نوکیا دنبال شریک در اینترنت اشیا

نوکیا دنبال استارتاپ‌های اینترنت اشیا در برزیل

0

ششمین نسخه از چالش نوآوری باز نوکیا، با مشارکت ان‌جی‌پی کپیتال، می‌خواهد سرمایه‌های متمرکز بر محصولات و خدمات جدید در محدوده اینترنت اشیاء صنعتی را جذب کند. طبق گفته مدیر بازاریابی این شرکت در آمریکای لاتین، دیانا کول، یکی از اهداف محلی این پروژه تقویت حجم بالای استارتاپ‌های برزیلی ایجاد شده توسط دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان است.

نوکیا به استارتاپ‌های برزیلی که بر اساس رویکرد اینترنت اشیاء برای طرح شتاب‌دهندگی جهانی محصولات و خدمات خود را ارائه می‌کنند، روی آورده است.

ششمین نسخه از چالش نوآوری باز نوکیا، با مشارکت ان‌جی‌پی کپیتال، می‌خواهد سرمایه‌های متمرکز بر محصولات و خدمات جدید در محدوده اینترنت اشیاء صنعتی را جذب کند.

طبق گفته مدیر بازاریابی این شرکت در آمریکای لاتین، دیانا کول، یکی از اهداف محلی این پروژه تقویت حجم بالای استارتاپ‌های برزیلی ایجاد شده توسط دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان است.

کول می‌گوید: «ما می‌خواهیم از این سرمایه‌ها و دائمی بودن آنها پشتیبانی کنیم. برای این نسخه، ما روی راهکارها، سیستم‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در حوزه اتوماسیون صنعتی فعالیت دارند، تمرکز می‌کنیم و در ایجاد یک بخش تولید برزیلی مشارکت داریم.»

در کل، متخصصان و منتورهای شرکت نوکیا از این سرمایه‌گذاری‌ها حمایت می‌کنند و با محققان همکاری کرده‌اند تا اولین کاربرد تجاری خدمات خود را توسعه دهند.

به علاوه، مسئولان در این برنامه جهانی ۱۷۵هزار دلار پشتیبانی مالی دریافت خواهند کرد و به مراکز تحقیقات و توسعه نوکیا دسترسی خواهند داشت.

طبق گفته نوکیا، هدف نهایی این طرح پیدا‌کردن شرکتی است که بتواند به طور بالقوه شریک راهکارهای نوآورانه و مشترک باشد.

از سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان در اداره پروژه استفاده کرد. استارتاپ‌های منتخب نیز در ماه دسامبر اعلام خواهند شد و پروژه‌های خود را معرفی خواهند کرد.

در سال ۲۰۱۵، نوکیا به استفاده از فرصت‌ها در حوزه اینترنت اشیاء در برزیل علاقه نشان داده است. این شرکت یک قرارداد با اپراتور همراه محلی به نام اوی در زمینه توسعه محصولات و خدمات در این حوزه را امضا کرده است.

طبق این مشارکت، مجموعه‌ای از منابع در حوزه‌هایی مانند کسب‌و‌کار کشاورزی، خودروهای متصل و بهداشت الکترونیک و نیز مسکن و شهرهای هوشمند سرمایه‌گذاری می‌شوند.

دولت برزیل راهبرد اینترنت اشیاء کشور را در اوایل امسال راه‌اندازی کرده ‌و تمرکز آن روی شهرها‌ی هوشمند، مراقبت بهداشتی، کسب‌و‌کار کشاورزی و تولید است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.