چهار استراتژی مؤثر در تبلیغات رقابتی

0

اغلب گفته می‌شود که فضای رقابتی برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق، مناسب و کارساز است. امروزه نیز برندهای مختلفی را می‌بینیم که در یک فضای رقابتی به تبلیغ محصولات خود دست می‌زنند، انواع نوشابه‌ها مانند پپسی، کوکاکولا و … یا برندهای دیگری مانند اپل، اچ‌پی و … نیز کاملا فضای رقابتی موجود در بازار را نشان می‌دهند، بنابراین باید گفت بسیاری از کسب‌کارهای امروزی خواه‌ ناخواه در یک فضای رقابتی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل نیز رعایت برخی نکات حساس و استراتژیک، می‌تواند به روند بازاریابی آنها در چنین فضایی کمک کند، بر همین اساس نیز در ادامه به چهار نکته مهم در تبلیغات رقابتی اشاره خواهیم کرد. از آنجایی که دنیای دیجیتال امروز، فرصت‌های بازاریابی قابل توجهی را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار داده است، در اینجا به راهکارهای مؤثر تبلیغات رقابتی در فضای آنلاین می‌پردازیم:

  • نگاهی به صفحه فیس‌بوک  رقیب خود کنید

رسانه‌های مجازی، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را در مقابل شما قرار می‌دهند که می‌توانید آنها را تبدیل به طرفداران صفحه خود کنید. به عنوان مثال، شاید نتوانید افرادی را که در صفحه رقبای شما وجود دارند، مستقیما به صفحه خود بیاورید، اما با هدف قرار دادن آنچه که مخاطبان شما آن را دوست دارند، می‌توانید آنها را به صفحه خود راهنمایی کنید. بنابراین اگر به دنبال این هستید که در شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک، طرفداران صفحه رقبای خود را به صفحه خود بیاورید، در درجه اول صفحه رقیب خود را هدف قرار داده و در این علاقه‌مندی با مخاطبان مذکور شریک شوید. در صورتی که این علاقه مشترک شکل بگیرد، طرفداران صفحه رقبای شما به صفحه شما نیز سر خواهند زد.

  • در یوتیوب اول باشید!

ممکن است مخاطبی به تماشای یک آگهی ویدئویی از رقیب شما در یوتیوب بنشیند، اگر شما بتوانید پیش‌دستی کرده و آگهی مورد نظر خود را زودتر به نظر آن مخاطب برسانید، ممکن است که فرد مذکور از دیدن ویدئوی رقیب شما منصرف شود و به دیدن آگهی شما بنشیند. برای این منظور نیز باید قابلیت جست‌وجوی تبلیغات خود را در یوتیوب بالاتر ببرید تا در صورت جست‌وجوی کلیدواژه‌ای خاص که مخاطب در مورد محصولات رقیب شما آن را وارد کرده است، ابتدا آگهی شما به نمایش درآید. شناخت کلید‌واژه‌های تبلیغات مخاطبان و تنظیم کلیدهای جست‌وجوی خود بر مبنای آنها می‌تواند در این کار کمک زیادی به شمار بکند.

  • جی‌میل و مخاطبان رقیب!

یکی از تاکتیک‌های مهم در بازاریابی رقابتی این مسئله است که مشتریانی را هدف قرار دهید که نسبت به محصولات رقبای شما علاقه نشان داده‌اند. بر همین اساس می‌توانید جی‌میل‌های تبلیغاتی خود را به آدرس‌های ایمیل مخاطبان رقبای خود ارسال کنید، چراکه وقتی مخاطبی به تولیدات رقیب شما علاقه نشان می‌دهد، این پتانسیل را دارد که در لیست مخاطبان شما نیز قرار بگیرد، زیرا محصولات تولیدی شما و رقیب‌تان در یک گروه قرار دارد. بنابراین سعی کنید با یافتن ایمیل‌های بیشتری از مخاطبان رقیب، آنها را با تبلیغات خود آشنا کنید و نام تجاری خود را نیز در کنار برند رقیب، در ذهن این مخاطبان قرار دهید.

  • توئیتری رقبای خود را فراموش نکنید

شما می‌توانید لیست مخاطبان رقبای خود در توئیتر را دانلود کرده و آنها را نیز هدف قرار دهید، به این معنا که آگهی‌ها‌ و برنامه‌های بازاریابی خود را برای این مخاطبان جدید نیز ارسال کرده و با ارائه راهکارهای مؤثر و هوشمندانه، آنها را از یک مخاطب صرف، به یک مصرف‌کننده واقعی تبدیل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.