پریدن رنگ ناخن

رنگ ناخن علامت برخی نارسایی‌ها و کمبودها

0

تغییر رنگ ناخن‌ها علائم برخی نارسایی‌ها و کمبودها در بدن است. ناخن‌های رنگ‌پریده، شکسته و آسیب‌دیده، رازهایی را در مورد وضعیت سلامت شما فاش می‌کنند، پس آنها را نادیده نگیرید.

فکر کاشتن ناخن را از سرتان بیرون کنید. باور کنید به دیدن ناخن‌های آسیب‌دیده‌ای که تصور می‌کنید بر زیبایی شما تاثیر منفی گذاشته‌اند، نیاز دارید. ناخن‌های رنگ‌پریده، شکسته و آسیب‌دیده، رازهایی را در مورد وضعیت سلامت شما فاش می‌کنند، پس آنها را نادیده نگیرید.

رنگ ناخن‌هایتان پریده؟

ناخن‌های بی‌رنگ و رو، از احتمال ابتلایتان به کم‌خونی، نارسایی قلب، بیماری کبد یا حتی سوء‌تغذیه خبر می‌دهند. پس به جای پاک‌کردن صورت مسئله و پنهان‌کردنشان زیر کاشت، مشکل اصلی را شناسایی و برطرف کنید.

ناخن‌هایتان زرد شده؟

اصلی‌ترین دلیل زرد‌شدن ناخن‌ها، عفونت‌های قارچی است. البته مبتلایان به بیماری‌های ریه یا اختلالات مربوط به ترشح غده تیروئید یا دیابت هم ناخن‌هایی زرد دارند، اما در صورت رو‌به‌رو شدن با این مشکل، بهتر است اول از نبود قارچ‌ها مطمئن شوید و بعد بیماری‌های پیچیده‌تر را بررسی کنید.

ناخن‌هایتان بنفش شده؟

ناخن‌های بنفش، اغلب نشانه کمبود اکسیژن در بدن و نارسایی ریه هستند. کمبود اکسیژن، گاهی به علت فعالیت نامناسب سیستم قلبی و عروقی هم رخ می‌دهد، اما آنچه که بدیهی است، این است که برای پیدا‌کردن دلیل بنفشی ناخن‌ها، نباید دست روی دست بگذارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.