طرح «ساخت هند» چطور اکوسیستم این کشور را توسعه می‌دهد

0

همراه با طرح «ساخت هند» نخست وزیر کشور، نارندرا مودی، شهرهایی مانند کارناتاکا، تلانگانا و ماهاراشترا پلتفرم‌های مختلفی را برای استارتاپ‌ها ارائه می‌کنند.

راجاستان صحنه استارتاپی کشور هند را‌ با مراکز فناوری که در سرسر کوتا، اودایپور و جیپور تاسیس می‌شوند، بر هم می‌زند.

همراه با طرح «ساخت هند» نخست وزیر کشور، نارندرا مودی، شهرهایی مانند کارناتاکا، تلانگانا و ماهاراشترا پلتفرم‌های مختلفی را برای استارتاپ‌ها ارائه می‌کنند.

اما اکنون، راجاستان به این رقابت پیوسته است. واسوندهارا راج به‌تازگی بزرگ‌ترین مرکز انکوباتور کشور را در جیپور افتتاح کرده است. این مرکز با ماشاه تکنو هاب نام دارد و پلتفرم منحصر‌به‌فردی را در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد داد تا بتوانند به سازمان‌های بزرگ تبدیل شوند.

این مرکز فناوری با مساحت وسیعی که دارد، بزرگ‌ترین مرکز انکوباتور هند است. حدود ۷۰۰ استارتاپ تنها در زیر یک سقف در کنار هم کار می‌کنند. این مرکز فناوری پیشرفته امکانات پیشرفته و در سطح جهانی را در اختیار استارتاپ‌هایی قرار می‌دهد که روی ایده‌های نوآورانه و سرمایه‌های خطرپذیر فناوری‌های آینده کار می‌کنند.

در طول افتتاح این مرکز، راج اظهار کرد که مرکز فناوری تنها یک مرکز انکوباتور رایگان برای استارت‌آ‌پ‌ها در کشور است. تمام استارتاپ‌هایی که در این مرکز کار می‌کنند، از تمام امکانات مانند منتورینگ، تامین بودجه، تدارکات، محیط کار و غیره به طور رایگان برخوردار خواهند بود.

این رویکرد نه‌تنها استارتاپ‌ها را از سایر شهرها جذب می‌کند، بلکه به آنها امکان خواهد داد محصولات خود را بهبود بخشند بدون اینکه نگران هزینه تدارکات و منتورشیپ باشند.

طبق طرح آی‌استارت دولت راجاستان، بیش از ۱۰۰۰ استارتاپ در حال حاضر در مراکزی در سراسر کوتا، اودایپور و جیپور تحت آموزش و مشغول کسب مهارت هستند. راج می‌گوید: «امروز‌ آی‌استارت راجاستان رشد کرده ‌و مفتخر هستم که بگویم ما توانسته‌ایم بیش از ۱۰۰۰ استارتاپ جدید را به این برنامه اضافه کنیم؛ رشدی که در هند تا‌کنون بی‌سابقه بوده است.»

برای سرمایه‌گذاری، دولت هند با حداقل ۴۰ شرکت سرمایه‌دار خطرپذیر برتر در هند در ارتباط است. شرکت‌های جهانی مانند سیسکو نتورکینگ آکادمی، آی‌بی‌ام آی‌ایکس آکادمی، اچ‌پی آکادمی، اینفوسیس کمپوس کانکت، اوراکل ورک‌فورس و غیره نیز با دولت راجاستان همکاری‌هایی دارند. این طرح جدید در جیپور در کل به اکوسیستم استارتاپی جیپور و هند کمک شایانی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.