چگونه برای برند خود آژانس تبلیغاتی انتخاب کنیم؟

0

با توجه به این امر که در دنیای امروز شرکت‌های بازاریابی فراوانی حضور پیدا کرده‌اند که هر یک نیز خدمات گسترده و متنوعی را در زمینه تبلیغات و بازاریابی ارائه می‌کنند، انتخاب درست یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند در میزان موفقیت یک برند در بین دیگر رقبای تجاری آن بسیار مؤثر باشد، به همین منظور نیز در این نوشتار تلاش می‌کنیم تا چند نکته مهمی را که برای انتخاب درست یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک معیار مطرح شود، معرفی کنیم:

  •  شناخت دقیق یک آژانس و سوابق آن

برای انتخاب یک آژانس بازاریابی در درجه اول باید گروه مذکور را به خوبی شناخت. آشنایی با تیم کاری آژانس و شناخت حیطه کاری آن نیز در این مرحله اهمیت بسزایی دارد. بررسی سوابق کاری و مشخص‌کردن حوزه فعالیت‌های یک گروه تبلیغاتی نشان خواهد داد که این گروه تا چه اندازه با برند شما و محصولات تولیدی‌تان ارتباط پیدا کرده و می‌تواند در موفقیت فروش شما تأثیرگذار باشد. بنابراین در وهله اول، هر شرکتی باید در بین آژانس‌های مختلف تبلیغاتی جست‌وجو کرده و با بررسی سوابق و پیشینه کاری آن آژانس، میزان همخوانی فعالیت‌های آن را با محصولات خود بسنجد و سپس آژانس مورد نظر خود را انتخاب کند.

  •  درجه خلاقیت

در فضای رقابتی دنیای امروز که آژانس‌های بازاریابی در پی ارائه راهکارهای جدید و نوآورانه هستند، بالا‌بودن میزان خلاقیت یک آژانس تبلیغاتی در پیشبرد اهداف آن بسیار تأثیرگذار خواد بود، بر همین اساس نیز دقت در محتوای تولیدی گروه‌های بازاریابی و تعیین درجه خلاقیت آنها می‌تواند شما را به انتخاب درست یک آژانس تبلیغاتی رهنمون کند؛ البته در این مرحله فقط میزان خلاقیت مطرح نیست بلکه باید بررسی شود که خلاقیت به کار رفته در یک آگهی تبلیغاتی، تا چه اندازه برای برند مورد نظر موفقیت‌آمیز و تأثیرگذار بوده است.

  •  درجه فناوری

دنیای امروز دنیای فناوری‌های پیشرفته است و در این بین مطمئنا شرکت‌هایی که راهکارهای بازاریابی خود را در چارچوب روش‌های قدیمی ارائه می‌کنند، موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد. بنابراین برای انتخاب درست یک آژانس تبلیغاتی، مد نظر داشتن درجه برخورداری آن آژانس از سطح فناوری جهان بسیار مهم است. طبیعی است که گروه‌های بازاریابی که در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند و در روش‌ها و فنون اجرایی خود از شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی غافل نمی‌شوند، گزینه‌های بهتری برای همکاری خواهند بود نسبت به شرکت‌هایی که عمدتا بر روش‌های سنتی‌تر تمرکز کرده‌اند.

  •  انعطاف‌پذیری

روش‌ها و راهکارهای بازاریابی امور متغیری هستند که با توجه به تغییرات بازار، جامعه، مصرف‌کنندگان و دیگر متغیرها تغییر خواهند کرد، بنابراین آژانس‌هایی در این زمینه موفق خواهند بود که با توجه به تغییرات مذکور، از خود انعطاف لازم را نشان دهند و در روش‌ها و فنون خود تغییرات لازم را ایجاد کنند. به همین منظور نیز در انتخاب یک آژانس تبلیغاتی، یکی از نکات مهمی که باید مد نظر داشت، بررسی میزان انعطاف‌پذیری و سازگاری آن آژانس با شرایط متغیر است و این مهم نیز با بررسی کارهای انجام یافته آژانس مذکور و کمپین‌های مختلف بازاریابی آن، امکان‌پذیر است.

  •  ارزیابی استراتژی‌ها

در زمان مذاکره با یک آژانس تبلیغاتی، باید توجه داشت که اعضای این آژانس تا چه اندازه در مورد برند مورد نظر، دارای تفکر استراتژیک هستند، به این معنا که در برنامه پیشنهادی خود، اهداف مهم شرکت مذکور را در نظر گرفته و یک چارچوب استراتژیک را برای آن تعیین کنند. هر چقدر یک آژانس تبلیغاتی بتواند به یک تفکر استراتژیک درباره برند شما دست پیدا کند، در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی خود موفق‌تر خواهد بود و روش‌های کارآمدتری را ارائه خواهد داد.

  •  مشورت با دیگر مشتریان

برای ارزیابی میزان موفقیت یک آژانس تبلیغاتی شناختن مشتریان آن آژانس نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. برقراری تماس با دیگر شرکت‌هایی که با این گروه هکاری کرده‌اند و همچنین بررسی کمپین‌هایی که این گروه تبلیغاتی برای آنها راه‌اندازی کرده است نیز می‌تواند در انتخاب آگاهانه یک تیم بازاریابی تأثیرگذار باشد، در واقع این مورد نیز در ذیل بررسی سوابق یک گروه بازاریابی قرار می‌گیرد که در این مورد به صورت خاص، بر مشاوره با دیگر مشتریان تأکید می‌شود. به بیان دیگر بررسی میزان رضایت برندهای دیگر از یک آژانس می‌تواند دلیلی برای موفقیت آن آژانس باشد که در نهایت میزان اعتماد مشتریان جدید را به خود جلب خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با شرکت های دیجیتال مارکتینگ

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.