کار شخصی کنید،لینکداین پول آن را می‌دهد!

0

اگر مدیران این اجازه را بدهند تا افرادشان زمانی را برای کار ‌روی پروژه‌های شخصی اختصاص دهند، قطعا اثرات مثبتی شامل حال کل مجموعه خواهد شد‌. لینکداین سیستمی را طراحی کرده که از پروژه‌های تصویب شده حمایت می‌کند و به هر کارمند اجازه می‌دهد تا برای تحقق بخشیدن به ایده‌اش، ۳ ماه‌ روی آن کار بکند.

 بسیاری از شرکت‌های بزرگ و موفق، خلاقیت و نوآوری کارکنانشان را ارج می‌نهند و ساعاتی از زمان کار را به توسعه پروژه‌های شخصی کارکنانشان اختصاص می‌دهند. برای مثال، ‌گوگل‌ به افراد خود اجازه می‌دهد تا ۲۰ درصد از زمان کار را به توسعه‌ پروژه‌های شخصی اختصاص دهند. دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و ارتباطات نیز در حال حمایت از چنین برنامه‌هایی هستند. شرکت لینکداین نیز به‌تازگی اعلام کرده که در آینده نزدیک زمان‌هایی را برای کارکنانش در نظر می‌گیرد که بتوانند روی پروژه‌های شخصی‌شان کار کنند‌. لینکداین اضافه می‌کند که در صورتی که شرکت پروژه‌ای را ارزشمند  تشخیص دهد‌، کارمند مجاز است تا ۳ ماه را در ساعات اداری روی پروژه کار کند.

  •  از روزهای ناامنی تا پشتیبانی از یک پروژه‌

پروژه‌ای به نام کیوباتور از اولین پروژه‌هایی است که به شرکت لینکداین پیشنهاد شده است. گروهی از کارکنان که توانسته بودند در سال‌های گذشته و زمانی که شرکت توسط هکرها‌، هک شده بود، اطلاعات شرکت را محرمانه نگه دارند، این ایده را ارائه کردند. این پروژه ماه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته بود. از افرادی که این پروژه را ارزیابی کردند می‌توان از جف وینر مدیر عامل شرکت و ‌رید ‌هافمن از بنیانگذاران شرکت نام برد که هر دو تجربیات زیادی را در حوزه فناوری اطلاعات دارند. طرح‌هایی مانند طرح فوق فرصتی را در اختیار هریک از افراد قرار می‌دهد تا با ارائه راه‌حل‌های خلاقانه به چالش با مسائل داخلی شرکت بپردازد. 

به نظر می‌رسد کارکنان دیگر بخش‌ها (مهندسی، ارائه محصول، طراحی، بازاریابی و غیره) نیز با کمک گرفتن از این طرح، ایده‌هایی را که برای انجام پروژه‌های شخصی دارند‌ و به بهبود شرایط شرکت کمک می‌کند، ارائه دهند.

  •  حمایت از اجرای طرح‌ها و حفظ کارکنان

در حالی‌که کارکنان اجازه دارند برای افزایش خلاقیت خود ساعاتی از کار خود را به انجام پروژه‌های شخصی‌شان اختصاص دهند، لینکداین با حمایت از پروژه‌های آنان امکان اجرایی‌شدن پروژه را فراهم کرده و همچنین با حفظ کارکنان خلاق، مدیریت پروژه‌ها را نیز بر‌عهده می‌گیرد. تا‌کنون ارزیابی‌های شرکت ۵ پروژه را تایید کرده و لینکداین از این پروژه‌ها حمایت خواهد کرد. کار کردن روی این پروژه‌ها در ابتدا ۳۰روزه است اما در صورت لزوم به ۶۰ تا ۹۰ روز نیز افزایش می‌یابد. هدف لینکداین تنها اجرای پروژه نیست بلکه حصول اطمینان از اجرای درست پروژه و از آن مهم‌تر حفظ کارکنان خلاق و نوآور است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.