چرا اینتل این‌همه به هند توجه می‌کند؟

0

در رویداد «چارچوب فناوری راهکارهای آموزشی»، اینتل به این نکته اشاره کرد که می‌خواهد با سازندگان دستگاه‌های پیشرو، ناشران محتوای دیجیتال آموزشی و نیز ارائه‌دهندگان راهکارهای آموزشی همکاری کند تا راهکارهایی را برای تقویت استفاده از فناوری در بخش آموزشی هند ایجاد کنند.

به‌عنوان بخشی از این همکاری، اینتل پردازنده پنتیوم اینتل A1020 را به شرکای سازنده دستگاه‌های پیشرو ارائه داده است. این پردازنده در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و برای دستگاه‌هایی مناسب است که برای اجرای اپلیکیشن‌‌های آموزشی در مناطق نیمه‌شهری و روستایی طراحی شده‌ است.

این طرح روی اکوسیستم جامع فروشندگان برای ارائه راهکارهای یک‌مرحله‌ای تاکید دارد. اینتل شرایط مناسب برای ارائه استاندارد دستگاه‌ها و نیز محتوا و راهکاری آموزشی را روی پردازنده پنتیوم اینتل A1020 فراهم می‌کند. هر موسسه آموزشی که به‌دنبال اجرای راهکارهای فناورانه است، می‌تواند از راهکارهای مبتنی بر فناوری به شیوه‌ای سریع‌تر و کارآمدتر استفاده کند. زیرساخت پشتیبانی‌شده توسط اینتل به دستگاه‌ها و راهکارها امکان می‌دهد تا یک تجربه آموزشی بی‌وقفه را در اختیار دانش‌آموز و معلمان و نیز مدیران مدرسه قرار دهد.

دبجانی گاش، معاون گروه فروش و بازاریابی و مدیر شرکت Intel South Asia، درباره نیاز به تقویت اکوسیستم راهکارهای آموزشی صحبت کرد و گفت: «آموزش یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که ما در اختیار داریم تا با آن فرصت‌های اقتصادی ایجاد کنیم و پایه محکمی برای هندوستان دیجیتال بسازیم. فناوری نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند و می‌تواند حریم خصوصی و امنیت داده‌ها را تضمین کند. در طول دهه گذشته، اینتل و بنیاد اینتل بیش از یک میلیارد دلار را در قالب برنامه‌های آموزشی جهانی در بیش از یکصد کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. طرح ایجاد یک اکوسیستم جامع یکی دیگر از تلاش‌هایی است که هدف آن، ایجاد زیرساخت دیجیتال قابل دسترسی است.»

جاتیندر سینگ، منشی ارشد اتاق بازرگانی و صنایع هند، می‌گوید: «اتاق بازرگانی از شراکت با اینتل برای تقویت فناوری در حوزه آموزش‌ و پرورش خوشنود است. فناوری در هر قسمت از برنامه کاری، هسته مرکزی به‌شمار می‌رود و این امر می‌تواند میزان سواد دیجیتالی کشور را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. آن‌ها معتقدند که فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند سطح علمی معلمان و دانش‌آموزان را بالا ببرد و فرآیند تدریس و یادگیری را از یک روند معلم‌محور به سوی روند دانش‌آموزمحور سوق دهد.»

در این اکوسیستم راهکارهای آموزشی، سازندگان دستگاه مانند،دل، اچ‌پی، ایسر، مایکروباکس، لنوو، دیتامینی و آی‌بال به ارائه دستگاه‌های مبتنی بر معماری اینتل خود ادامه خواهند داد که شامل دستگاه‌هایی می‌شود که از پردازنده پنتیوم اینتل A1020 در آن‌ها استفاده شده است و می‌توانند انتظارات تعداد زیادی از مشتریان را از نظر قیمت و عملکرد، برآورده کنند. ارائه‌دهندگان راهکار آموزشی به اعمال راهکارهای مدیریتی برای مدارس، کلاس‌های درسی، محتوا و یادگیری و نیز مدیریت سیستم‌های اطلاعات دانش‌آموزان کمک می‌کنند. به‌علاوه، ارائه‌دهندگان اپلیکیشن آموزشی، اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری را ارائه می‌دهند که به تقویت مهارت‌ها در حوزه ارتباطات، همکاری، مدیریت دستگاه همراه و ابزارهای همکاری مجازی کمک می‌کند. در نهایت، ناشران محتوای دیجیتال روی ارائه برنامه‌های کاری و محتوای مربوطه، تمرکز می‌کنند. اینتل که نیم‌قرن در حوزه فناوری پیشرو و یک دهه است که روی راهکارهای آموزشی در سراسر دنیا کار می‌کند، نیاز به یک رویکرد جامع برای ایجاد محیط آموزشی متناسب با قرن ۲۱ را در هند احساس کرده است. این شرکت از طریق طرح‌های سواد دیجیتال متنوع، اعم از ماموریت سواد دیجیتال ملی با NASSCOM  در سال ۲۰۱۲، همواره با دولت همکاری کرده است تا این تغییر بزرگ را در هند ایجاد کند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.