانیم در آنجا هدفون را روی گوشمان بگذاریم و به کارهای اورژانسی مهم رسیدگی کنیم. به‌علاوه فضاهای بازی مثل پشت‌بام یا Little-R، که کافی‌شاپ هم دارند، برای استراحت در نظر گرفته‌شده‌اند.

 کریستین اوجدا، مدیر برنامه‌های فراگیر

ما یک بخش VTO داریم که به معنی داوطلبان وقت آزاد است. هر زمان که متمایل باشیم در وقت آزاد و استراحت، داوطلبانه مشغول کارهایی می‌شویم که برای جامعه مفیدند. VTO بخش موردعلاقه‌‌ من است. مدیرمان هم همیشه ما را به این برنامه‌ها تشویق می‌کند. به‌این‌ترتیب ما همیشه فرصتی برای خدمت به جامعه در اختیارداریم، آن‌هم به میل و اختیار خودمان. زیبایی VTO همین است.

 دیوید گینزبورو، تحلیلگر داده‌ها

ما PTO (فرصت مرخصی با حقوق) نامحدودی در اختیارداریم که به ما اجازه می‌دهد هرگاه نیاز داشتیم، بعد از هماهنگی با مدیر، مرخصی بگیریم. من چند هفته به ژاپن رفتم و با حمایت سرپرست بخش، توانستم واقعا‌ فکر و ذهنم را از کار جدا کنم و یک استراحت عالی داشته باشم. رویکرد دراپ‌باکس این است که وقتی در محل کار هستید، با تمام وجود کارکنید و وقتی از محیط کار خارج شدید، دیگر به هیچ‌چیز فکر نکنید.

 آنتونی کاسنر، استراتژیست تحریریه

تیم تحریریه روی روایت برند دراپ‌باکس و نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های آن کار می‌کند. این موضوع فرصت خوبی در اختیار من گذاشته که با همه‌‌ افراد شرکت صحبت کنم. نکات بسیار مهم و جالبی در مورد اینکه یک شرکت تکنولوژی چگونه کار می‌کند و کارمندان چطور شرکت را در رسیدن به اهداف یاری می‌دهند، یاد گرفته‌ام.

 تیان کیش، مدیر برنامه‌های امنیتی و حریم خصوصی

ما در گروه‌های مختلفی عضو هستیم، مثل بسکتبال، یوگا، یا حتی نوازندگی موزیک. البته به تنوع آرا احترام می‌گذاریم. مثلا من رهبر یک گروه از کارمندان آسیایی هستم که Asians@ نام دارد. ما فصل مشترک فرهنگ آسیایی و آمریکایی را جشن می‌گیریم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.