چگونه به خواسته‌های شغلی خود دست یابیم

0

نیروی کار از چهار نسل مختلف تشکیل شده است. تحقیقات اخیر که ‌روی ۲هزار نفر از افراد مختلف از این چهار گروه صورت گرفته، تمایلات آنان را هنگام کار مشخص می‌کند.

هنگامی که رقابت بر سر حقوق به عنوان تحریک‌کننده‌ترین عامل کار در تمامی نسل‌ها وجود دارد، نتایج تحقیقات ما حاکی از این است که هر نسل در مورد اولویت‌بندی کاری  تفاوت‌های منحصر‌به‌فردی دارد.

برای تشخیص این تفاوت‌ها ما از خانم ویکی سالمی(Vicki Salemi) کمک گرفتیم. او بیش از ۱۵ سال سابقه کار در حیطه استخدام، از ایده‌آل‌های نسل‌های مختلف برای رسیدن به موفقیت شغلی آنان با‌خبر است.

  •  نسل اول(محدوده سنی ۵۱ تا ۷۰ سال):

اگر امنیت شغلی اصلی‌ترین هدف شما باشد‌، می‌بایست برای شرکتی با بنیان مستحکم کار کنید. خانم سالمی اعلام کرد: «به دنبال شرکتی باشید که از لحاظ مالی مطلوب و سابقه‌ مناسبی در زمینه استخدام و ابقاي کارمندان باتجربه خود داشته باشد.»

او همچنین اضافه کرد: «هنگامی که قصد دارید رزومه خود را آماده کنید، می‌بایست تعهدات سابق خود را علاوه بر تطابق خود با تغییر محیط کار به وضوح بیان کنید.»

«اجازه ندهید که مهارت‌های شما قدیمی و بدون کاربرد شوند. از به‌روز‌ترین مهارت‌ها و تکنولوژی‌های مورد نیاز شرکت خود باخبر باشید.»

  •  نسل دوم(محدوده سنی ۳۵ تا ۵۰سال)

این نسل با مقوله تعهد تا حدودی آشناست (حداقل وقتی که مربوط به شغلشان می‌شود). این نسل بر اساس داده‌های ما به امنیت شغلی اهمیت می‌دهد(۳۹درصد در برابر ۳۶درصد بقیه نسل‌ها). همچنین ۳۵درصد از آنها در حال یافتن راه‌هایی برای ایجاد جذابیت و علاقه ‌بیشتر در محل کار خود هستند.

 شیوه دست یافتن به این اهداف‌

از رئیسان خود بخواهید که شما را در پروژه‌های مختلف از آغاز تا انتها شرکت دهند. با چشمانی باز و توجه کافی به دنبال شواهد در مصاحبه‌هایی باشید که نشان‌دهنده ‌وسعت کار باشد. همچنین نه‌تنها توانایی خلق یک ایده جدید بلکه اجرایی‌کردن آن را نیز داشته باشید.

اگر احساس می‌کنید که کارتان خسته‌کننده است، خانم سالمی پیشنهاد می‌کند که اهداف جدیدی برای خود در نظر بگیرید و در راستای دستیابی به آن تلاش کنید.

  •  نسل سوم (محدوده سنی ۲۱ تا ۳۴سال)

این نسل به امکانات کاری بیش از سایر نسل‌ها بها می‌دهند(۳۷درصد در مقابل ۳۳ درصد بقیه نسل‌ها)

اگر تمایل به کار‌کردن از خانه خود را دارید، به چند روش زیر توجه کنید:

خانم سالمی بر این باور است که برای تازه‌کارها گزینه‌های مختلف و مناسبی در ابتدای کار وجود دارد. آیا کلماتی مانند «دور»، «مجازی» یا «کار از خانه» را مشاهده می‌کنید؟ یا اینکه در توضیحات ذکر شده است که می‌بایست در محل کار حضور داشته باشید؟ اگر این موضوع مبهم است، خانم سالمی پیشنهاد می‌کند که از استخدام‌کننده‌ها در ابتدای مصاحبه سوال کنید و از محل کار و امکانات آن مطلع شوید.

در طول یک مصاحبه سعی کنید در‌باره این موضوع نیز صحبت کنید‌: «این یک فرصت فوق‌العاده برای من محسوب می‌شود اما تمایل دارم کارهایی را در ابتدای کار انجام دهم که اهمیت بیشتری برای من دارند. آیا امکان دارد که دو روز از هفته را از خانه مشغول به کار باشم؟»

  •  نسل چهارم(محدوده سنی ۱۵ تا ۲۰سال)

این نسل می‌خواهد که رئیس باشد! در حالی که این رده سنی به‌تازگی شروع به کار کرده‌اند(۷۷ درصد از مصاحبه‌شوندگان احساس می‌کنند که همچنان در مدرسه‌اند). این گروه همانند گروه اول در جست‌و‌جوی ثبات و پایداری در کار هستند. این گروه بسیار کارگشاست و وضعیت مالی برای آنان بسیار اهمیت دارد.

شیوه دست‌یافتن به این اهداف:

در طول مصاحبه می‌بایست مجموعه‌ای از اطلاعات درباره سابقه اشتغالزایی شرکت جمع‌آوری کنید. سوالاتی از قبیل: این ایده‌ها از کجا نشأت گرفته‌اند؟ ساختار شرکت چگونه است؟ تیم‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟

مسیر شغلی به چه صورت است؟(خانم سالمی بیان می‌کند که اگر این مسیر تعیین‌نشده است، لزوما دلیل برغیر‌مناسب‌بودن آن نیست. یک شرکت برای شما موقعیت‌هایی فراهم می‌کند تا یک وضعیت مشخص در راستای موفق‌شدن شرکت داشته باشید)

او همچنین اضافه می‌کند کار‌کردن در مقام یک مسئول فروش برای شروع کار‌ که البته برابر با داشتن حقوق نسبتا کمی است‌، باعث می‌شود که در مورد کار مطالب بسیار زیادی یاد بگیرید.

لیلی مارتیس، از اعضای شرکت مانستر

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.