محبوبیت تمام‌نشدنی شلوار لی از کجا می‌آید؟

0

اصالت، تعهد به تولید آنچه در آغاز بوده است، استفاده از ابزارهای کارآمد تبلیغاتی، انتخاب درست و مناسب جوانان به عنوان مهم‌ترین گروه سنی مخاطبان و … از جمله روش‌های کارآمد و تأثیرگذار برندی است که بیش از  ۱۶۰سال سابقه را در کارنامه تجاری خود دارد.

  •   لیوایز؛ نزدیک به دو قرن اصالت

مهاجرت لوی استروس از آلمان به سان‌فرانسیسکو در سال ۱۸۵۳ نقطه عطفی برای یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پوشاک جهان محسوب می‌شود؛ پوشاکی که به مرور زمان به عنوان یکی از مهم‌ترین لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه در اقصی نقاط جهان شناخته شد و هم‌اکنون کمتر فردی یافت می‌شود که در کمد لباس‌های خود، چند مدل از پوشاک جین و خصوصا شلوار جین ‌نداشته باشد. برند «لیوایز» که از اسم مؤسس آن گرفته شده است، با تولید شلوارهای جین برای حفاران معادن طلای کالیفرنیا کار خود را آغاز کرد و بعد از گذشت چند دهه، به یکی از برندهای معروف و محبوب شلوار جین خصوصا در بین جوانان آمریکا تبدیل شد؛ این برند با تعهد به تولید اصلی خود یعنی شلوار جین، در کنار ایده‌های خلاقانه و جدید طراحی، در حال حاضر یکی از برندهای قدیمی و در عین حال پرطرفدار پوشاک جین در جهان محسوب می‌شود که شعار نوآوری را هسته اولیه تولیدات خود قرار داده ‌و خصوصا در میان قشر جوان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

  •   جوانان؛ مخاطب اصلی لیوایز

برند لیوایز از همان آغاز، گروه سنی نوجوان و خصوصا جوان را به عنوان مخاطب اصلی خود انتخاب کرد و این روند تاکنون نیز ادامه یافته است. انتخاب گروه‌های سنتی جوان، نیاز به بازاریابی و تبلیغات خاص این گروه سنی دارد و لیوایز نیز در دوره آغازین فعالیت‌های تجاری خود با انتخاب رسانه‌های ارتباطی آن زمان یعنی رادیو و تلویزیون، نوع خاص تبلیغات خود را پی می‌گرفت؛ استفاده از چهره‌های مشهور سینمایی مانند مارلون براندو و ساختن موسیقی‌های مخصوص گروه سنی جوان از جمله فعالیت‌های آغازین این گروه تولیدی برای جذب مخاطبان جوان به شمار می‌رفت که البته این روند نیز در طول عمر این برند تاکنون ادامه یافته است و هم‌اکنون نیز چهره‌های محبوب سینمایی و خصوصا خوانندگان مشهور و مورد علاقه گروه سنی جوان، از جمله ابزارهای قدرتمند بازاریابی برای این برند به شمار می‌روند.

  •   تعهد به آنچه در آغاز بود

از آنجایی که برند لیوایز کار اصلی خود را با تولید شلوار جین برای کارگران معادن شروع کرد تا سال‌ها به عنوان پوشاک انتخابی طبقه کارگر باقی ماند و به مرور زمان، تولید شلوارهای آبی رنگ این برند، به عنوان مشخصه اصلی آن شناخته شد. این برند نیز آگاهانه به این جنبه از شهرت خود در میان مردم دامن زد و با حفظ تعهدی که نسبت به تولید این دست از پوشاک داشت، توانست نفوذ بیشتری در میان مخاطبان خود خصوصا در ایالت‌های آمریکایی کسب کند، به طوری که شلوارهای برند لیوایز تبدیل به یکی از پوشاک محبوب قشر جوان شدند که کماکان نیز این محبوبیت ادامه دارد. وفادار بودن به سابقه ذهنی که این برند در اذهان مخاطبان از خود بر جا گذاشته است، یکی از نکات مثبت در روند رشد و محبوبیت لیوایز محسوب می‌شود، به این معنا که لیوایز با تعهدی که نسبت به تولیدات اولیه خود دارد، به یک برند قدیمی و باسابقه تبدیل شده‌ که در بسیاری از نقاط جهان نام شلوار جین نیز با نام این برند گره خورده است و بسیاری از مردم جهان، شلوار جین را با عنوان شلوار «لی» می‌شناسند.

