چگونه می‌توان سرمایه‌گذاران را شیفته استارتاپ‌ها کرد؟

0

جذب سرمایه‌گذار، اعم از اینکه سرمایه‌دار باشد یا سرمایه‌گذار، به‌خصوص برای یک استارتاپ کار ساده‌ای نیست. سرمایه‌گذاران معمولا به دنبال ایده‌هایی هستند که دنیا را متحول کنند. تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری روی استارتاپ وقت و حوصله می‌خواهد. با این حال شما می‌توانید با آماده‌سازی، برنامه‌ریزی، استراتژی و جستجوی مناسب سرمایه‌گذاران را به سوی یک کسب‌وکار کوچک جذب کنید. قدم اول برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارتاپ موفق، پیدا کردن یک سرمایه‌گذار است.

  •  مرحله ۱

پس از بررسی‌های مختلف یک برنامه کامل تهیه کنید. فقط درباره موفقیت ایده خود صحبت نکنید. تمام اظهارات شما باید با سند و مدرک همراه باشد. همین‌طور اطلاعاتی درباره رقبای بالقوه و نحوه پیشی گرفتن از سایرین در صنعت مربوطه جمع‌آوری کنید. اگر با این روند آشنا نیستید، یک مشاور کسب‌وکار استخدام کنید تا در تهیه برنامه کاری به شما کمک کند. داشتن یک برنامه متقاعدکننده و کامل کلید اصلی جذب سرمایه‌گذاران است.

  •  مرحله ۲

با سایر افراد در جامعه و محله خود در ارتباط باشید. در رویدادهای شبکه، امور کسب‌وکار، سمینارها در صنعت مربوطه، و کارهای مشابه شرکت کنید. کارت کاری خود را به دیگران بدهید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

  •  مرحله ۳

قبل از اینکه به دنبال سرمایه‌گذار بگردید، قسمت قابل‌ملاحظه‌ای از پول خود را در کسب‌وکار مورد نظر سرمایه‌گذاری کنید. اگر بعد از اختصاص بخشی از پول خود به کسب‌وکار با یک سرمایه‌گذار روبه‌رو شوید، او ایده شما را بیشتر جدی خواهد گرفت. این قاعده بازی است: «اگر خود شما تمایلی به سرمایه‌گذاری روی ایده خود نداشته باشید، نباید انتظار داشته باشید که دیگران با سرمایه‌گذاری روی ایده کاری شما ریسک کنند.»

  •  مرحله ۴

از سرمایه‌گذاران بالقوه بخواهید به طور حضوری با شما ملاقات کنند. یک ارائه کامپیوتری، ویدئو یا سایر منابع را تهیه کنید و آن را به سرمایه‌گذاران نشان دهید و برنامه کاری خود را مطرح کنید. به سرمایه‌گذاران نشان دهید که محصول یا خدمات شما چگونه باعث می‌شود سود سرمایه‌گذاران افزایش یابد. با رعایت این ۴ مرحله کلیدی، می‌توانید سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران را به سرمایه‌گذاری در ایده کاری خود ترغیب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.