طراحی، میزبانی و نمایش کاتالوگ دیجیتال به صورت آنلاین

0

کاتالوگ‌های طراحی‌شده را با هزینه‌ای بسیار ناچیز نسبت به چاپ آن به نسخه آنلاین تبدیل می‌کند و به نمایش درمی‌آورد و ضریب انتشار کاتالوگ را چندین برابر نسخه چاپی افزایش می‌دهد. مجید تفضلی و بهادر کاردل بنیان‌گذاران کافه کاتالوگ از خدمات این وب‌سایت برای مخاطبان گفته‌اند.  اگر به سایت شنبه‌مگ مراجعه کنید می‌توانیدنسخه آنلاین هفته‌نامه شنبه را هم که کار بچه‌های کافه کاتالوگ است، ببینید.

 

 چه نیازی را رصد کردید که ایده اجرای این موضوع به ذهنتان رسید؟

برای مخاطبان و مشتریان ورق زدن کاتالوگ‌های خوش‌طرح و زیبا جهت کسب اطلاع از ویژگی‌های کالا و خدمات بسیار جذاب و جالب است. ولی در سال‌های اخیر با افزایش هزینه‌های چاپ و تکثیر کاتالوگ، استفاده از این روش برای تولیدکنندگان مقرون‌به‌صرفه نیست و جایگزین مناسبی هم برای آن ارائه نشده و این نیاز کماکان بی‌پاسخ مانده است.

 خدمات وب‌سایت و اپلیکیشن کافه کاتالوگ به کاربران برای رفع نیاز آن‌ها به کاتالوگی آنلاین و مقرون‌به‌صرفه چیست؟

کاربران از طریق ارسال نسخه دیجیتال یا اسکن نسخه چاپی کاتالوگ خود، یکی از سرویس‌های کافه کاتالوگ را برای تولید و نمایش نسخه آنلاین کاتالوگ خود انتخاب و خریداری می‌کنند. تیم فنی کافه کاتالوگ در مدت‌زمان کوتاهی نسخه آنلاین کاتالوگ را طراحی و جهت نمایش در سایت و نرم‌افزار موبایل خود قرار می‌دهد. علاوه بر نمایش کاتالوگ در سایت و نرم‌افزار موبایل، به کاربر لینک مستقیم کاتالوگ به همراه کد QR و کد iframe ارائه خواهد شد. کافه کاتالوگ، کاتالوگ‌های طراحی‌شده را با هزینه‌ای بسیار ناچیز نسبت به چاپ آن به نسخه آنلاین تبدیل می‌کند و به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر آن ضریب انتشار کاتالوگ را چندین برابر نسخه چاپی افزایش می‌دهد و نیز برای آن دسته از متقاضیان که کاتالوگ طراحی‌شده ندارند، خدمات طراحی کاتالوگ را با تعرفه مشخص انجام می‌دهد. فرم طراحی‌شده برای نمایش در سایت شبیه ورق زدن مجلات است که حس مطلوب و نوستالژیک ورق زدن کاتالوگ‌های چاپی را برای کاربر در زمان مشاهده کاتالوگ ایجاد می‌کند.

 چگونه کسب درآمد می‌کنید؟

از طریق فروش سرویس نمایش کاتالوگ در سایت و نرم‌افزار موبایل.

 بزرگ‌ترین چالش شما چه بوده و چگونه با آن مواجه شدید؟

تنوع محیط‌ها و پلتفرم‌های کاربری، ما را با عدم یکپارچگی سرویس‌ها در پلتفرم‌های مختلف مواجه می‌کرد که این در آینده می‌توانست اختلالات زیادی در مسیر گسترش کافه کاتالوگ ایجاد کند. بنابراین بزرگ‌ترین چالش برای ما دست یافتن به روش و تکنولوژی بود که بتواند خروجی کار را به صورت یکسان و یکپارچه در پی‌سی و موبایل و مستقل از سیستم عامل نمایش دهد.  مشکلات غیرفنی مثل ابهامات در بحث بازاریابی و یا تعیین مدت و قیمت سرویس‌ها و… را بیشتر از طریق مشاوره با کارشناسان و دوستان متخصص در این زمینه حل می‌کردیم. حل مشکلات فنی سخت‌تر بود. به دلیل محرمانه بودن جزئیات فنی، قابلیت استفاده از همفکری و مشاوره کارشناسان این زمینه وجود نداشت. تنها راه ما برای غلبه بر مشکلات فنی، تمرکز و مطالعه بیشتر برای افزایش اطلاعات فنی و همچنین استفاده از روش آزمون‌وخطا بود که صبر و حوصله زیادی می‌طلبید.

 علاوه بر کاهش هزینه‌های تبلیغات و تولید و نشر کاتالوگ چه ارزش‌افزوده‌ای را از مزایای رقابتی کافه کاتالوگ می‌دانید؟

علاوه بر کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان کالا و خدمات جهت تبلیغات و تولید و نشر کاتالوگ، در کاهش مصرف کاغذ و حفظ درختان و محیط‌زیست از طریق نشر دیجیتال نیز کمک بسزایی داشته‌ایم.

 به کسانی که در مراحل مختلف راه‌اندازی و اجرای یک استارتاپ هستند چه توصیه‌ای دارید؟

ابتدا جنبه‌های تکنیکی و فنی پیاده‌سازی ایده را بسنجند و زمان و هزینه آن را برآورد کنند. اگر از نظر تکنیکی ممکن و مقرون‌به‌صرفه بود برای آن یک بوم کسب‌وکار و بیزینس‌پلن طراحی کنند. اگر اطمینان پیدا کردید که یک ایده قابل پیاده‌سازی و تجاری‌سازی است دیگر اجازه ندهید کسی شما را ناامید و منصرف کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.