مانور تبلیغاتی ساب‌وی روی سالم‌خوری

0

 این برند که در سال ۱۹۶۵ کار خود را در قالب یک رستوران کوچک در آمریکا آغاز کرده بود، هم‌اکنون به عنوان یکی از رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای دنیا شناخته شده و در کنار برندهای معروفی مانند مک‌دونالد دیده می‌شود.

تأکید بر استفاده از مواد غذایی تازه و سالم یکی از رویکردهایی است که برند ساب‌وی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از آن سود می‌جوید. با توجه به اینکه امروزه حجم زیادی از مواد غذایی مورد مصرف مردم و خصوصا فست‌فودها سرشار از مواد نگه‌دارنده و مصنوعی هستند، مطمئنا یافتن فست‌فودی که فاقد چنین خصوصیتی باشد، می‌تواند یک برگ برنده برای آن محسوب شود

 

  •  ترسیم یک درک عمومی از سلامت

تأکید بر استفاده از مواد غذایی تازه و سالم یکی از رویکردهایی است که برند ساب‌وی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از آن سود می‌جوید. با توجه به اینکه امروزه حجم زیادی از مواد غذایی مورد مصرف مردم و خصوصا فست‌فودها سرشار از مواد نگه‌دارنده و مصنوعی هستند، مطمئنا یافتن فست‌فودی که فاقد چنین خصوصیتی باشد، می‌تواند یک برگ برنده برای آن محسوب شود. برند ساب‌وی به طور خیلی جدی در تولید ساندویچ های مختلف خود از مواد تازه و طبیعی استفاده کرده و به مصرف‌کنندگان خود اطمینان می‌دهد که هیچ‌ نوعی از مواد نگه‌دارنده و مصنوعی را در ساندویچ‌های خود به کار نمی‌برد. اتخاذ چنین رویکردی شعارهای تبلیغاتی این برند را به سوی مفاهیمی مانند سالم‌بودن، طبیعی‌بودن و پرانرژی‌بودن سوق داده و در نهایت یک تصویر سالم و باکیفیت را در ذهن مخاطبان این رستوران شکل می‌دهد؛ تصویری که در نهایت باعث ترجیح این برند به بسیاری از برندهای دیگر فست‌فود خواهد شد. در واقع ایجاد و شکل‌دهی به یک ادراک عمومی در میان مخاطبان مبنی بر اینکه ساندویچ‌های ساب‌وی بسیار سالم‌تر از همبرگرها و سیب‌زمینی‌های سرخ شده هستند، یکی از مهم‌ترین اهدافی بوده که این نام تجاری از بدو فعالیت خود بر آن تمرکز داشته و در نهایت نیز موفق به شکل‌دهی به چنین ادراکی در میان مخاطبان خود شده است.

  •  فوت‌لانگ: یک ساندویچ خیلی زیاد

یکی از رویکردهای تبلیغاتی که تقریبا از آغاز شکل‌گیری رستوران زنجیره‌ای ساب‌وی با آن همراه بوده است، طرح‌هایی بوده که در رابطه با ساندویچ‌های فوت‌لانگ این رستوران ارائه می‌شدند. در واقع تفاوت در میزان اندازه ساندویچ‌های ساب‌مرین، یکی از نقاط عطف و متمایز آن به شمار می‌رود، به طوری که برخی از برنامه‌های تبلیغاتی این برند را نیز پوشش داده است که در این میان خصوصا ساندویچ‌های فوت‌لانگ این رستوران، جایگاه ویژه‌ای در طرح‌های بازاریابی آن یافته‌‌اند. در آغاز کار این رستوران، هدیه دادن کارت‌هایی که نشان‌دهنده میزان دفعات خرید این ساندویچ‌ها بود، می‌توانست یک امتیاز ویژه برای مشتریان محسوب شود، به این صورت که در قبال داشتن تعداد خاصی از این کارت‌ها، یک ساندویچ مجانی دریافت می‌کردند. جالب است بدانید که این شیوه تشویقی یکی از راهکارهای بازاریابی این رستوران به شمار می‌رود که امروزه نیز در قالب کارت‌های اعتباری به مشتریان ارائه شده و تخفیفات خاصی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. اخیرا نیز یکی دیگر از کمپین‌های این برند، با ساختن یدئوهای کوتاهی به تقویت رویکرد مذکور در معرفی ساندویچ‌های فوت‌لانگ این رستوران پرداخته و با شعارهایی مانند «ساندویچ خیلی زیاد» به حجم زیاد و بزرگ‌بودن این ساندویچ‌ها اشاره کرده است.