  •   اصالت؛ دلیل انتخاب مردم

بسیاری از افراد هنگام خرید اجناس مورد نیاز خود، برندی را انتخاب می‌کنند که نسبت به دیگر رقبای خود شناخته‌شده‌تر باشد و بر این اساس باید گفت برند لیوایز، با داشتن عمری بیش از ۱۶۰ سال، می‌تواند یکی از انتخاب‌‌های اصلی مشتریان جهانی برای پوشاک جین باشد. اصالت و قدمت یک برند مفاهیمی مانند امنیت، اعتماد و صداقت را برای مخاطبان خود یادآوری می‌کند؛ لیوایز نیز به عنوان برندی که در طی چندین دهه، انتخاب بسیاری از افراد جهان بوده، اصالتی قابل توجه را برای خود کسب کرده که همین اصالت می‌تواند یکی از دلایل اصلی رونق فروش آن باشد. اگرچه تبلیغات در رسانه‌های مختلف، حضور در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز از ابزارهای نوین بازاریابی هستند که برند لیوایز به خوبی از آنها استفاده می‌کند، اما باید گفت که دو عنصر اصالت و تعهد، از جمله مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی این نام تجاری به شمار می‌روند که گذر زمان و کیفیت محصولات، آن دو را برای این برند به ارمغان آورده است.

  •   گسترش دایره محصولات، فراتر از شلوار جین

اگرچه تعهد به تولیدات آغازین یکی از راهکارهای موفقیت‌آمیز برند لیوایز در حفظ نام تجاری خود بوده است، اما در کنار این تعهد، گسترش محصولات نیز یکی از علل اصلی گسترش این نام تجاری به شمار می‌رود، به این معنا که برند لیوایز دیگر تنها تولید شلوارهای آبی‌رنگ خود با مارک لیوایز را در دستور کار خود قرار نداده، بلکه در کنار این تعهد، حضور در دیگر عرصه‌های پوشاک مانند پیراهن‌های جین و … نیز از دیگر نکاتی بوده که این برند در طی سالیان به آن توجه داشته است. همچنین طراحی پوشاک این نام تجاری، از انحصار ملوانان و جویندگان طلا نیز بیرون آمد و کودکان و زنان نیز به عنوان مشتریان جدید این برند، در لیست جدید طراحی محصولات آن قرار گرفتند، به گونه‌ای که در حال حاضر بخش مهمی از محصولات این برند، برای این گروه‌های جنسیتی و سنی طراحی می‌شود. از طرفی تولید لوازم جانبی‌تر مانند عینک آفتابی، کیف پول، کمربند، کیف و کفش‌های زنانه نیز از دیگر محصولاتی هستند که با هدف گسترش این نام تجاری، در دستور کار تولیدی آن قرار گرفتند و باعث کسب موفقیت‌های قابل توجهی نیز در این زمینه شدند.

  •   خرید آنلاین و شبکه‌های توزیع سریع

از آنجایی که برند لیوایز یکی از نام‌های تجاری شناخته‌شده و پرطرفدار در بین مردم جهان است، طبیعی است که در بسیاری از نقاط جهان، تقاضا داشته و بنابراین داشتن یک شبکه درست و منظم توزیع می‌تواند در پیشبرد اهداف این شرکت جهت فروش بیشتر، بسیار تأثیرگذار باشد؛ بر همین اساس نیز برند لیوایز از دیرباز دارای شبکه توزیع گسترده‌ای بوده که عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌های خود را در سراسر جهان پوشش می‌داده است؛ اما یکی از نقاط عطف این برند در زمینه گسترش کانال‌های توزیع خود، حضور در فضای اینترنت و داشتن وب‌سایت‌های فروش بوده که به صورت گسترده‌ای در سال‌های اخیر میزان فروش این شرکت را بالاتر برده‌اند. وب‌سایت رسمی این شرکت مانند فروشگاه‌های آن، محصولات مختلف را با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، در معرض دید مخاطبان جهانی خود قرار داده و آنها می‌توانند با یک خرید اینترنتی از گزینه تحویل در منزل نیز به عنوان یک پاداش در ازای خرید آنلاین، برخوردار باشند؛ به این معنا که محصول خریداری شده به صورت رایگان به آنها تحویل داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.