هرکسی کار خودش !

آشنایی با شبکه اجتماعی کاریابی «کارجو پلاس»

0

کارجو پلاس یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری مهارت‌ها‌ست که بستری را  برای شبکه‌سازی، تشکیل تیم، بهینه‌سازی ترکیب تیم‌ها و استخدام فراهم کرده است

با وجود جمعیت جوان و آماده‌به‌کاری که در کشور وجود دارد، همچنان بیکاری یکی از معضلات بزرگ جامعه است که هر سال پررنگ و پررنگ‌تر می‌شود. اگرچه عوامل بسیاری در به‌وجود‌آمدن بیکاری موثرند، اما می‌توان یکی از اصلی‌ترین عوامل را نبود یک شبکه ساختاری منسجم برای کشف استعدادها و توانمندی‌های کاری به حساب آورد.

حتی توجه به «رابطه» به جای «ضابطه» به عنوان کانالی برای پیداکردن نیروهای کار نیز بیشتر از آنکه ریشه در فرهنگ داشته باشد، ریشه در ساختار دارد؛ زیرا در حالتی که ساختاری برای کشف و به‌کارگیری نیروها وجود نداشته باشد، ناچارا همه کارها جزیره‌ای و رابطه‌ای پیش خواهد رفت.

تجربه‌های جهانی نشان داده که شبکه‌های اجتماعی کاریابی به عنوان یک زیرساخت ارتباطی می‌توانند نقش موثری در کاهش بیکاری و افزایش شایسته‌سالاری ایفا کنند. همین تجربه عده‌ای از جوان‌های خلاق ایرانی را به فکر انداخته تا یک شبکه اجتماعی کاریابی با نام کارجو را طراحی و پیاده‌سازی کنند. در ادامه شما را با این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا خواهیم ساخت.

 اولین شغلت را پیدا کن!

«کارجو» یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری مهارت‌ها‌ست که بستری را  برای شبکه‌سازی، تشکیل تیم، بهینه‌سازی ترکیب تیم‌ها و استخدام فراهم کرده است. اپلیکیشن کارجو قادر است با استفاده از سرویس تحلیل بازار کار، پیشرفت شغلی و تحصیلی مستمری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

با اینکه از آغاز فعالیت کارجو تنها یک سال گذشته اما در همین مدت کوتاه توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

کارجو پلاس یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری مهارت‌ها‌ست که بستری را  برای شبکه‌سازی، تشکیل تیم، بهینه‌سازی ترکیب تیم‌ها و استخدام فراهم کرده است

حوزه کار شبکه اجتماعی کارجو «منابع انسانی»، «توسعه فردی» و «سبک زندگی» است. این پلتفرم ویژه کسانی طراحی شده که برای اولین‌بار قصد ورود به بازار کار را دارند و می‌خواهند اولین شغلشان را تجربه کنند.

در حقیقت «کارجو پلاس» بر این اساس شکل گرفته که برای هرکسی باید کار متناسب وجود داشته باشد و قرار نیست تنها افراد نخبه یا تحصیل‌کردگان دانشگاه‌های خاص به کار مورد نظر خود دست پیدا کنند. تیم کارجو بیشتر از یک سال است که در مرکز فناوری نوآوری سینتک دانشگاه آزاد قزوین فعالیت می‌کنند. آنها به‌تازگی تولد یکسالگی کارجو پلاس را جشن گرفته‌اند و امیدوارند بتوانند در گسترش و بهبود فضای کسب‌و‌کار ایران تاثیر مثبتی داشته باشند.

کارجو پلاس چه امکاناتی دارد؟

در شبکه اجتماعی کارجو پلاس افرادی که به دنبال کار هستند، می‌توانند به‌سادگی برای خود یک رزومه آنلاین بسازند و از لینک آن برای معرفی خود استفاده کنند. بدین ترتیب نام فرد کارجو در جست‌وجوها در جایگاه بالاتر قرار خواهد گرفت.

همچنین در کارجو‌پلاس مجموعه‌ای از تست‌های روانشناسی طراحی شده که از طریق آن هم کارفرمایان می‌توانند شناخت دقیقی نسبت به افراد متقاضی کار پیدا کنند و هم خود فرد می‌تواند روحیات خود را بهتر بشناسد و دریابد که چه نوع کاری برای او مناسب‌تر است.

یکی دیگر از امکاناتی که کارجو‌ پلاس فراهم می‌کند، آن است که هرکس می‌تواند افرادی با ویژگی‌ها یا مهارت‌های مشابه خود را پیدا کند و با سایر کاربران به انتقال تجربه بپردازد. «باشگاه کار» گام بعدی در مسیر استخدام است که در آن امکاناتی از قبیل آموزش رایگان و ارتباط با کارفرما فراهم شده است.

جدیدترین سرویس بازار کارجو‌ پلاس «تحلیل بازار کار» است که در آن افراد می‌توانند مهارت‌های خود را انتخاب کنند و از این طریق به جایگاه واقعی خود در بازار کار پی ببرند. افراد از طریق این بخش می‌توانند تعداد آگهی استخدام مرتبط با مهارت‌ها و میزان حدودی درآمد را مشاهده کرده و از مهارت‌های جدیدی که می‌توانند در راستای کسب درآمد بیشتر کسب کنند، مطلع شوند.

در نهایت کارفرمایان نیز با دسترسی به فهرست کارجویان و تماس مستقیم با افراد مورد نظر خود، از آنها برای مصاحبه و استخدام دعوت به عمل می‌آورند.

یکی دیگر از بخش‌های کارجو‌ پلاس «مقایسه با دوستان» است. هدف از طراحی آن، ایجاد و گسترش یک شبکه حرفه‌ای کاری بوده است.

پاسخ تست‌های روانشناسی استانداردی که طراحی شده در بخش مقایسه با دوستان تاثیرگذار است؛ به‌گونه‌ای که افراد با روحیات مشابه می‌توانند به‌راحتی یکدیگر را پیدا کنند.

همین قابلیت سبب شده که از کارجو پلاس گاه برای دوست‌یابی هم استفاده شود و طرفداران زیادی را در این زمینه پیدا کند!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.