قلق‌های نوشتن در لینکداین

0

بازاریاب‌های هوشمند می‌دانند که تولید محتوای قابل اشترا‌ک‌گذاری بهترین روش برای انتشار پیام خود با حداقل هزینه است. وقتی محتوای شما جذاب باشد، نه‌تنها افراد روی آن کلیک می‌کنند، بلکه آن را به اشتراک‌ نیز می‌گذارند. 

آنها می‌خواهند خودشان را مطلع نشان دهند و اشتراک‌گذاری محتوا یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای متخصص نشان دادن خود و جذب پیروان بیشتر است، پس به آنها کمک کنید. به مخاطبان خود محتوای مفید ارائه دهید تا بتوانند آن را به اشتراک بگذارند. این یک شرایط برد- برد است. آنها می‌توانند محتوای ارزشمندی را به اشتراک بگذارند‌ و شما می‌توانید شبکه لینکداین را بسازید و در رشته خود به عنوان متخصص شناخته شوید.

اما چگونه می‌توانید خود را از دیگران متمایز کنید؟ چه چیز باعث می‌شود برخی‌ محتواها قابل اشتراک‌گذاری باشند در حالی‌که سایر محتواها توجه هیچ‌کس را جلب نمی‌کنند؟ نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا محتوایی را برای اشتراک‌گذاری روی لینکداین تولید کنید که توجه افراد را جلب کند و در سطح وسیعی منتشر شود.

  • اصیل باشید

بازدیدکنندگان لینکداین محتواهایی را می‌بینند که بسیار شبیه به هم هستند. اگر شما می‌خواهید در این بین از دیگران متمایز باشید، باید مطالب متفاوتی را ارائه دهید. این معمولاً در مرحله طوفان ذهنی اتفاق می‌افتد. به چیزی فراتر از نوشته‌های معمول خود فکر کنید. به جای اینکه همیشه درباره محصولات و خدمات خود صحبت کنید، بهتر است به دنبال داستان‌های جالب افراد درباره شرکت خود باشید. آیا در بین کارمندان شما افرادی هستند که علاقه‌مندی‌های غیرعادی یا چشم‌اندازهای منحصر‌به‌فرد داشته باشند؟ آیا می‌توانید نشان دهید که چگونه مشتریان از محصولات شما به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند؟

  • با یک عنوان مناسب آنها را جلب کنید

در هر صفحه وب مانند لینکداین، خوانندگان می‌توانند روی عناوین مختلفی کلیک کنند. اگر شما می‌خواهید توجه این افراد را جلب کنید، باید عناوین جذابی داشته باشید که کنجکاوی افراد را برانگیزد. اما عناوین شما نباید گمراه‌کننده باشد. اگر وعده‌ای بدهید و به آن عمل نکنید، اعتماد خوانندگان را از دست خواهید داد. در انتخاب عنوان باید خیلی دقت کنید زیرا حدود ۸۵ درصد از محتوای اصلی متن شما را نشان می‌دهد.

بنابراین چگونه می‌توانید یک عنوان جذاب و مناسب انتخاب کنید؟

 از اعداد استفاده کنید: اعداد اطلاعات مختصر و مفیدی را ارائه می‌دهند و خوانندگان می‌توانند بلافاصله از آنها استفاده کنند.

 از صفت‌های فریبنده استفاده کنید: صفت‌هایی مانند رایگان، باورنکردنی، حیاتی، عجیب و آسان توجه خواننده را جذب می‌کنند.

 از «چرا» و «چگونه» استفاده کنید: افرادی که در اینترنت می‌گردند، به دنبال اطلاعات هستند. این واژگان نشان می‌دهند که یک صفحه اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهد.

 یک چیز ارزشمند را وعده دهید: خواننده را تشویق کنید تا روی لینک شما کلیک کند.

  •  از زبان قابل اعتماد خود استفاده کنید

اینترنت فقط می‌تواند یک مکان باشد، بنابراین با خوانندگان خود دوست باشید. لینکداین یعنی برقراری ارتباط و اگر شما در این محیط از زبان دوستانه و قابل اعتماد استفاده کنید، بهتر می‌توانید با افراد جدید ارتباط برقرار کرده و رابطه خود را با دوستان قدیمی محکم‌تر کنید.

برای بسیاری از افراد سخت است که با «زبان» خود مطلب بنویسند. این کار مستلزم تمرین است به ویژه اگر شما یاد گرفته باشید که به زبان رسمی و علمی مطلب بنویسید. سعی کنید همانطور که صحبت می‌کنید، بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که تصور کنید هنگام نوشتن در واقع دارید با یک دوست صحبت می‌کنید نه اینکه احساس کنید در حال سخنرانی یا نوشتن گزارش هستید. افراد در آن سوی کامپیوتر آدم‌هایی مانند شما هستند، پس با آنها صحبت کنید.

  • احساسات افراد را برانگیزید

چرا ما ویدئوهای یوتیوب را که باعث خنده یا شگفت‌زده‌شدن ما می‌شوند، دوست داریم؟ انسان به بیان احساس نیاز دارد‌ و این کانال‌ها به انسان فرصت می‌دهند تا در مکانی مانند لینکداین احساسات خود را ابراز کند. چگونه این کار را می‌کنید؟ تجربیات خود را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارید. برای مثال، نگرانی خود از اینکه دیر به محل کارتان برسید یا وقتی نمی‌دانید بر سر میز ناهار در محل کار کجا بنشینید.

  • مخاطب خود را بشناسید

شما برای چه کسی می‌نویسید؟ اگر سعی می‌کنید پایگاه مشتری خود را توسعه دهید، باید برای تمام افرادی بنویسید که در حال حاضر مشتری شما نیستند اما اگر توجه آنها را جلب کنید، ممکن است مشتریتان شوند. تا جایی‌که ممکن است درباره آنها اطلاعات کسب کنید. چند سال دارند؟ پیشینه تحصیلی آنها چگونه است؟ سرگرمی آنها چیست؟ چه چیزهایی می‌خرند؟ با کمک این اطلاعات شما می‌توانید مقالات و محتوای خود را با دقت متناسب با آنها تهیه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.