اینوتکس؛ بستر تعامل و شناخت اعضای اکوسیستم

مصطفی عابدینی؛ استارتاپ اسپاد

0

اسپاد، یکی از استارتاپ‌های گردشگری است که در نمایشگاه اینوتکس حضور داشت. اسپاد برنامه سفر، راهنمای صوتی گردشگری، راهنمای عملی هر شهر و تجربه‌های سفر را ارائه می‌دهد و تورهای گردشگری را معرفی می‌کند.

اسپاد، یکی از استارتاپ‌های گردشگری است که در نمایشگاه اینوتکس حضور داشت. اسپاد برنامه سفر، راهنمای صوتی گردشگری، راهنمای عملی هر شهر و تجربه‌های سفر را ارائه می‌دهد و تورهای گردشگری را معرفی می‌کند.

مصطفی عابدینی، فاندر استارتاپ گردشگری «اسپاد»، درباره اینوتکس و انگیزه‌های حضور در آن می‌گوید: «نمایشگاه اینوتکس ماهیتا بسیار مفید و موثر است. این نمایشگاه چند امتیاز دارد که یکی از آنها این است که طبق برنامه‌ریزی، هر روز جلسات نیم‌ساعته با سرمایه‌گذاران داریم.»

وی به مهم‌ترین نیاز استارتاپ‌ها برای حضور در این رویداد اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «یکی از اهداف استارتاپ‌ها در اینوتکس، آشنایی با سرمایه‌گذاران و معرفی ایده خود به آنها‌ست. همچنین در این نمایشگاه منتورها حضور دارند و می‌توانیم از راهنمایی آنان استفاده کنیم. اینجا اعضای اکوسیستم ارتباط و شناخت نزدیک‌تری نسبت به هم دارند. ما هم با انگیزه به دنبال جذب سرمایه‌گذار و آشنایی با استارتاپ‌های دیگر در حوزه‌های گوناگون هستیم، چرا که این آشنایی می‌تواند باعث تعامل و کمک به یکدیگر باشد. نمایشگاه می‌تواند استارتاپ‌ها را به کاربران آنها برساند و یا به جذب کاربران بیشتر کمک کند.»

عابدینی درباره نحوه حضور استارتاپ‌ها در رویدادهایی چون اینوتکس می‌گوید: «استارتاپ‌ها در شبکه‌های گوناگون و در فضای آنلاین با هم ارتباط دارند و از طریق تبلیغات در این شبکه‌ها، با رویدادهایی چون اینوتکس آشنا می‌شوند. چنین نمایشگاهی می‌تواند ارتباطات را تسهیل و شناخت کسب‌وکارها از یکدیگر را بیشتر کند.»

او با اشاره به ضعف تبلیغات برای این نمایشگاه ادامه می‌دهد: «یکی از ضعف‌های اینوتکس، تبلیغات ضعیف آن است. اگر با نمایشگاهی مانند الکامپ مقایسه کنیم، تبلیغات شهری اینوتکس جای کار زیادی دارد. اگر اینوتکس بتواند با ارگان‌های دولتی که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند، در ارتباط باشد و آنها را به نمایشگاه بیاورد، برای استارتاپ‌ها بسیار سودمند است.»

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.