هوش مصنوعی در سنگاپور

0

هوش مصنوعی سنگاپور (ای‌آی سنگاپور) دو طرح جدید را با مشارکت نهاد توسعه رسانه‌ای اینفوکام (IMDA) راه‌اندازی کرده ‌با این هدف که ۱۲هزار نفر دیگر بتوانند اطلاعات هوش مصنوعی را کسب کنند.

هوش مصنوعی سنگاپور (ای‌آی سنگاپور) دو طرح جدید را با مشارکت نهاد توسعه رسانه‌ای اینفوکام (IMDA) راه‌اندازی کرده ‌با این هدف که ۱۲هزار نفر دیگر بتوانند اطلاعات هوش مصنوعی را کسب کنند.

این دو برنامه که هوش مصنوعی برای همه (AI4E) و هوش مصنوعی برای صنعت (AI4I) نام دارند، می‌خواهند سطح آگاهی مردم سنگاپور درباره هوش مصنوعی را بالا ببرند و به آنها نشان دهند که فناوری چگونه می‌تواند به آنها در زندگی روزانه‌شان کمک کند. هدف دیگر این دو طرح آماده‌سازی متخصصان صنعتی است تا با بهره‌وری بیشتر در حوزه هوش مصنوعی فعالیت کنند.

این دو برنامه بخشی از طرح TeSA است تا متخصصان فناوری اکوسیستم فناوری محلی سنگاپور و به ویژه حوزه هوش مصنوعی را تقویت کنند.

همزمان با تلاش‌های اخیر برای ایجاد یک کشور دیجیتالی، هوش مصنوعی به عنوان یکی از ۴فناوری در حال ظهور که اقتصاد دیجیتالی ایجاد می‌کند و نحوه زندگی و کار مردم در سنگاپور را تغییر می‌دهد، شناخته شده است.

طرح AI4E فناوری هوش مصنوعی و نحوه بهبود زندگی و کار از طریق این فناوری را به سنگاپوری‌ها معرفی خواهد کرد

پروفسور هو تک هوا، رئیس اجرایی ای‌آی سنگاپور، می‌گوید: «هوش مصنوعی از پتانسیل کاتالیز و تسریع در تغییر برخوردار است. در یک دنیای دیجیتالی، لازم است که هر فردی با هوش مصنوعی آشنا باشد تا بتواند از پتانسیل بالای این فناوری استفاده کند. هوش مصنوعی پتانسیل آن را دارد تا کسب‌‌وکارها و محل کار ما را تغییر دهد. IMDA می‌خواهد تضمین کند که کسب‌و‌کارها و کارگران می‌توانند به طور کارآمد از هوش مصنوعی استفاده کنند. IMDA با بازیکنان صنعت مانند ای‌آی سنگاپور، مایکروسافت، اینتل و دیتاکمپ همکاری خواهد کرد تا هوش مصنوعی را به جامعه و نیروی کار معرفی کند.»

تان کیات هو، رئیس اجرایی ارشد در IMDA، می‌گوید: «مردم سنگاپور این فرصت را دارند تا با مزایای هوش مصنوعی برای زندگی روزمره خود آشنا شوند. کارکنان ما می‌توانند یاد بگیرند که از هوش مصنوعی در محل کار خود استفاده کنند تا بهره‌وری را افزایش دهند و با امکانات جدید آشنا شوند.»

طرح AI4E قصد دارد به ۱۰هزار نفر در سنگاپور در سنین جوانی و نوجوانی دسترسی پیدا کند. این برنامه فناوری هوش مصنوعی و نحوه بهبود زندگی و کار از طریق این فناوری را به آنها معرفی خواهد کرد.

از طریق این برنامه، شرکت‌کنندگان می‌توانند فرصت‌هایی را که فناوری هوش مصنوعی در اختیارشان قرار می‌دهد، شناسایی کنند و در نتیجه به آنها امکان می‌دهد تا مشتریان اصلی محصولات و خدمات هوش مصنوعی شوند.

ابرقدرت‌هایی مانند مایکروسافت و اینتل از این طرح حمایت کرده‌اند.

طرح دوم (AI4I) متخصصان صنعت را هدف قرار می‌دهد و قصد دارد ۲۰۰۰ نفر را با توانایی‌های هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتالی آشنا کند. از طریق این برنامه، شرکت‌کنندگان با نحوه استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری و رقابت در شرکت‌های خود آشنا می‌شوند. شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، اینتل و دیتاکمپ مشتاقانه از این طرح حمایت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.