مایکروسافت چگونه کارمندانش را خوشحال می‌کند؟

0

پیت مارلو مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت در استرالیاست. او در این مطلب از تجربه‌های این شرکت بزرگ برای سازماندهی نیروی انسانی و راهکارهای غول نرم‌افزار جهان برای بالا بردن رضایت کارکنانش می‌گوید. «مطمئنید که آن‌ها کار می‌کنند؟»

این سوالی است که عموما درباره مقررات مایکروسافت و اینکه کارمندانش می‌توانند هر زمان که خواستند در بیرون از شرکت به کار خود ادامه دهند پرسیده می‌شود. ساعات کاری انعطاف‌پذیر برای هرشخص یا شغلی قابل‌اجرا نیست. اما باید بدانیم که شغل، کاری است که انجام می‌دهیم و نه مکانی است که هرروز به آنجا می‌رویم. کارمندان بایستی براساس خروجی مفیدی که برای شرکت دارند ارزش‌گذاری شوند نه برای میزان ساعت کار کردن. ۹ الی ۱۵ یک شیوه زندگی نه، بلکه یک ترانه است. دنیای ما دستخوش تغییرات زیادی بوده است. دوره قوانین خشک و سخت «این‌طور که من می‌گویم انجام بده!» و ساعات کاری ثابت و خشک به پایان رسیده. بسیاری هنوز با چهره جدید دنیا که دیده نشدن به معنای نبودن نیست، عادت نکرده‌اند. اعتماد و یا عدم آن عاملی است که به برخی از مدیران اجازه اجرای پروژه کار از راه دور برای کارمندان را می‌دهد و یا آها را از انجام آن بازمی‌دارد. مطالعات اخیر بر روی این موضوع یعنی کار از راه دور، نشان داده که این روش باعث افزایش رضایتمندی کارمندان، کاهش غیبت آن‌ها در سرکار و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

طبق آخرین تحقیقات عده‌ای از محققان در دانشگاه استنفورد، این نوع شیوه کار باعث افزایش چشمگیر کارایی کارمندان می‌شود.

در این مطالعه که بر روی یک آژانس هواپیمایی چینی به نام «سی‌تریپ» انجام گرفت، تعدادی کارمند به طور تصادفی برای انجام کار از راه دور به مدت نه ماه انتخاب شدند.

در پاسخ به این سوال که «مطمئنید آن‌ها کار می‌کنند؟» باید به افزایش ۱۳ درصدی کارایی کارمندان به همراه افزایش رضایتمندی آنان اشاره کنم. در حال حاضر نتیجه این اعتماد، وجود این انتخاب برای ۱۶ هزار کارمند این شرکت است برای کار از راه دور. دوگلاس کونانت، مدیر ارشد کمپانی «کمبل سوپ»، تا سال ۲۰۱۱ معتقد بود که تنها زمانی می‌توانید در بازار رقابت پیروز شوید که ابتدا در محیط کار خود پیروز شوید. او پس از تحویل گرفتن این کمپانی در حالتی بیمارگونه و وضعیت نابسامان اقتصادی به این نتیجه رسید که با اصلاح فرهنگ موجود در محل کار می‌تواند به بهبود اوضاع اقتصادی شرکت برسد. قانون اول او در این اصلاحیه برای مدیران این شرکت چنین بود: «شما برای رهبری تیم خود بیش از قدرت نفوذ عنوان خود، به اعتماد احتیاج دارید.» درنهایت او با اصلاحات خود توانست به درمان شرایط اقتصادی بیمار بپردازد. در مایکروسافت ما با اطمینان می‌گوییم که برای پیروزی در بازار رقابت بایستی کارمندان خود را خوشحال نگه داریم.

به همین دلیل است که به دنبال کارمندانی هستیم که با اهداف مهم‌تری حاضر به فعالیت باشند تا به خاطر چک حقوقی وسط ماه. ایجاد موقعیت برای همه کارمندان جهت کار در خارج از شرکت شرایطی است که اکثر اوقات مردم به خاطر آن، شرکت ما را به‌عنوان شرکتی که بیشترین میزان احترام و آزادی را برای کارمندان مهیا می‌کند شناخته‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.