کامیون‌ دار ها، اوبری‌ تر می‌ شوند؟

0

اوبر اعلام کرده است که دو قابلیت جدید را به اپلیکیشن اوبر فرایت(در نسخه اندروید و آی‌اواس) اضافه می‌کند؛ همان خدماتی که در گذشته برای کامیون‌ دارها راه‌ اندازی شده بود. این قابلیت به رانندگان امکان می‌دهد تا چندین کار را با هم انجام دهند و در نتیجه احتمال اینکه کاربران آنها از طریق اوبر وسایل حمل‌ و‌ نقل را رزرو کنند، بیشتر از آن خواهد بود که از شرکت‌ های سنتی‌تر آنلاین استفاده کنند.

یکی از این قابلیت‌ها که «پست مای تراک» نام دارد، به کامیون‌دارها امکان می‌دهد تا به اپلیکیشن اعلام کنند که کجا و در چه زمانی با یک کامیون خالی در دسترس خواهند بود. به علاوه آنها می‌توانند مشخص کنند که به دنبال چه نوع کاری می‌گردند (مسیر کوتاه، متوسط، بلند‌ و غیره). در واقع، این شبیه به شیوه‌ای است که رانندگان تاکسی اوبر خودشان را در دسترس قرار می‌دهند تا در نقشه، رانندگان نمایش داده شوند. به گفته شرکت اوبر، این دو قابلیت به دو شیوه متفاوت از نظر فنی کار می‌کنند.

قابلیت جدید دیگر «ری لودز» نام دارد که از یک رویکرد متفاوت برای کمک به کامیون‌دارها استفاده می‌کند تا آنها بتوانند کار بعدی خود را پیدا کنند. به جای اینکه به راننده نشان دهند که در یک زمان و مکان مشخص در دسترس است، قابلیت ری‌لودز روی صفحه نمایش داده می‌شود و کاری را که آنها می‌خواهند یا یک راننده کامیون دریافت کرده است، توصیف می‌کند. در آنجا، اپلیکیشن اوبر فرایت سایر بارهای نزدیک مقصد را نمایش خواهد داد. به عبارت دیگر، کامیون‌دارها مجبور نیستند یک جست‌وجوی کار کاملا جدید در شهر را شروع کنند و یا مجبور نیستند منتظر بمانند تا برای پیدا کردن یک کار جدید به آنجا برسند. این قابلیت‌های جدید دو مورد از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که اوبر در طول سال گذشته ارائه داده است، مانند صفحه «فور یو» (برای شما) که در ماه آگوست منتشر شد و بر اساس الگوریتم کارهای بالقوه در یک بخش از اپلیکیشن فرایت را که ممکن بود راننده آن را دوست داشته باشد، جست‌وجو می‌کرد. توانایی ایجاد و عرضه سریع این نوع قابلیت‌ها همراه با سهولت در شیوه‌ای که اوبر فرایت می‌تواند ایده‌ها و چارچوب فناورانه را از اپلیکیشن اصلی اوبر قرض بگیرد، موجب شده است که وقتی صحبت از صنعت کامیون‌داری به میان می‌آید، اوبر بتواند جایگاه قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهد. توصیه‌های هوشمندانه چیزی است که کارگزاران سنتی نمی‌توانند ارائه دهند‌. این قابلیت‌ها همچنین می‌توانند اوبرفرایت را به یک خدمات آشناتر برای جوانانی که به‌تازگی وارد حوزه کامیون‌داری شده‌اند یا قرار است وارد این حوزه شوند، تبدیل می‌کند.

البته معلوم نیست که تمام این قابلیت‌ها چقدر خوب کار خواهند کرد، زیرا اوبر هیچ اعداد و ارقامی درباره تعداد رانندگانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، یا اینکه چه تعداد کار به طور میانگین رزرو می‌شوند، در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.