فروشنده حرفه‌ای نرم‌افزار

کامپیوتر ساینسز 

0

کامپیوتر ساینسز (Computer Sciences) یک شرکت چندملیتی در آمریکاست که خدمات فناوری اطلاعات و خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد. در ۳ آوریل ۲۰۱۷، این شرکت با اینترپرایز سرویس شرکت اچ‌پی ادغام شد تا دی‌ایکس‌سی تکنولوژی را به وجود آورند.

کامپیوتر ساینسز (Computer Sciences) یک شرکت چندملیتی در آمریکاست که خدمات فناوری اطلاعات و خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد. در ۳ آوریل ۲۰۱۷، این شرکت با اینترپرایز سرویس شرکت اچ‌پی ادغام شد تا دی‌ایکس‌سی تکنولوژی را به وجود آورند.

کامپیوتر ساینسز در آوریل ۱۹۵۹ در کالیفرنیا و توسط روی نات و فلچر جونز بنیانگذاری شد. این استارتاپ ابزارهای برنامه‌نویسی اعم از نرم‌افزار مونتاژ و گردآورنده را عرضه می‌کرد.

در دهه ۱۹۶۰، این شرکت خدمات برنامه‌نویسی نرم‌افزاری را به تولیدکنندگان اصلی کامپیوتر از قبیل آی‌بی‌ام و ‌هانی‌ول ارائه می‌داد و قراردادهایی را با ناسا منعقد کرد.

تا سال ۱۹۶۳، کامپیوتر ساینسز (سی‌اس‌سی) به بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری در آمریکا و اولین شرکت نرم‌افزاری که در فهرست بورس آمریکا قرار گرفت، تبدیل شد.

در اواسط سال۱۹۶۸، این شرکت در فهرست بورس نیویورک وارد شد و عملیاتی را در کانادا، هند، انگلستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، برزیل و هلند انجام داد.

در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، با انعقاد قراردادهای بزرگ در حوزه صنایع دفاع و امور مالی و از طریق خرید شرکت‌ها و سهام‌هایی در اروپا و استرالیا، حضور خود را در سطح بین‌المللی گسترش داد.

از آغاز سال ۱۹۵۹، این شرکت دفاتری را در کالیفرنیا تاسیس کرد. در ۲۹ مارس ۲۰۰۸، دفتر مرکزی شرکت به ویرجینیا منتقل شد.

از سال ۱۹۹۵ تا‌کنون این شرکت در فهرست فورچون ۵۰۰ قرار دارد و رتبه آن در سال ۲۰۱۲ به ۱۶۲ رسیده است.

در سال ۲۰۱۵، سی‌اس‌سی اعلام کرد که قصد دارد کسب‌و‌کار بخش دولتی را از کسب‌و‌کار بین‌المللی و تجاری جدا کند. در ماه آگوست نیز اطلاع داد که کسب‌و‌کار خدمات دولتی شرکت با اس‌آرای اینترنشنال ادغام می‌شود تا یک شرکت به نام سی‌اس‌آر‌ای تشکیل شود.

در همان سال، سی‌ای‌سی با شرکت اچ‌سی‌ال تکنولوژی قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک را امضا کرد تا یک شرکت خدمات و نرم‌افزار بانکداری به نام سلریتی فین‌تک تاسیس کنند.

در ماه سپتامبر این استارتاپ موفق یک ارائه‌دهنده راهکارهای تجارت مدیریت شده در بازارهای سرمایه به نام فیکس‌نتیکس را خریداری کرد. به علاوه فروشن پارتنرز، ارائه‌دهنده راهکارهای فناورانه برای بخش مدیریت خدمات را نیز خرید.

در نوامبر همان سال، با خرید سهام یو‌ایکس‌سی، یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات در استرالیا، به ارزش ۳۰۹میلیون دلار موافقت کرد. یک ماه بعد، ارائه‌دهنده خدمات و فناوری کسب‌و‌کار، ایکس‌چینجینگ، موافقت کرد که شرکت سی‌اس‌سی را خریداری کند.

پس از آن، دفتر مرکزی این شرکت به تیسونز منتقل شد و در نهایت در سال ۲۰۱۷ با بخش خدمات شرکت اچ‌پی ادغام شد و دی‌ایکس‌سی تکنولوژی را تشکیل داد. این استارتاپ یکی از ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات پیشرو در جهان است.

از نظر جغرافیایی، سی‌اس‌سی در سراسر شمال آمریکا، اروپا، آسیا و استرالیا فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. این شرکت تا سال ۲۰۱۵ در سه بخش خدماتی مهم فعالیت می‌کرد:

بخش دولتی شمال آمریکا: از سال ۱۹۶۱، سی‌اس‌سی یکی از ارائه‌دهندگان اصلی خدمات فناوری اطلاعات در دولت فدرال آمریکا بود. این شرکت خدماتی را به وزارت دفاع آمریکا، نهادهای اطلاعات و مجری قانون، نهادهای هوا فضا و غیره ارائه می‌داد. در سال ۲۰۱۲، قراردادهای فدرال آمریکا ۳۶درصد از درآمد کل این شرکت را تشکیل می‌دادند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.