مستقیم از دریا به بشقاب!

تبلیغ خلاقانه رستوران زنجیره‌ای پکائو

0

رستوران Pekao که در کنار ارائه غذای دریایی تازه، در بازار فروش محصولات دریایی نیز نامی شناخته شده است، با همکاری آژانس بازاریابی DDB کمپینی را طراحی کرده ‌که از طریق دو تصویر چاپی، مهم‌ترین شاخصه خود، یعنی غذای تازه دریایی را برجسته می‌کند.

Pekao یکی از رستوران‌های شناخته‌شده در زمینه غذاهای دریایی است که با شاخصه غذاهای دریایی تازه شناخته می‌شود. این مجموعه رستوران که در کنار ارائه غذای دریایی تازه، در بازار فروش محصولات دریایی نیز نامی شناخته شده محسوب می‌شود، با همکاری آژانس بازاریابی DDB کمپینی را طراحی کرده ‌که از طریق دو تصویر چاپی، مهم‌ترین شاخصه خود، یعنی غذای تازه دریایی را برجسته می‌کند.

تصاویر مذکور در یک پس‌زمینه سیاه‌رنگ دیده می‌شوند که دارای دو قسمت مجز‌است؛ نیمی از آن یک ماهی تازه را به تصویر می‌کشد که حالتی مانند حرکت در دریا را داشته و نیمه دیگر، قسمتی از همان ماهی را نشان می‌دهد که تبدیل به یک غذای دریایی شده و در بشقاب پذیرایی قرار گرفته است.

از آنجایی که مهم‌ترین پیام تصاویر مذکور، تأکید بر تازه‌بودن محصولات دریایی این برند است، بیننده با دیدن فضای سیاه‌رنگ، ماهی‌ای که در حال شنا‌کردن است و قطرات آبی که در کنار آن موج می‌زند، بی‌درنگ فضای تاریک اعماق دریا را به یاد می‌آورد و از طرفی نیمه دیگر بدن ماهی، تبدیل به یک تن ماهی تازه شده ‌‌که در یک بشقاب پذیرایی فرود می‌آید.

در واقع قسمت دوگانه‌ای که در تصاویر این کمپین دیده می‌شود، ارائه مستقیم ماهی را از دریا به صورت برجسته‌ای نشان می‌دهد، به گونه‌ای که بیننده احساس می‌کند یک غذای کاملا تازه و ارگانیک را مستقیما از دریا دریافت کرده است.

همچنین قطعات خرد‌شده ماهی که همراه سبزیجات در بشقاب ریخته می‌شوند، بر تازگی این محصولات بیشتر تأکید کرده و در نهایت یک غذای با طراوت و سالم را به بیننده ارائه می‌دهند.

عنوان این کمپین «یک انتخاب تازه» بوده و توصیفی که در انتهای آن نیز نوشته شده، بر طراوت آن بیشتر تأکید می‌کند؛ هر انتخابی یک انتخاب خوب است!

چنین عبارتی نشان‌دهنده این نکته است که تمام غذاهای دریایی که به واسطه این برند ارائه می‌شوند، کاملا طبیعی بوده و بنابراین مشتری این رستوران‌ها، در صورت انتخاب هر نوع غذایی، یک وعده دریایی سالم و تازه را دریافت خواهد کرد.

در مجموع می‌توان گفت در کمپین فوق با ترکیبی از رنگ و تصویر، یک مفهوم خاص به تصویر کشیده شده ‌و خصوصا تقابلی که بین دو جزء بدن ماهی ایجاد شده است، کاملا مفهوم ارگانیک‌بودن و تازه‌بودن آن را بیان می‌کند. به این صورت که یک ماهی زنده و متحرک در دریا، در حال تبدیل‌شدن به یک غذای تازه در بشقاب پذیرایی است، آن هم غذایی که با سبزیجات تازه ترکیب‌شده و تازگی، طراوت و سالم‌ بودن را به صورت برجسته‌ای به تصویر می‌کشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.