چراسونی برنده جایزه بهترین محیط کار شد؟

0

لورا اَش، معاون ارشد منابع انسانی در شرکت سونی، می‌گوید: «ما بازخورد کارمندان و نظرات آنان را در رابطه با نحوه ارائه خدمات به مشتریان شنیدیم.» او در ادامه صحبت خود به این نکته اشاره می‌کند که کمپانی سونی  به‌طور معمول و سنتی، تمرکز فروش محصولات را بر روی فروش از طریق فروشگاه‌های سونی و خرده‌فروشی‌های دیگر، قرار داده است. وی می‌افزاید: «ما به توصیه کارمندان و از جمله ایمیل معروف «Phil» توجه کردیم. این موضوع دلیل دستیابی به این جایزه و دلیل منتخب شدن‌مان بوده است.»

شرکت سونی معتقد است که با توجه به تمرکز بر روی کارمندان و استعداد آن‌ها، هریک از افراد توانسته تا با موفقیت به‌سوی آینده قدم بردارد.

اَش می‌گوید: «دنیا در حال تغییر است و بهتر این است که ما نیز همگام با آن حرکت کنیم؛ ما و کارمندان‌مان باید همراه با یکدیگر و به کمک هم، این حرکت رو به جلو را به بهترین شکل ممکن میسر کنیم. مدیر کمپانی ما به این معتقد است که هریک از کارمندان در موفقیت این شرکت، تأثیر به‌سزایی داشته است.»

فیل مولینئوکس، مدیرعامل کمپانی سونی، در بیانیه اخیر خود از امتیاز بهره‌مندی از تیم منابع انسانی فوق‌العاده این شرکت صحبت کرد. او این تیم را از عوامل اصلی افزایش فروش محصولات و همچنین قرار گرفتن در جایگاه امروز شرکت می‌داند.

مولینئوکس گفت: «ما می‌توانیم محصولات فوق‌العاده‌ای تولید کنیم و در انجام این کار موفق شدیم. هیچ‌کس نمی‌تواند منحصرا دلیل آن را کارمندان، مدیران و یا استعداد افراد بداند. بلکه در پشت این پیروزی همه افراد به‌معنای واقعی سهیم بوده‌اند.» او افزود: «برخی از تغییراتی که اخیرا در شرکت به‌اجرا درآوردیم، تغییراتی دشوار اما ضروری برای آینده شرکت بوده است. این تغییرات یک حالت گذار، یک انتقال و یک طرز فکر نوین نیز هست؛ تغییری در عملکرد و رفتار. ما در حال آماده‌سازی و اجرای توانایی‌های تازه‌ای هستیم. به‌طور بنیادی باید بگویم که ما با قرار دادن منابع خود در جایگاه صحیح خود، به موفقیت امروز دست یافته‌ایم. تمام المان‌های شرکت ما، آگاه و منظم در راستای هدف در حال حرکت هستند.»

همه ۲۵۰۰ کارمند کمپانی سونی از کار در این کمپانی موفق بنا به دلایل بسیاری احساس رضایت دارند. از دریافت لپ‌تاپ‌های رایگان شروع می‌شود و تا کافه‌هایی با فضاهایی جذاب ادامه می‌یابد. 

اَش می‌گوید: «ما تمام امکانات و شرایط رفاهی را که سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهند، برای افرادمان مهیا کرده‌ایم. علاوه بر این، مزایا و برنامه‌های منحصر‌به‌فردی مثل کلاس‌های فیتنس، باشگاه‌های پرورش اندام و سالن‌های بسکتبال از دیگر امکانات شرکت ما برای افرادمان بوده است.» شرکت سونی از بسیاری از دستیارها و برنامه‌های کمکی برای سلامتی کارمندان خود بهره می‌گیرد. این شرکت همچنین کارمندان خود را شامل تخفیف‌های بسیار ویژه‌ای کرده است.

وی در ادامه صحبت از فعالیت‌های جانبی این کمپانی می‌گوید: «من روزهای کمک‌های داوطلبانه را بسیار دوست دارم؛ چراکه هریک از افراد ما می‌تواند یک روز را به انتخاب خود و به‌صورت داوطلبانه و با اهداف خیرخواهانه، در هرکجا که تمایل دارند، مشغول باشند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.