چند تجربه شخصی درباره ای‌نماد

یادداشت نغمه عقیلی مدیر سایت استاد‌سلام درباره ای‌نماد

0

نماد اعتبار الکترونیک مدعی است که حداکثر سه‌روزه مجوز ای‌نماد را صادر می‌کند ولی ما برای سایت استاد‌سلام بعد از ۲ سال فعالیت مستمر حدود یک‌سال منتظر شدیم تا درگاه پرداخت بگیریم و یک کارمند ۲ ماه متوالی هر روز با متولیان و کارشناسان  ای‌نماد صحبت می‌کرد و ارتباط تیکتی و ایمیلی داشت تا ای‌نماد گرفتیم.

نماد اعتبار الکترونیک مدعی است که حداکثر سه‌روزه مجوز اینماد را صادر می‌کند ولی ما برای سایت استاد‌سلام بعد از ۲ سال فعالیت مستمر حدود یک‌سال منتظر شدیم تا درگاه پرداخت بگیریم و یک کارمند ۲ ماه متوالی هر روز با متولیان و کارشناسان  ای‌نماد صحبت می‌کرد و ارتباط تیکتی و ایمیلی داشت تا ای‌نماد گرفتیم.

برای صحبت تلفنی با کارشناسان ای‌نماد فقط کافی است یک روز تلفن را بردارید و شماره آنها را بگیرید، آنقدر منتظر می‌مانید که ممکن است شارژ تلفن شما وقتی به زمان صحبت می‌رسید، تمام شده باشد! حدود ۲۵ دقیقه‌!! فقط برای یک صحبت تلفنی و پرسیدن یک چرا!

بعد از این‌همه انتظار و صحبت با کارشناسان متوجه می‌شویم که حتی همکاران در ای‌نماد هم برایشان رونق کسب‌‌وکارها اهمیتی ندارد و فقط به کلمات و عباراتی که به ایشان دیکته شده، مانند هر کارمندی که فقط منتظر اتمام ساعت کاری خویش است، نگاه می‌کنند.

برای دریافت ای‌نماد، در یک سایت دیگر کمی کمک کردم و اینگونه شد که نیمی از منو‌های سایت را حذف کردیم تا برای یک فروشگاه عرقیجات گیاهی ای‌نماد بگیریم؛ فروشگاهی که عرقیجات خیلی از برندهای معروف را تهیه می‌کند!

این نمونه بسیار خوبی است که در جریان باشید آنچه برای کسب‌و‌کارها مهم است، چقدر از روال و روندهای اداری و سازمانی متفاوت هستند. 

برای دریافت یک مجوز بسیار ساده برای طلایی‌شدن لوگوی رسانه‌های دیجیتال، یک کارمند، از بنده این را خواسته: نامه تاییدیه شخص بنده از طرف یک جانباز! 

این روزها مجوزهایی از این دست یعنی اعمال سلیقه‌های فردی و گروهی و ایجاد مانع برای مدیر کسب‌و‌کار، مجوز در سازمان‌های ما یعنی رانت، مجوز در سازمان‌های ما یعنی ایجاد درآمد با سرگردان‌کردن مدیران نخبه در ادارات دولتی و خیابان‌ها. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.