وقت اقدام کارآفرینانه رسیده است!

0

به عنوان یک کارآفرین، ایده‌های زیادی در ذهن شما خواهد بود. اما کلید موفقیت آن است که کسب‌و‌کاری را راه‌اندازی کنید که به آن علاقه دارید.

شما اینقدر زمان ندارید که به طور همزمان به چند ایده بپردازید بنابراین بهتر است فقط روی یک ایده تمرکز کنید. برای شروع، بهتر است به سه نکته زیر در این زمینه توجه کنید:

  •  از نظرات و انتقادات مخاطبان استفاده کنید

یک ایده جدید را نباید به صورت یک راز نگه داشت. واکنش مخاطب ارزشمندتر از آن است که ایده را از دیگران مخفی کنید به خصوص وقتی سعی می‌کنید دریابید که کدام ایده شما موفق خواهد شد.

برخی پرسش‌های مهم هنگام استفاده از مخاطب عبارتند از:

 واکنش آنها پس از شنیدن ایده شما برای اولین بار چیست؟

 آیا آنها سوال می‌پرسند یا سعی می‌کنند درباره موضوع دیگری صحبت کنند؟

 آیا می‌خواهند بیشتر درباره ایده شما بدانند یا فقط برای شما آرزوی موفقیت می‌کنند؟

مخاطب می‌تواند مشتری بالقوه باشد و از واکنش آنها می‌توان برای کمک به تمرکز روی یک پروژه کمک کرد.

  •  «آچار فرانسه» باشید‌

داشتن یک مهارت اصلی مانند برنامه‌نویسی، بازاریابی یا فروش بخش از پایه و اساس یک کارآفرین است. اینها مهارت‌هایی هستند که به همه ما کمک می‌کنند کارآفرین شویم اما داشتن فقط یک مهارت برای موفقیت کافی نیست. وقتی پروژه خود را شروع می‌کنید، باید از دیگران کمک بخواهید تا در مسیر درست حرکت کنید. به لطف منابعی مانند یوتیوب و سایر شبکه‌های موجود در اینترنت، امکان آشنایی با تمام جنبه‌های پروژه بعدی شما وجود دارد. از طراحی وب‌سایت گرفته تا بازاریابی، تولید و حتی ارسال، کارآفرینان باید تمایل به برداشتن موانع از سر راه شرکت باشند.

  •  نگذارید رقابت شما را بترساند‌

اینکه یک ایده در حال حاضر وجود دارد، دلیل نمی‌شود که به خوبی اجرا شده باشد. هر بار که شما از یک محصول، فناوری یا کمبود در آن خسته می‌شوید، باید به آن به عنوان یک فرصت نگاه کنید.

باید اطلاعات بیشتری درباره این رقابت کسب کنید و بتوانید بیان کنید که چرا شرکت شما موفق خواهد شد. روی جنبه‌ای تمرکز کنید که شرکت شما در آن مهارت کافی دارد. این جنبه می‌تواند خدمات مشتریان، سهولت دسترسی یا تجربه کاربری باشد.

یک کارآفرین واقعی می‌داند که چه قدم‌هایی را بردارد و ایده‌هایی را پیدا می‌کند که می‌خواهد روی آن کار کند. تمام ایده‌ها مثل همدیگر نیستند و باید آنها را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرد. اگر شما نیز برای کسب‌و‌کار خود ایده‌ای دارید، وقت آن است که اقدام کرده و یک استارتاپ راه‌اندازی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.