پرسش‌هایی که قبل از تولید محتوا باید بپرسید

0

۱. محتوای شما به‌موقع است؟

از خودتان بپرسید آیا زمان‌های خاصی در طول سال وجود دارد که در آن مشاوره و تخصص تاثیر مثبت بیشتری بر دیگران بگذارد یا خیر. اگر این‌گونه است، مطمئن شوید که محتوای خود را زودتر از موعد آماده کرده‌اید و درباره اهمیت تخصص خود صحبت کنید. اگر در حوزه تدارکات و ارسال تخصص دارید، درباره آماده‌سازی موجودی در طول تعطیلات صحبت کنید. اگر متخصص بازاریابی هستید، درباره نحوه بازاریابی مشتریان در طول تعطیلات صحبت کنید و اینکه چگونه این خریداران را به مشتریان دائم تبدیل می‌کنید.

باید به این نکته توجه کنید که صحبت‌های شما درباره امروز و فردا باشد و به مسائل مربوط به گذشته و دیروز نپردازید. به‌طور مثال، برنامه‌های صرفه‌جویی در زمان گوگل را در نظر بگیرید. هفت صفحه مقاله درباره این موضوع نوشته شده اما شما فقط آخرین و جدیدترین اخبار را گوش می‌دهید زیرا می‌خواهید از آخرین و به‌روزترین محصولات و افکار مطلع شوید.

۲. چیزی که ارائه می‌دهید، مفید است؟

شما باید محتوایی تولید کنید که قابل اشتراک‌گذاری و جالب باشد. وقتی درباره موضوعی خاص محتوا تولید می‌کنید، باید به طور مشخص ذکر کنید که چرا این موضوع اهمیت دارد و چگونه دیگران می‌توانند از آن سود ببرند. اگر در حال نوشتن مطلب برای مخاطبان کسب‌وکار خود هستید، باید روی کسب‌وکارتان تمرکز کنید. اگر برای کارآفرینان مطلب می‌نویسید، باید به نکاتی اشاره کنید که برای فردی مناسب است که دارد یک کسب‌وکار راه می‌اندازد. بهتر است برای شناسایی مخاطبان خود وقت بگذارید و مطمئن شوید که محتوای تولیدشده برای آنها مناسب است. همه ما می‌خواهیم محتوایی تولید کنیم که نظرات، لایک‌ها و ری‌توییت‌ها را نشان دهد. پس همیشه این موارد را به خاطر داشته باشید.

۳. آیا دستورالعمل‌ها و محتوای تحریریه‌ای را که موردتوجه سردبیران باشد، در نظر گرفته‌اید؟

معمولا افرادی که تولید محتوا می‌کنند، این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که سردبیرها باید به محتوای شما علاقه‌مند باشد. محتوایی که خیلی شخصی است یا اطلاعات داخلی را ارائه می‌دهد، مورد توجه سردبیرها نخواهد بود. شما نباید محتوایی تولید کنید که فقط برای شما مهم باشد. محتوا باید توجه مخاطبان بیشتری را جلب کند. باید یک سردبیر تمایل داشته باشد که کار شما را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.