محتوای درون یا برون‌وب‌سایتی؟

0
  • در صورتی‌ که با محتوای درون‌ وب‌سایتی (On-site Content) و برون‌وب‌سایتی 

(Off-site Content) آشنایی ندارید، باید گفت که محتوای درون وب‌سایت به تمام محتواهایی اشاره دارد که شما مستقیما در وب‌سایت خود انتشار می‌دهید و صفحات اصلی و پست‌های وبلاگ ازجمله آنها هستند. این نوع محتوا برای بهینه‌سازی کلیدواژه‌های خاص در وب‌سایت شما، ایجاد اعتبار و البته جذب و حفظ خوانندگان وبلاگ شماست. برای افزایش اعتبار برند خود با استراتژی محتوای درون وب‌سایتی و تولید محتوای روزانه برای سئو و به‌روزرسانی محتوا شروع کنید. برندسازی را با سبک‌های مختلف تولید محتوا و انواع محتوا امتحان کنید؛ ببینید که چه چیزی اثرگذار است، چه چیزی دوست دارید، کاربران از کدام محتوای شما لذت می‌برند. این یک فرآیند تکاملی است. استراتژی خود را کمی تغییر دهید. هنگامی که اطمینان پیدا کردید که محتوایی که تولید می‌کنید برای به اشتراک‌گذاری باارزش است، به سراغ محتوای برون‌وب‌سایتی بروید. محتوای برون‌وب‌سایتی مجموعه‌ای از روش‌ها برای انتقال تخصص خود در جای دیگر در اینترنت به ‌غیر از وب‌سایت خودتان است و به‌منظور حمایت و تبلیغ وب‌سایت شما طراحی ‌شده است. محتوا در مجلات اینترنتی و وب‌سایت‌های دیگر منتشر می‌شود و آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهند. از طریق محتوای برون‌وب‌سایتی، لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های دیگر به دست می‌آورید و با ساختن لینک‌های بیشتر، اعتبار وب‌سایت شما افزایش می‌یابد و به‌ احتمال‌ زیاد در جست‌وجوها رتبه بالایی کسب می‌کنید. همان لینک‌ها می‌توانند به ترافیک بیشتر بینجامند و باعث افزایش اعتبار برند شما ‌شوند. از پست مهمان، روابط عمومی، تبلیغات و دیگر خدمات برای تقویت پیام محتوای خود استفاده کنید و یک پیام برند قوی خلق کنید.

کابردهای محتوای درون‌وب‌سایتی

  • پایه و اساس وب‌سایت

بدون محتوای درون‌وب‌سایتی چیزی وجود ندارد که بازدید‌کنندگان ببینند. محتوای درون‌وب‌سایتی پایه و اساس موفقیت شما است، به ربات‌های موتور جست‌وجو چیزی برای ارزیابی و رتبه‌‌بندی می‌دهد. بدون این محتوا چیزی ندارید که در موتورهای جست‌وجو به نمایش گذاشته شود و این یعنی تلاش‌های سئوی شما بدون آن ارزشی ندارد.

  • بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها

محتوای درون‌وب‌سایتی پایه و اساس بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای عبارات کلیدی خاص است. شاید بتوان به روش‌های دیگر ارتباط صفحات را با کلیدواژه‌ها افزایش داد اما هیچ‌چیز به‌اندازه ارتقای صفحات و پست‌های وبلاگ برای کلیدواژه‌های موردنظر تأثیرگذار نیست.

  • تبدیل و حفظ مخاطبان

درنهایت و شاید مهم‌تر از همه، محتوای درون‌وب‌سایت یک استراتژی اولیه برقراری ارتباط با مشتریان و کسانی است که در آینده احتمالا مشتری شما خواهند شد. هنگامی‌که شما مرحله جذب مخاطب برای برند خود را طی کردید، محتوای درون‌وب‌سایت چیزی است که موجب حفظ آنها می‌شود. به سراغ وب‌سایت خود بروید و محتوای جدید مناسبی را تولید کنید. به‌علاوه، پست‌های وبلاگ درون وب‌سایت فرصتی برای انتشار دانش تخصصی و ایجاد فرصت‌های تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان است.

کاربردهای محتوای برون‌‌وب‌سایتی

  • رتبه وب‌سایت

برخلاف باور عموم، لینک‌سازی خطرناک نیست. در واقع، لینک‌ها برای ایجاد اعتبار لازم هستند. وقتی‌که گوگل اعتبار یک وب‌سایت را ارزیابی می‌کند، مهم‌ترین عاملی که در نظر می‌گیرد، کیفیت و کمیت لینک‌هایی است که به آن ارجاع می‌دهند؛ در اصل، هر چه لینک‌های بیشتری به شما دهند و هرچه اعتبار دامنه‌ها بیشتر باشد، وب‌سایت شما اعتبار و رتبه بالاتری خواهد یافت.

  • ترافیک ارجاع

ترافیک حاصل از محتوای برون‌وب‌سایتی شما می‌تواند بسیار بیشتر از ترافیک محتوای درون‌وب‌سایتی شما باشد. با یک پست مناسب، از بهترین پستی که شما در وب‌سایت خود تولید می‌کنید، ترافیک ارجاع بیشتری به دست می‌آورید.

  • ایجاد اعتبار و مخاطب

محتوای برون‌وب‌سایتی را می‌توان از نظر ایجاد اعتبار برتر دانست. توسعه محتوای درون‌وب‌سایتی مانند یک درخت در حال سقوط در جنگل است که هیچ‌کس صدای افتادن آن را نمی‌شنود. اکثر مردم محتوای شما را کشف نمی‌کنند، بلکه به شما برای انتشار آن نیاز دارند. محتوای برون‌وب‌سایتی، نام و موضوع محتوای وب‌سایت شما را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد که باعث می‌شود محتوای درون‌‌وب‌سایتی و برند شما بیشتر دیده شود. اگر از برندهای شخصی برای تبلیغ محتوا استفاده می‌کنید محتوای برون‌‌وب‌سایتی مؤثرتر است.

تهیه و تنظیم صفحه: فرامحتوا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.