  •  تجزیه و تحلیل میدانی در رستوران

تجزیه و تحلیل روند بازاریابی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که برند ساب‌وی در راستای برنامه‌های تبلیغاتی خود به کار می‌برد، اما نکته جالب توجه در این روند این است که متخصصان بازاریابی این برند، تنها به بررسی‌ها و تحلیل‌های آماری که از طریق کمپین‌های خود در رسانه‌های اجتماعی به دست می‌‌آورند اکتفا نکرده، بلکه تجزیه و تحلیل میدانی را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهند؛ به این صورت که در بسیاری از شعبه‌های خود در سراسر جهان، فرم‌های مختلف نظرسنجی را بین مشتریان پخش کرده و در نهایت با توجه به سن، جنسیت و سایر خصایص شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به نتایج مهمی جهت بهبود کیفیت ساندویچ‌ها و همچنین ارتقای روند بازاریابی و برندسازی خود می‌رسند. این شیوه تجزیه و تحلیل خصوصا از این جهت ارزشمند است که مخاطبان در تماس مستقیم با محصولات و خدمات این رستوران هستند و به همین دلیل می‌توانند داده‌های واقعی‌تری را ارائه دهند.

  •  ساب‌وی به تلویزیون وفادارتر است

ساب‌وی در برنامه‌های بازاریابی خود به هر دو گروه ابزارهای تبلیغاتی که می‌توان آنها را در دو گروه مدرن و سنتی تقسیم‌بندی کرد، پایبند است، اما در استفاده از رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی چندان راه افراط را نپیموده و سعی در ایجاد یک توازن بین این ابزارهای جدید در کنار رسانه‌های قدیمی‌تری مانند رسانه‌های چاپی و تلویزیون دارد. همچنین شایان ذکر است که تلویزیون به عنوان یک رسانه اصلی در سیستم بازاریابی این رستوران زنجیره‌ای جای گرفته است، به حدی که دست‌اندرکاران بازاریابی این برند، ارائه تبلیغات تلویزیونی خود را قربانی رسانه‌های مجازی نکرده و درصد بیشتری از فعالیت‌های بازاریابی خود را از طریق رسانه تلویزیون به مخاطبان ارائه می‌دهند، چراکه معتقد هستند مخاطبان خود را از طریق این رسانه یافته‌اند و به همین دلیل نیز گرایش به سمت رسانه‌های مجازی، نباید باعث از دست رفتن مخاطبان گسترده تلویزیونی آنها شود، به همین دلیل نیز بسیاری از کمپین‌های بازاریابی این رستوران، در قالب ویدئوهایی تهیه می‌شوند که در ابتدا از شبکه‌های تلویزیونی پخش شده و در ادامه توسط سایر رسانه‌های اجتماعی تقویت می‌شوند.

  •  انتخاب با شماست

تازه خوردن یکی از شعارهای اصلی ساب‌وی به شمار می‌رود که در راستای تأکید بر محصولات تازه و ارگانیک این برند به شدت در کمپین‌های تبلیغاتی این برند به چشم ‌می‌خورد، بر همین اساس نیز بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی این رستوران، در رابطه با همین خصوصیت تازه بودن و سالم بودن ساندویچ‌های ساب‌وی شکل می‌گیرند، به طوری که امروزه سلامت، یکی از شاخصه‌های اصلی ساب‌وی به شمار می‌رود. ازجمله کمپین‌هایی که در راستای همین مفهوم به صورت یک کلیپ تلویزیونی تهیه شده است، تأکید عمده‌ای بر مصرف سبزیجات تازه در ساندویچ‌ها و سالادهای این رستوران دارد. یک کلیپ ۳۰ثانیه‌ای پسری را همراه با والدینش نشان می‌دهد که به صورت زنده در پشت ویترین رستوران ساب‌وی سبزیجات تازه را مشاهده می‌کند و هر کدام از سبزیجات مذکور را که مایل است، برای غذای خود انتخاب می‌کند. مطمئنا تماشای چنین ویدئویی بسیاری از بینندگان را به سوی غذاهای تازه این برند ترغیب می‌کند؛ ساندویچ‌هایی که شما می‌توانید به صورت مستقیم محتویات آنها را که بعضا مواد تازه و سبزیجات سالم هستند، انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.