علی محمد زاده بنیانگذار استارت آپ خدماتی میوه باکس در مورد اینکه این کسب و کار چرا و چگونه شکل گرفته است، میگوید: «حدود ۲۰ ماه پیش میوه باکس شروع به کار کرد. تقریبا ۵-۶ ماه اول تنها به دنبال ایده میگشتم؛ ایده های زیادی بود ولی در مورد هیچ کدام فکر منسجمی نداشتم. در رابطه با هرکدام کمی درباره مجوز گرفتن و به صرفه بودن و اینکه بازار آن چطور خواهد بود، تحقیق میکردم. علاوه بر آن هم کاملا دست خالی بودم. از کاری که به آن مشغول بودم استعفا دادم چون قصد راهاندازی کسب و کار خودم را داشتم. تقریبا سه ماه طول کشید تا تصمیم جدی برای راه اندازی میوه باکس بگیرم.» به گزارش خبرگزاری شنبه پرس، محمد زاده درخصوص مشکلات و سختیهای مالی راه اندازی این استارت آپ هم توضیح میدهد؛ «در این مدت تمام پس اندازم خرج شده بود و من از صفر باید شروع میکردم. برای جذب سرمایه مدتی زمان گذاشتم تا به صورت قرض و از اینطرف و آنطرف کم کم پول گرفتم. همین مورد به تنهایی چند ماه زمان از من گرفت. تقریبا یک بازه زمانی ۸ ماهه صرف توسعه کار شد و از آذر ماه پارسال که مصادف بود با شب یلدا، اولین سفارش را گرفتیم؛ سفارشی که شامل انار دون شده و میوه های شب یلدا بود!» او درباره اعضا و ترکیب تیم میوه باکس میگوید: «تقریبا یک کسب و کار خانوادگی هستیم. ۴ نفر نیروی ستادی داریم و کارگرهای بخش تولید به صورت ساعتی و روزمزد مشغول هستند که بسته به میزان سفارش ها از ۲۰ نفر تا ۳۰ نفر کارگر داشته ایم.» او اعتقاد دارد یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت یک استارت آپ داشتن یک تیم همدل است که دقیقا کار را از خودشان بدانند و بدون چشمداشت و با تمام توان کار کنند. بنیانگذار میوه باکس در مورد آخرین تحولات این استارت آپ هم به جذب سرمایه اشاره میکند و میگوید: «تقریبا دو ماه است که موفق به جذب سرمایه از سرمایه گذار شخصی شدهایم و توانستیم بخش تبلیغاتی و بازاریابی مان را تقویت کنیم و کسب وکار مان را توسعه دهیم.»
مطلب قبلی