مکانیسم داستان شما را می‌سازد

0

مکانیسم، آژانسی است که داستان شما را می‌سازد. این گروه بازاریابی با تمرکز بر تبلیغات مبتنی بر وب، فناوری خلاقانه و در عین‌حال معقول و همچنین ساختن داستان‌ منحصربه‌فرد نام‌های تجاری و ارائه آنها در فضای وب، به ترکیبی از علم و احساس در فرایند بازاریابی خود دست یابد.

آژانس بازاریابی Mekanism در سال ۲۰۰۰، در سان‌فرانسیسکو تأسیس شد و توانست در سال‌های اخیر دفاتر متعدد دیگری در شیکاگو، نیویورک و سیاتل نیز راه‌اندازی کند.

این گروه بازاریابی با تمرکز بر تبلیغات مبتنی بر وب، فناوری خلاقانه و در عین‌حال معقول و همچنین ساختن داستان‌ منحصربه‌فرد نام‌های تجاری و ارائه آنها در فضای وب، به ترکیبی از علم و احساس در فرایند بازاریابی خود دست یابد.

تبلیغات مبتنی بر وب

از همان آغاز، فضای اینترنت، به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار، از سوی دست‌اندرکاران آژانس مکانیسم انتخاب شد.

به زعم آنان، این پدیده نوظهور یک رسانه جمعی با پتانسیل‌های فراوان محسوب می‌شد و خصوصا برای ارائه داستان‌های برندها و ارائه یک محتوای تأثیرگذار، یک ابزار موفق به شمار می‌رفت.

از همین رو نیز این گروه بازاریابی در همان آغاز فعالیت خود، وب را در مرکز همه تبلیغات خود قرار داده و بهره‌برداری از اینترنت را به منظور ارائه یک بازاریابی آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر، در پیش گرفت.

تقاطع بازاریابی در مکانیسم

فناوری، طراحی، فرهنگ و داستان‌سازی، ۴ رکن مهم در فرایند بازاریابی مکانیسم به شمار می‌روند، به طوری که این ۴ عنصر به طور همزمان در راهکارای تبلیغاتی این آژانس مورد توجه قرار می‌گیرند.

از آنجایی که تبلیغات مبتنی بر وب، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار بازاریابی این آژانس به شمار می‌رود، همگام‌بودن با فناوری یکی از موارد بسیار مهم در فرایند بازاریابی آن محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، طراحی یک محتوای خلاقانه مبتنی بر وب که قابل ارائه در سیستم‌عامل‌های نوظهور باشد نیز از پایه‌های اساسی بازاریابی این شرکت محسوب می‌شود.

توجه به فرهنگ مخاطبان یکی دیگر از ارکان مهم بازاریابی برای شرکت مکانیسم است، به طوری که تیم‌های بازاریابی این شرکت به خوبی بر این نکته واقف هستند که برای ارائه یک محتوای تأثیرگذار، باید مخاطبان را به خوبی شناخت و مطابق فرهنگ و علایق آنها، یک محتوای تبلیغاتی را ارائه کرد.

چهارمین و مهم‌ترین رکن از عناصر بازاریابی آژانس مکانیسم فرایند داستانگویی در ارائه محتوای بازاریابی است، به طوری که کارمندان این شرکت، ساختن داستان منحصر‌به‌فرد هر برند را در دستور کار خود قرار داده و از این طریق سعی در شناخته‌شدن و ماندگاری نام‌های تجاری دارند.

تلفیق علم و احساس

مکانیسم، یک آژانس مبتنی بر تکنولوژی است که به طور خاص از فناوری‌های دیجیتال در فرایند بازاریابی خود استفاده می‌کند و به همین دلیل نیز یک تیم متخصص و باتجربه از دانشمندان این حوزه را برای خود تشکیل داده است.

اما استفاده از علوم و فناوری تنها یک بخش از این سیستم بازاریابی است و بخش دوم آن توجه به مفاهیم غیرعلمی‌تر مانند عشق و وفاداری در فرایند برند‌سازی است. طوری که این گروه تبلیغاتی به مشتریان خود نوید می‌دهد که از طریق همگام‌شدن با فرایند بازاریابی مکانیسم، می‌توانند وفاداری مشتریان و عشق و علاقه آنها را جلب کرده و در نهایت موفق شوند یک اعتبار ماندگار را برای خود رقم بزنند.

رویکردی که این گروه بازاریابی برای رسیدن به چنین هدفی انتخاب کرده، مبتنی بر قصه‌گویی است، به این معنا که شرکت مکانیسم داستان هر برند را با استفاده از فناو‌ری‌‌های جدید ساخته و از طریق تلفیق داستان مذکور با یک محتوای احساسی، تأثیرگذاری و ماندگاری آن را بیشتر خواهد کرد.

خلاقیت در کنار مسئولیت‌پذیری

مکانیسم آژانسی است که بیشتر برای محتوای اشتراکی و داستانسرایی عالی خود شناخته می‌شود. اما باید گفت که در پشت یک داستانسرایی عالی ‌یا یک محتوای اشتراکی قابل توجه، عنصر مهمی به نام خلاقیت وجود دارد.

آنچه باعث موفقیت این شرکت بازاریابی شده، عنصر خلاقیت است که در تمام فرایند‌های برند‌سازی و تبلیغات آن به چشم می‌خورد. این گروه بازاریابی، در مقابل محتوای خلاقانه خود پاسخگو بوده و سعی در ارائه نکات خلاقانه‌ای دارد که بتواند مسئولیت آنها را بپذیرد.

به بیان بهتر، عنصر خلاقیت تا حدی می‌تواند در این سیستم بازاریابی دخیل باشد که ساختاری معقول داشته و این سیستم بتواند مسئولیت محتوای خلاقانه خود را قبول کند.

یک راهکار کم‌هزینه

شاید بتوان گفت یکی از شاخصه‌های اصلی آژانس مکانیسم، کم‌هزینه بودن آن است. اینترنت به عنوان یک رسانه فراگیر تقریبا در دسترس بیشتر افراد جهان بوده و از طرفی دسترسی به آن نیز آسان‌تر و ارزان‌تر است.

به همین دلیل نیز گروه مکانیسم یک کارخانه تولید محتوای چندرسانه‌ای به شمار می‌رود که از طریق برنامه‌های بازاریابی خود در سیستم‌عامل‌ها و فضای آنلاین، توانسته ‌راهکارهای ارزان‌تر را در فرایند بازاریابی ایجاد کرده و در نتیجه مشتریان بیشتری را نیز برای خود جذب کند.

محتوای ترکیبی این شرکت که تلفیقی از خلاقیت، فناوری و داستانگویی است، جایگاه خود را در میان برندهای جهانی پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.