فرار از ناامیدی به سبک اسنپ‌چت

0

به نظر می‌رسید که اسنپ‌چت می‌تواند چشم‌انداز ایوان اسپیگل، مدیرعامل این شرکت‌ را به عنوان تحول بعدی در نحوه ارتباط افراد با یکدیگر معرفی و محقق کند.

اسپیگل اظهار کرده است که باید در این چشم‌انداز تغییراتی ایجاد کرد. او به سرمایه‌گذاران شرکت گفته است که این شرکت قصد دارد اپلیکیشن اسنپ‌چت خود را بازطراحی کند و اظهار کرده که هنوز نمی‌داند در نتیجه این تغییرات، رفتار جامعه چگونه تغییر خواهد کرد. رقیب این شرکت، فیس‌بوک، نیز همچنان از برخی قابلیت‌های محبوب آن تقلید می‌کند. اسنپ اعلام کرده است که از نظر مالی، در سه ماهه سوم سال با نتایج ناامیدکننده‌ای روبه‌رو بوده است؛ زیرا کاربران آن کمتر شده‌اند و درآمد شرکت نیز کاهش یافته است. به علاوه ، به دلیل عدم فروش میلیون‌ها عینک واقعیت‌افزوده اسپکتکلز با ضرر مالی ۴۰ میلیون دلاری مواجه بوده است. هنوز جزئیات مربوط به این اپلیکیشن بازطراحی‌شده، ارائه نشده است. اسپیگل به تحلیلگران گفته است که هدف از این کار، تسهیل در استفاده، به ویژه برای افرادی است که از تلفن‌های اندروید استفاده می‌کنند، کمتر از ۳۴ سال سن دارند و نیز افرادی که در خارج از آمریکا و غرب اروپا زندگی می‌کنند. در گذشته نه‌چندان دور، قابلیت‌های این اپلیکیشن برای بسیاری از بزرگسالان، بسیار حیاتی بود. اسپیگل می‌گوید که این طرح جدید، قرار است تعداد بیشتری از محتوای موجود در پلتفرم شرکت را که هر روز کشف یا دیده نمی‌شوند، به نمایش درآورد.

این تغییر، در عین حال یک خطر محسوب می‌شود. اما شرکت اسنپ، این ریسک را می‌پذیرد زیرا معتقد است که مزایای بلندمدتی برای کسب‌و‌کارش ایجاد خواهد کرد. همانطور که استوری‌ها در سال ۲۰۱۳ منافع زیادی را برای شرکت به همراه آورد. اسپیگل می‌گوید در ۶ ماه اول، این قابلیت، کاربران کمی داشت؛ بنابراین اسنپ آموخته است که نباید از ایجاد تغییرات بزرگ در محصولات خود بترسد.

تحلیلگران در تردید هستند که آیا این بازطراحی به ارتباط بین دوستان که یکی از مزیت‌های مهم این محصول بوده است، صدمه خواهد زد یا خیر. اسنپ همیشه سعی دارد خود را با فیس‌بوک مقایسه نکند‌ اما به نظر می‌رسد که این بازطراحی، بسیار شبیه به رسانه‌های اجتماعی دیگر است.

پس از اعلام نتایج، سهام اسنپ ۱۷ درصد سقوط کرد. این شرکت اعلام کرده پس از اینکه از یک سیستم مزایده سلف‌سرویس برای تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده خود استفاده کرده، میانگین میزان جمع‌آوری پول برای یک تبلیغات هرساله، ۶۰درصد کاهش یافته است. مسئول ارشد راهبردی اسنپ، ایمران خان، توضیح داده که قبل از مزایده، تبلیغ‌کنندگان مجبور بودند چند هزار دلار به کمپین اسنپ پرداخت کنند و این امر موجب می‌شد تا کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نتوانند آن را امتحان کنند. او می‌گوید درآمد حاصل از آن کسب‌و‌کارها سه برابر شده است.

مدیرعامل اسنپ همواره به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران توجه خاصی دارد. اسنپ دلیل ناامیدی خود را تعداد کم کاربران روزانه خود می‌داند و سعی دارد با طراحی مجدد، این مشکل را رفع کند.

در حال حاضر اسنپ ۷۰درصد از جمعیت ۱۳ تا ۳۴ سال را در بازارهای توسعه‌یافته دنیا مانند آمریکا، فرانسه، انگلستان و استرالیا جذب خود کرده ‌و معتقد است که این جمعیت به توسعه اکوسیستم فناوری کمک خواهند کرد. در حال حاضر، اسنپ باید رابطه‌ای بین تعداد کاربران و بازطراحی اسنپ‌چت ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.