همه با هم برابرند و بعضی برابرتر نیستند!

از فرهنگ سازمانی ‌یکتانت بیشتر بدانید

0

دو ارزش اصلی گروه ‌یکتانت را صداقت و شفافیت تشکیل می‌دهد که هردوی آنها هم جزو شرایط اولیه انتخاب افراد و همکاری با آنها‌ست و هم به‌صورت مستمر و پیوسته در شریان‌های حیاتی گروه مورد پایش و تقویت قرار می‌گیرد. همین موضوع سبب شده که اعضای گروه ‌یکتانت به همان‌گونه‌ای که هستند، خود را نشان دهند؛ فارغ از هرگونه نمایش، به دور از هرگونه نقش و یا کوچک‌ترین شوآف!

فرهنگ سازمانی از مهم‌ترین ستون‌های هر سازمان محسوب می‌شود که به‌تدریج در فرآیند ایجاد ارزش‌ها و پایبندی همه اعضای تیم به آنها شکل گرفته و به وجود می‌آید.

دو ارزش اصلی گروه ‌یکتانت را صداقت و شفافیت تشکیل می‌دهد که هردوی آنها هم جزو شرایط اولیه انتخاب افراد و همکاری با آنها‌ست و هم به‌صورت مستمر و پیوسته در شریان‌های حیاتی گروه مورد پایش و تقویت قرار می‌گیرد. همین موضوع سبب شده که اعضای گروه ‌یکتانت به همان‌گونه‌ای که هستند، خود را نشان دهند؛ فارغ از هرگونه نمایش، به دور از هرگونه نقش و یا کوچک‌ترین شوآف!

در نتیجه محیط کاری به‌گونه‌ای شکل گرفته که همه از بودن در آن لذت می‌برند؛ با وجود پرکار‌بودن اعضا، تنش‌های منفی وجود ندارد و بودن در کنار همدیگر به فرصتی ارزشمند تبدیل شده است. ساختار سازمانی ‌یکتانت تخت است و مدیران روابط دوستانه‌ای با کارکنان دارند.

آنها همواره روی گشاده‌ای برای شنیدن انتقادات و پیشنهادهای کارمندانشان دارند و سعی می‌کنند در فرصت‌های مختلف نظرات و ایده‌های آنها را دریافت کنند. یکی از نکات قابل‌توجه در فرهنگ سازمانی گروه ‌یکتانت آن است که همه اعضا از فرصت‌های برابر برای پیشرفت برخوردار هستند؛ در یک محیط بدون تبعیض همه‌چیز برای یک رقابت زنده و پویا مهیا‌ست و حالا این خود افراد هستند که باید نهایت تلاش‌شان را بکنند تا به جایگاهی که شایستگی آن را دارند، دست پیدا کنند. در ‌یکتانت، تک‌تک افراد دیده می‌شوند…

پیشرفت شخصی- پیشرفت سازمانی

گروه ‌یکتانت برای پیشرفت شخصی و شغلی افراد سازمان اهمیت ویژه‌ای قائل است و اعتقاد دارد که در کنار پیشرفت سازمان،  تمام اعضا نیز باید پیشرفت کنند؛ آنها همواره سعی دارند از حالتی که پیشرفت سازمان به قیمت نابودی یک یا چند نفر حاصل شود، اجتناب می‌کنند و معتقدند پیشرفت اعضا نیز یک وجه مهم پیشرفت سازمان است و تا زمانی که محقق نشود، پیشرفت واقعی به دست نیامده است.

براین اساس مدیران گروه سعی می‌کنند تا با دادن اختیارات و مسئولیت‌های جدید به اعضای سازمان، در آنها احساس ارزشمندی ایجاد کرده و از این طریق به افزایش بهره‌وری آنها کمک کنند. «انرژی مثبت» یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی اعضای گروه است و یک عامل مهم در تشویق گروهی و کاری آنها محسوب می‌شود؛ افرادی که دارای انرژی مثبت باشند با سرعت بیشتری روند ارتقای شغلی را خواهند پیمود و به مسئولیت‌های مهم‌تر دست پیدا خواهند کرد؛ زیرا این مسئله برای مدیران به خوبی روشن‌شده که هرچه اعضا در ابعاد شخصی احساس انگیزه و انرژی بیشتری داشته باشند، در بعد سازمانی نیز با انتقال این انرژی به یکدیگر بهتر می‌توانند به ایفای نقش بپردازند و هم‌افزایی به وجود آورند.

مدیران گروه می‌گویند که ‌یکتانت به هر موقعیت یا جایگاهی که رسیده، تنها با زحمت‌های غیرقابل جبران اعضای آن بوده است و نه تلاش‌های یک یا دو فرد خاص؛ به همین خاطر همواره در هر شرایطی سعی می‌کنند که در القای انگیزه به آنها کمک کنند و نگذارند که مسائلی مانند مسائل مالی یا مشکلات غیرقابل‌پیش‌بینی دیگر شور و شوق را در آنها بخشکاند. 

چالش برانگیز، منعطف و شاد!

اینها کلماتی هستند که ‌یکتانت را می‌توان سریع و خلاصه با آنها توصیف کرد! فرهنگ کلی ‌یکتانت به شما می‌گوید که اگر عاشق شغل خود باشید، دیگر هرگز مجبور نیستید کار کنید!

ارزش‌های سازمانی ‌یکتانت صداقت، شفافیت، همدلی و نوآوری مستمر هستند و کلمه «مستمر» که به نوآوری چسبیده، خیلی مهم محسوب می‌شود! در فرهنگ ‌یکتانتی‌ها بی‌احترامی به افراد در هر جایگاه و مقامی به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست و یک خط قرمز پررنگ محسوب می‌شود. بخش مهمی از تعارضات مخرب سازمانی به دلیل عدم شفافیت و تعریف‌نشدن حیطه مسئولیت‌ها رخ می‌دهد؛ بنابراین مدیران ‌یکتانت تا حد امکان تلاش کرده‌اند با تعریف درست مسئولیت‌ها از وقوع تعارضات مخرب پیشگیری کنند.

محیط ‌یکتانت در حقیقت خانه دوم اعضای گروه محسوب می‌شود؛ به همین خاطر هیچ‌کس از اینکه در مواقع لازم تا دیروقت در محیط کار بماند و یا حتی در برخی روزهای تعطیل بر سرکار حاضر شود، احساس ناراحتی نمی‌کند. «در ‌یکتانت آدم‌ها اجازه دارند که اشتباه کنند» و شاید بتوان گفت همین جمله رمز موفقیت اساسی اعضا به‌حساب می‌آید. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.